Tekoäly. Pelastaja vai tuho?

Hyökkääjät iskevät haittaohjelmien sisään vihollisen kehotteita välttääkseen tekoälyn analyysin

venäläjän kanssa liittoutunut UAC-0099 käytti tekniikkaa, jota @ESETresearch kutsuu "GuardBreakeriksi".

Näin se toimi:
1. Luo haitallinen VBS-skripti
2. Lisää ydinaseohjeet kommentteina
3. Tekoälyn tietoturvatyökalut lukevat tiedoston
4. Turvakaiteet aktivoituvat aseen sisällön perusteella
5. Malli kieltäytyy analysoimasta tai lopettaa sen
6. Varsinainen haittaohjelma jatkaa suoritusta
.
.

Täytyy laittaa lisäaurinkopaneeli projetti käyntiin, kohta sähköt maksaa ja paneelit rupeaaa tuottamaan kunnolla ;)
kuis isoo kenttää meinaat?

ite tässä oon aktiivisesti ootellu et parin naapurin kaa yhteinen kenttä alkais rakentua. 35MWp ois suunniteltu koko ja erilaisia lupia on hommattu peukalohangallinen. Alkaisivatpa ny raksaan tota... Tai oottais pari viikkoa että saan rapsin kerättyä alta pois.

Scifin näkökulmia tekoälyyn - utopia vai dystopia?
Scifiä on tullut luettua pian sen jälkeen kun opin lukemaan. Kirjaston scifit tuli luettua aina kun ilmestyi uusi kirja.Täytyy sanoa että uskomattoman mukaansatempaava mielikuvitus oli monilla kirjailijoilla. Jos pitäisi veikata kuka on tullut tulevaisuudesta varoittamaan AI:n vaarallisuudesta, niin sen täytyy olla scifi-kirjailija.

Yllättävän moni scifi-kirjailia on osannut ennustaa tulevaisuuden laitteita aikana jolloin ei ollut tietokoneita hipaisunäytöistä puhumattakaan.
Matkapuhelin, näköpuhelin, televisio, tietokone, sateliittinavigointilaitteet...

Matthew Berman on tubettanut tekoälystä pitkään. Yleensä hyvin positiivisesti uusista innovaatioista innostuneena.

Nyt vauhti on selvästi alkanut hirvittää Bermaniakin.

Berman mainitsee videossaan, että ihmisten on hyvin vaikea käsittää kehitystä, jonka nopeus kasvaa logaritmisesti. Ja näin tekoälyn kehityksessä tapahtuu.

IMG_3584.webp

Kyllä mä olen sitä mieltä ollut, ja olen edelleenkin, että tuo tekoälli on lopun alkua.
Hetken päästä sitä ei hallitse / hillitse kukaan.
Eikä siihen ole silloin muuta ratkaisua, kuin sammuttaa koko interneetiö maapallon laajuisesti.
Ja palata -70/80 luvun käytäntöihin.

Kyllä mä olen sitä mieltä ollut, ja olen edelleenkin, että tuo tekoälli on lopun alkua.
Hetken päästä sitä ei hallitse / hillitse kukaan.
Eikä siihen ole silloin muuta ratkaisua, kuin sammuttaa koko interneetiö maapallon laajuisesti.
Ja palata -70/80 luvun käytäntöihin.
Näinkin voi hyvinkin käydä ja siinä vaiheessa yritykset ja valtio/kuntahallinnot ja kaupat on kivasti polvillaan jotka nyt painavat kaiken mahdollisen pilvipalveluihin.
Toki lokaaliverkot jotka eivät sitten ole internettiin yhteydessä toimivat mutta niiden palveluiden saaminen pilvipalveluiden ulkopuolelle kestää kyllä aikansa...

Tänään oli pikkuisen kattoterassin valu, kysyin valajalta ennakkoon paljonko tarvitsee vettä nostaa nosturiautolla massantekoa 1000kg varten? Sano 70l. Ostin puuilosta 80l kottikärryyn sopivan vesisäkin jonka täytin, soittavat 2h sitten että ei riitä tuo lisää heti väleen nopeasti! Kerroin että itehän pyysit ja sen verran toimitin, vittu TEKOÄLY sen määrän sanoi enkä minä kertoi hän!

En sitten saanut nosturiautoa heti välleen ja nyt joten sanoin vetäkääpä sitten sankoilla - narulla ja kiitäkää siitä TEKOÄLYÄ!

Eipä tuo nyt kaukana ollu. S100 25kg säkki, johon lisätään 2-2,5l vettä. Eli 1000 kiloon 80-100l vettä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin