SEURAAVA KONE/LAITE HANKINTASI ?

Tekisköhän tuolla mittään??
Nykyinen säkistä imevä on ihan paska.

Ei olis kovin kallis.
Kyllä tuo säkistä imevän voittaa. Tuollainen suutinkahvakin on ihan ok lyhyessä käytössä. Pidempiaikaisessa alkaa jousivoima käydä sormien päälle.

Pidempiaikaisessa alkaa jousivoima käydä sormien päälle.
Mulla on Puhti 24 ja siinä ainakin alkaa käsi väsymään. Pitäisi joku sulkuhana ohjauspaineelle laittaa. Tai alistua sähköön ja magneettiventtiili ja joku on-off kytkin.

On tuollainen ihan vastaava purkki, muuten ihan toimiva mutta letku varsin huonoa laatua ja mulla meni tuosta korkista melkein heti kierteet, no hitsasin siihen tilalle tuuman putkinipan ja palloventtilin siihen, suuttimet kuluu nopsaan ja sitten alkaa ilman riittävyys tökkimään, sen sulkuläppä systeemin otin kokonaan pois ja laitoin siihen kahvan juureenkin pallovonttiilin

Kyllä tuo säkistä imevän voittaa. Tuollainen suutinkahvakin on ihan ok lyhyessä käytössä. Pidempiaikaisessa alkaa jousivoima käydä sormien päälle.
Mä vedin nippusiteellä liipasimen pohjaan. On raskas pidellä. Ja tuntui, että herkästi tukki letkun. Hanasta olen sulkenut hiekan ja sitten ilman.

Tuossa Mika jo kirjoitti tuosta tukkeutumisesta. Herkästi lopetuksessa tukossa, jos ei sulje ensin säiliön pohjasta hiekan syöttöä, ja sitten vasta päästä kahvasta irti.
Jostain bongasin semmoisen korjauksen asiaan, että säiliön sisälle hiekan syöttöön putki joka reijitetty, ja niin korkea että ottaa yläpäästä ilmaa ja reikien kautta hiekaa. Se auttoi asiaa aika paljon.

Mä otin sen jousen pois ja korvasin kuminauhalla. Mutta aika äkkiä se läppä kului niin että ei enää sulje suutinta vaan pitää kuitenkin käyttää hanasta. Palloventtiili kahvaan voisi olla hyvä idea.

Naapurin pojalla on vastaava, sano et hieman kesti säätöö hakee mut että hyvä sillä on hiasen pelteihin reikiä suihkutella, hitsuuhommissa menny ku alun toista neliöö peltiä...

IMG_20260821_190354455_MFNR.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin