Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Kyllä, suuttimilla oli suurin vaikutus kulkuun. Mutta käsittääkseni vanhassa ja "uudessa" pumpussa ei ole mekaanista eroa vaan tehoero tulee sähköisestä ohjauksesta. Ja se Volvon pumppu, jota sinne ensin meinasin, vs Transporterin pumppu, siinäkin tehoero (140 hv-102 hv) tulee sähköisesti. Ainakin jos on uskomista no Joutsenon Diesel asennuksen miehiin.
nokkalevy on erilaisella profiililla
mulla on jossain D5252T nokkalevy irtaalaan, pitääpä mitata nosto jos löydän senJa saattopa olla enempi nosto nokkalevyssä.
Onhan siinä sitten aika paljon erojavolvon pumpussa on muistaakseni määränsäädin erilailnen ja nestepään nokkalevy on erilaisella profiililla ku portterin pumpussa. ite moottorissa on nokkaakseli eri profiili ja isommat suuttimet, imu ja pakosarja ja turbo erilaiset. oli jotain muttakin eroa.
Valitettavasti, onhan sillä jo matkaa takana. Mutta periksi ei anneta, PRKL!Ehtoopuolella alkaa olemaan![]()

Oot sillä sitte jokusen kilsan ehtiny ajaan.Niijoo, näitä aikoja se tulee olleeksi 20 vuotta minulla![]()
Tuohan on hiton hyvä verrattuna yhteen bussiin, mihin jo n. 15 v sitten kaks neliötä hitsasin pohjaan. Penkit oli ei missään kiinni ja vyöt penkin rungoissa. Suuren uusioperheen iskä oli tyytyväisenä lapsia kuskannu. Koripajalla oli penkit vedetty tuohon aaltopeltiin suoraan kiinni, eikä reikiä ollut mitenkään tiivistetty, kaikki vesi meni aaltopellissä olevien isojen prikkojen välistä sisään. Ruostumisen varmistamiseksi oli paksu äänieriste ja koko lattian peittävä tiivis kumimatto poraruuveilla lattian läpi ruuvattuna.Ehtoopuolella alkaa olemaan![]()

Vaikea sanoa suoralta kädeltä. Jotain 300 tkm oli mittarissa kun tein siitä syncron. Nyt en enää muista mitä maksoi. Puolen miljoonan kohdalla meni kytkin, maksoi reilun tonnin. 400 tkm kohdalla maalattiin valkoisesta harmaaksi. Jotain 6-7 vuotta sitten yksi heppu teki kuskin puolelle helma ym. peltihommia, maksoi jotain 2000€. Onhan siihen rahaa uponnut. Muistaakseni kolme kertaa jättänuy tielle. Meni vesipumppu vaikka oli vaihdettu jakopäärempan yhteydessä. Sitten porsi se kytkin ja sitten oli vielä se jakohihnan kiristimen pettäminen. Silloin oli tuuria ettei mennyt koko mosa hajalle. Siitäkin on jo 14 vuotta. On se varmaan jonkun muunkin kerran tielle jättänyt mutta ei kaikkea jaksa muistaa. Mutta konetta ei ole avattu öljypohjaa lukuunottamatta. Miljoona on tavoitteena ja onhan se nyt jo hyvällä alullaOot sillä sitte jokusen kilsan ehtiny ajaan.
Mikä muuten on kallein tai isotöisin homma mitä tohon oot joutunu tekeen?
Nii kauan ku evo 200 pelaa ni ei ole hätääVaikea sanoa suoralta kädeltä. Jotain 300 tkm oli mittarissa kun tein siitä syncron. Nyt en enää muista mitä maksoi. Puolen miljoonan kohdalla meni kytkin, maksoi reilun tonnin. 400 tkm kohdalla maalattiin valkoisesta harmaaksi. Jotain 6-7 vuotta sitten yksi heppu teki kuskin puolelle helma ym. peltihommia, maksoi jotain 2000€. Onhan siihen rahaa uponnut. Muistaakseni kolme kertaa jättänuy tielle. Meni vesipumppu vaikka oli vaihdettu jakopäärempan yhteydessä. Sitten porsi se kytkin ja sitten oli vielä se jakohihnan kiristimen pettäminen. Silloin oli tuuria ettei mennyt koko mosa hajalle. Siitäkin on jo 14 vuotta. On se varmaan jonkun muunkin kerran tielle jättänyt mutta ei kaikkea jaksa muistaa. Mutta konetta ei ole avattu öljypohjaa lukuunottamatta. Miljoona on tavoitteena ja onhan se nyt jo hyvällä alulla
@Arskava tuossa pohjaa hitsatessa mainitsi että on vähän pehmosta niin lohdutin että seuraavalla kerralla on sitten ainakin siinä kohdassa kovaa mihin hitsata![]()

Nää Etelä-Karjalan miehet onkin erikoismiehiä.On kyllä sitkeätä auton pajoittamista!
Itse olisin siirtänyt pihan reunaan jo ajat sitten. Toisaalta johtuu ehkä siitä, että oon saanut kaikesta tuollaisesta kyllikseni ja oman auton laittaminen ylivoimaisen epämiellyttävää.
Tullut samaan johtopäätökseen, ei kyllä nappaa yhtään rassata omaa kulkinetta.oman auton laittaminen ylivoimaisen epämiellyttävää.
Kyllä vielä justiinsa omaa autoa kehtaa korjata mut toisten kulkineita ei enää kehtaa..On kyllä sitkeätä auton pajoittamista!
Itse olisin siirtänyt pihan reunaan jo ajat sitten. Toisaalta johtuu ehkä siitä, että oon saanut kaikesta tuollaisesta kyllikseni ja oman auton laittaminen ylivoimaisen epämiellyttävää.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.