Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Nii en tiiä...Eikös näissä vanhoissa mennä vanhoilla säännöillä ja uusissa uusilla ?
Tuo ilmoitushan on periaatteessa täysi petos. Sama ajoneuvo on nettikaravaanissa myynnissä. Ilmoituksessa kehutaan kaikkien varusteiden olevan uusia. Ajoneuvo on siis mitä ilmeisemmin myyntitarkoitusta varten muutettu retkeilyautoksi ja jätetty autovero, muutoskatsastus, ym. viranomaisasiat hoitamatta. Täyttääköhän edes uuden matkailuajoneuvon palo-, ym. määräyksiä sammutusvälineistön, mahdollisten poistumisteiden sekä materiaalien osalta Kuinkas, pitääkö uusi myyntitarkoituksessa valmistettu matkailuajonruvo olla CE-merkitty?Kannattaa Trafin nettipalvelusta tarkistaa rekisterinumeron perusteella tekniset tiedot ja ajoneuvoverojen määrä, niin ei tule yllätyksiä. Palvelu on ilmainen, mutta pitää omilla verkkopankkitunnuksilla kirjautua sisään.
Tämä on esim. Torissa ensimmäinen hakutulos. Kyseessä ei ole oikeasti retkeilyauto, vaan pakettiauto. Pomppaa seuraavassa katsastuksessa ja autovero menee maksuun...
https://autot.tori.fi/vaihtoautot/renault/trafic/89059630
Ihanko kotimaan kilvin? Saksan kilvissä olevia täälläkin näkynyt.Caravan harrastuksessa olen huomioinut uuden villityksen, tämän päivän trendi tuntuu olevan koroitettu nelivetopaku tetkeily varustuksella. En vaan tiedä mihinkä moisella monsterilla voi retkeillä kuin omilla mailla? Uutena valmiiksi tehtynä maksavat sitten aivan älyttömiä summia.
Valtaosa noista näyttää olevan saksalasikilvissä. Saksalaisethan perinteisesti ovat venyttäneet jokaniehenoikeuksia mm. elintarvikkeiden varastamiseen sekä ventovieraiden mökeillä asumiseen ja saunomiseen. Ei poikkea yhtään heikäläsesetä kulttuurista.Jospa ne luulee että jokamiehen oikeuteen kuuluu ajaa toisten mailla, ilman lupaa.
. Tarkoittaa sitä että uusi diy modifiointi. harrastus tulee melko varmasti syntymäänJoku lakimuutos tuli trafilta että Suomessakin saa pick upin lavalle tehdä retkeily pömpelin, nyt olen parin Ford Rangerin lavaviritystä nähnyt. Joten ei ihan yleinen näky näillä selkosilla ole ollut.Johan nuo on puolenkymmentä vuotta olleet massamuotia. Sitä ennen olivat vain aktiivipuskaretkeilijöiden käytössä.
Nykyisin ei enää tule veroseuraamuksia. Irroitettava matkailukori ei muuta avolavapakua enää verolliseksi matkailuautoksi, vaan pysyy pakuna.Joku lakimuutos tuli trafilta että Suomessakin saa pick upin lavalle tehdä retkeily pömpelin, nyt olen parin Ford Rangerin lavaviritystä nähnyt. Joten ei ihan yleinen näky näillä selkosilla ole ollut.
Etanatalothan oli jenkkipickuppien lavalla suht' yleisiä muinoin, vielä 70-luvulla ja kasarin alkupuolella, mutta sitten kasarilla joku virkamies keksi tulkita lakia siten, että se muuttaa pakettiauton verotettavaksi henkilöautoksi ja ne kiellettiin. Tai ei kielletty, mutta olisi pintänyt maksaa jotakuinkin 100000 mk autovero ja muutoskatsastaa auto joka kerta kun camberi otetaan kyytiin tai poistetaan.Joku lakimuutos tuli trafilta että Suomessakin saa pick upin lavalle tehdä retkeily pömpelin, nyt olen parin Ford Rangerin lavaviritystä nähnyt. Joten ei ihan yleinen näky näillä selkosilla ole ollut.
Kuva ois kiva!Mulla on Expert retkivarustuksella. Sänky ja kaappi ovat irrotettavissa vartissa. Kiinteästi on vain laatikko, jossa on akut, invertteri, laturit ja muut sähkövermeet. Etuistuimen alla on Planar lämmittimenä. Väliseinä on paikallaan ja siinä tuulettimet. Katolla pari aurinkopaneelia.
Kävin kysymässä parilla katsastusasemalla täydessä varustuksessa. Kummassakaan ei nähty auton olevan matkailuauto, koska sänky ja muut vermeet oli liinoilla kiinni.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.