Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
On niissä ihan naurettaviakin virheitä. Itse en nyt googlehakuihini ole niitä saanut, mutta kuvia tuloksista nähnyt,Mikään ei takaa, ovatko vastaukset ihan totta vai onko niissä sepitettä.
Vaikuttaa aivan normaalilta tekoälyltä, tekee kaikkea muuta kuin pyydetyn ja senkin vielä väärin.Googlen gemini käyttäytyy erikoisesti. Annoin laskutehtävän, jossa kerroin putken pituuden, virtaaman, virtausajan ja kysyin sitten: mikä on putken halkaisija?
Gemini antoi ensimmäisenä pelkän vastauksen, joka on oikein.
Sitten alkoi laskutoimitukset, joita tuli pitkä liuta. Erikoisuutena, että se huomasi itse tehneensä virheitä ja antoi kolme eri laskukaavaa näkyville otsikolla:
"Oho, ensimmäisessä laskelmassa tuli virhe. Lasketaan uudelleen:"
Laskukaavoissa kaikki vastaukset olivatkin väärin, mutta koko litanjan ensimmäisen rivin vastaus oli siis oikein.
Erikoista tässä siis että minä kysyin vain yhden kysymyksen, en muuta. Gemini laski kolmeen kertaan huomaten kesken vastauksensa tehneen virheitä. Ja lopulta yksikään laskutoimitus ei kuitenkaan antanut sitä oikeaa vastausta, jonka kertoi ilman laskukaavaa ensimmäiseksi.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.