SEURAAVA KONE/LAITE HANKINTASI ?

50tn prässi tuli haettua viime vkolla. Vaatisi vielä uusien öljyjen täytön ja kytkennän kolmivaihepiuhaan, niin pääsisi mytistelemään tavaroita..

Enduro moottoripyörä.
Ns pikku gessu 750 vaikka moottori noissa kuitenkin 850cc.
Äsken ajelin sen Oulusta kotia ja nyt joutuu jo käyttöohjekirjaakin selaamaan kun on tyhmälle liian monta nappia ja rullaa mopotissa.
Ajolleen oikein kiva, ei mikään raketti mutta mulle riittävästi tehoa.

Ostin jeesuksen vanhan kannettavan Klappilandian lähettyviltä. Ei ollut pahan hintainen. Moottoripyörälähetti kävi noutamassa ja toimitti päkitsin oikein nopsasti. :peukku:

Kirjoitan tätä viestiä samanlaisella, jolla on yksi yliopisto käyty ja aina tämä vaan jytää. Olen niin kiintynyt tällaisiin koneisiin, että hommasin toisen lisäksi.

Ostin jeesuksen vanhan kannettavan Klappilandian lähettyviltä. Ei ollut pahan hintainen. Moottoripyörälähetti kävi noutamassa ja toimitti päkitsin oikein nopsasti. :peukku:

Kirjoitan tätä viestiä samanlaisella, jolla on yksi yliopisto käyty ja aina tämä vaan jytää. Olen niin kiintynyt tällaisiin koneisiin, että hommasin toisen lisäksi.
Hyvän kun löytää niin paree niitä on hommata kaksi 💪 ei koske ihan kaikkea mutta melkein kaikkea.

Mulla on pari putkinäyttöä? Kiinnostaisiko nostalgianälkäistä? :kieli:
Ja mulla olis puhelinvaihde. Melkoista nostalgiaa sekin.
IMG_20221227_223814.webp

IMG_20221227_223835.webp
IMG_20221227_223855.webp

viestivarikolla noita veivi luureja oli kuutio kaupalla. Yhellä leirillä niitä kateltiin, rikkinäiset pistettii hävityksee ja ehjät takas jemmaan. Rikkinäisiä ei tarvinnu tai saannu alkaa korjaileen, vaikka todnäk vikana ois ollu vaan joku hapettunut liitos jossain.

viestivarikolla noita veivi luureja oli kuutio kaupalla. Yhellä leirillä niitä kateltiin, rikkinäiset pistettii hävityksee ja ehjät takas jemmaan. Rikkinäisiä ei tarvinnu tai saannu alkaa korjaileen, vaikka todnäk vikana ois ollu vaan joku hapettunut liitos jossain.
Nuo on ihan vanhoja seinäpuhelimia. Toinen on sellainen perinteinen puukuorinen koristeellinen ja toinen bakelliittinen musta. Meillä on tässä näillä taloilla ehkä 50 m väliä, niin oli talojen välillä linja. Sitten sähköt muutettiin maakaapeliksi, niin isäukko ei ymmärtänyt upottaa puhelinpuhoja samaan ojaan. Nyt joutuu soittamaan kännykällä. On käynyt mielessä kaivaa piuha, että sais puhelimet toimimaan. Eihän niistä oikeasti mitän hyötyä olisi, mutta olishan se hauska lelu ja vois ainakin näille nuorille näyttää, miten puhelin ennen toimi.

Viimeksi muokattu:
Fnirsiltä tilasin kokeeksi pihtivirtamittarin ja DC labrapowerin. Saas nähä koska tulee ja tekeekö niillä mitään. Prameen näkösiä on kuvissa ainakin.
Vielä ei ole kumpaakaan, mutta kahdessa eri lähetyksessä saapuu. Toinen EU:n sisältä ja toinen ulkopuolelta, vaikka niiden piti molempien tulla saksan varastolta. Tulee siis alv ja tullimaksu lisäksi. En oikein voi tämän perusteella suositella fnirsin omaa verkkokauppaa ostoksiin.

Omaan Audiin takaiskarit ja Transitiin etujarrulevyt sekä etupyöränlaakeri. Flikan Audiin etuiskarit.

Tämä tuli nyt vähän myöhään tämän viikon tarpeeseen hankittua. -Mutta onpahan nyt sitten tulevaisuutta varten.
Ja vieläpä käyttämätön pokkari...

Screenshot_20260901_205400_WhatsApp.webp

Minulla on perintönä tälläinen bendin isompi pokkari. Mutta se on kuvan pokkarista se suurempi malli ja siinä ei ole näin pieniä lestejä.

Työmaalla on kyllä Rems:sin sähkökäyttöiset putkipokkarit. Mutta niissä on melko suurilla äRrillä olevat lestit. Näissä vanhoissa pokkareissa on nämä lestit paljon pienemmällä säteillä. Siksi ostin tämän. Eli saa hydrauliputket paljon helpommin sopimaan ahtaista väleistä.

Viimeksi muokattu:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin