Onhan se tietysti niinkin...Mut jollei sillä valajalla sattumalla juur sillä hetkellä ollut sitä 1000kg säkkiä vierellä, luntatakseen kyljestä ohjeita ....
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Onhan se tietysti niinkin...Mut jollei sillä valajalla sattumalla juur sillä hetkellä ollut sitä 1000kg säkkiä vierellä, luntatakseen kyljestä ohjeita ....
Tekoäly oli käden ulottuvilla, mutta ei käyttöohjetta.Onhan se tietysti niinkin...
Yhtä nopeasti olisi päässyt tuotteen valmistajan nettisivulle sillä samalla lääppimisluurilla, millä meni tekoälyttömyydeltä kysymään.Mut jollei sillä valajalla sattumalla juur sillä hetkellä ollut sitä 1000kg säkkiä vierellä, luntatakseen kyljestä ohjeita ....
Minulla on kyllä tuollasesta aivan päinvastaisia kokemuksia, yleisesti ottaen firmojen sivuilta on monesti hyvin vaikea löytää sitä mitä on etsimässä -kaikkea joutavaa höpinää on vaikka kuinka paljon johon asia hukkuu, sivut sekavia ja sivujen omat haut ei löydä mitään.Yhtä nopeasti olisi päässyt tuotteen valmistajan nettisivulle sillä samalla lääppimisluurilla, millä meni tekoälyttömyydeltä kysymään.
Tekoäly toimii usein ihan hyvin hakukoneena ja varmasti itsekin katsoit siitä PDF:sta, etkä tekoälyn antamaa vastausta. Tuossa esimerkin tapauksessakin kun olisi pyytänyt tekoälliä antamaan suoran linkin sementin/kuivabetonin valmistajan käyttöohjeeseen, niin oikea vastaus olisi löytynyt nopeastikin. Itsekin käytän tekoälyä hakukoneena, että löytää oikeat sivustot, mutta sen antamiin tietoihin suhtaudun hyvin varauksellisesti.Minulla on kyllä tuollasesta aivan päinvastaisia kokemuksia, yleisesti ottaen firmojen sivuilta on monesti hyvin vaikea löytää sitä mitä on etsimässä -kaikkea joutavaa höpinää on vaikka kuinka paljon johon asia hukkuu, sivut sekavia ja sivujen omat haut ei löydä mitään.
Viimeisin esimerkki kun minulla oli yks Mastonin spraypurkki ja aloin selvittämään että löytyskähän sävylle RAL koodi, yritin tietoa Mastonin sivuilta löytää vaikka kuinka ja kauan mutta ei onnannut, sitten keksin älyltä kysyä ja samantien selvisi, linkinkin antoi Mastonin PDF:ään josta tieto löytyi. En itse ollut löytänyt millään tuota PDF:ää ja olisi mennyt vielä aikaa sieltä luettelosta se oikea kohtakin löytää.
Eli kyllä tekoäly hoitaa monta tuollaista hommaa hyvin hyvin paljon nopeammin kuin itse -jos itse edes tietoa löytääkään.
On se silti ikävä keskustelu kumppani. Mitäs tulisiko kannustusta johonkin veritekoon joka ratkaisisi jonkun ongelma.Mielenterveysongelmiahan tuolla henkilöllä oli ja niistä johtuen uskoi tekoälyn höpöhöpöjä.Terve ihminen ei noista välittäisi.
Parempi nii kuin että kuulostaisi äidiltä pienelle lapselle...Kuulostaa pieneltä lapselta.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.