Polkupyörän ketjut/rattaat, vaihteet, navat …jne.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Trakpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu aika semmonen instagrammimainen toteutus.

Laitoin noille palautetta, että voisivat erotella reitit tuohon pääsivun isoon kartaan, niin ei tarvitse jokaista erikseen näppäillä auki.

HbB-kartta1-tausta.png
 
Siellä on Lidlissä taas pyöräily tapetilla, ostelin siis uudet tumput
:kylkyl:
Noita kun ei saisi konepestä ja kiusauksen vastustus ei onnistu, niin kaikistaselkäpinnoista tulee valkosia.

1755170321034.webp


Sitte tuommosen kääntyilevän takin, koskapa joku oli avannu paketin ja tuossa takissa on tuuletus, kyljissä ja hihoissa tuommonen verkko. Tiedä onko uhka vai mahdollisuus, mutta korkealta ei tipu
:mitenlie:


IMG_20250814_140121839_HDR.webp
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäistä kertaa tubeless setti alla fillarissa. En oikein osaa päättää onko hyvä vai huono. Eilen vaihdoin etuseen litkut kun oli vanhat kuivuneet möykyksi joka mukavasti rullaili renkaassa ajon aikana. Takaseen laitoin vain uutta litkua.

Onhan tuo varmaan mukava, jos pienet vauriot korjaa itse, mutta tuntuu noista ilma karkaavan enemmän kuin sisurilla olevista.
 
Ensimmäistä kertaa tubeless setti alla fillarissa. En oikein osaa päättää onko hyvä vai huono. Eilen vaihdoin etuseen litkut kun oli vanhat kuivuneet möykyksi joka mukavasti rullaili renkaassa ajon aikana. Takaseen laitoin vain uutta litkua.

Onhan tuo varmaan mukava, jos pienet vauriot korjaa itse, mutta tuntuu noista ilma karkaavan enemmän kuin sisurilla olevista.
Klick venttiilien helppous tulee tutuksi (vink vink) :)

Kyllä minäki olen ihmetelly miten rengas, jossa on paikka aine integroitu, voi olla pitämättä ilmaa, kuitenkaan nestettä mistään vuotamatta :tuplahäh:

Reikien paikkuusta ei ole ensimmäisestäkään havaintoa, nyt toinen vuosi menossa tubeless sorapyöräillessä (40mm). Ajattelin ensikaudelle uusia teipin, epäilen voisiko se sieltä jotenki vuotaa. Mielestäni tubeless rullaa paremmin alemmilla paineilla --> mukavampi.
 
Jokusen vuoden nyt ollut jo tuo käyttöpyörä, ja iliman lisäyksiä laskematta saanut osakseen renkashuoltoa
täydet 0:redface:. Etukumin onnistunut kerran jarrulla saamaan tyhjäksi(luulin, että puhkes, mutta vitut ku laitoin
vaa takas paikoillee+annoin ilmaa ni vielä senkin jälkeen samat vanhat litkut jokusen tuhatta km jo kestäny).

Silloin tällöin toisinaan on kumit näyttänyt jotain hieman hikoilleen.
 
Jännän äärellä :paniikki: Bike24.fi (Saksa) tilattu DT Swissin ympyriäisiä 2kpl, koska halvennus, osote on kahdesti väärin muotoiltu :facepalm: Olen kyllä syyntakeeton tähän sotkuun :tuijo:

Lisätääs tähän vielä, että tämä homma vaatinee itsensä setä Calvinin opastusta mennäkseen maaliin.
 
Jännän äärellä :paniikki: Bike24.fi (Saksa) tilattu DT Swissin ympyriäisiä 2kpl, koska halvennus, osote on kahdesti väärin muotoiltu :facepalm: Olen kyllä syyntakeeton tähän sotkuun :tuijo:

Lisätääs tähän vielä, että tämä homma vaatinee itsensä setä Calvinin opastusta mennäkseen maaliin.
Bikeinn vaikuttaa ja siltä, että oli samalla rykäisyllä kaksi tilausta. Vapaaratas matkusti pari viikkoa Espanjasta tänne.

Tämä taas https://www.bike-discount.de/ toimitti nopeasti ja oikein. Olen yhden fillarinkin tilannut tuolta ilman ongelmia.
 
Kikkailin eilen litkuja maastopyörän renkaaseen. Mulla on yhdet WTB:n gummit, jotka ei nousseet kunnolla vanteelle sisureiden kanssa. Kokeilin eilen ilman sisuria, vaan ihan samalla tavalla jää yhdestä kohdasta alas. Samalla näin marinoituneena tubeless asiantuntijana huomasin, että vuosia vanha teippi vanteessa ei ole hyvä ajatus. Tiivistyihän tuo tavallaan, mutta täytyy uusia teipit samalla kun vaihtaa tuohon uudet renkaat. WTB:t lähtee Remeon kyydillä etiäpäin.
 
Tämä taas https://www.bike-discount.de/ toimitti nopeasti ja oikein. Olen yhden fillarinkin tilannut tuolta ilman ongelmia.
Tämä on se, josta tilaan, jos viikossa omalle betonirapulle aikataulu antaa myöden, kyllä se yleensä antaa.

Kävi vaan sillain, että bike24.fi sivustoa klikkaillessa DT Swissin 531 vanne maksokin yhtäkkiä 66€ (vois olla 99€+) :haisemaan:

Pinna meiningeistähän ymmärrän yhtä paljon, kun sika avaruusluotaimista, pinnoja sun muita rekvisiittoja on tulossa bike discountista.
 
Hain Motonetista parasta Vittoriaa alle ja heitin WTB:n kierrätykseen. On uudet teipit ja kaikki. Muistin oikein asetella logon ja venttiilin nätisti kohdakkain. Rengas vanteelle ja nousi melkein ensi yrityksellä. Tyrkkäsin fillariin, että litkutan siinä, niin katsoin että ROTATION => tulee kuskia suoraan silmien väliin.

Kävin hiilikuituja ulkoiluttamassa tunnin verran ja nyt tässä salilla meditoimassa. Jos kohta lähtisi kääntämään sen renkaan.

Siinä oli äsken vielä jonkin verran ilmaa vaikkei ole nesteitä. Arvaa jo onnistuuko uudelleen. :eka:
 
On se pedantti kaveri. Nohhh eipähän "sairasta silmää".
Pitäis jostain saada inspistä heittää kierrätysvitja no1 rattaille...
 
Nyt on molemmat renkaat jiirissä ja liemet sisällä. Jos on vielä aamullakin, niin tässähän voi CV:hen lisätä uuden rivin.
Ihan hyvän tuntuinen kumi tuo Vittoria Barza. Motonetissa vielä kohtuu hintaan.
 
Nyt on molemmat renkaat jiirissä ja liemet sisällä. Jos on vielä aamullakin, niin tässähän voi CV:hen lisätä uuden rivin.
Ihan hyvän tuntuinen kumi tuo Vittoria Barza. Motonetissa vielä kohtuu hintaan.
Tuossa friikkipyörässä on ollu barzat ja nyt alkaa takagummi olla vaihdon tarpeessa. Oiskohan joku 5tkm nyt mittarissa, en tarkkaan tiedä ku poitsulla ajossa.
 
Aamulla oli vielä ilmaa renkaissa. Oli sieltä vähän pakoon yritetty kun lattialla oli litkua, mutta tarkkaillaan.

Näytä liitetiedosto 157048
Tuntuu että voi vain unelmoida tuommosesta, että litkuakin ulos vuotelis oikein säilytyksessä :eyepop:

Eppäilen että se teippi olis ehkä ollu vanhaa taikka sitte tein jotaki sopimatonta teippaillessa, ei tiedä. Kolme päivää pysyy ilmat kanjonissa, ei mitään eroa renkaiden kesken. Ei ole edes semmoset ruskeekylkiset renkaat, kuulemma niiden kuuluukin vähä vuotaa kyljistänsä.

Tilausten etenemisestä sen verran, että luovalla postiosotteella kulkeva paketti tulee postnordin hyppysiin ja yritin serlokoida saako osotetta rukattua kesken kaiken, sanoo että tietoturvasyistä osotetta ei voida näyttää :facepalm:
 
Tein sitten homman vielä kerran uusiksi. Pässiäksiisi kaiketi onkin se paras opettaja. Eivät lähteneet kunnolla pitämään ilmaa. Hain toisen valmistajan teippiä ja teippasin kiekot uudestaan. Nuo on hiukan hankalan malliset koska sisäleveys on vaan 19mm ja pinnojen reiät on lähes koko pohjan levyiset. Hankala saada teippi asettumaan tuohon uraan. Otin ihan närenaurun hyllystä Zefalin teippiä ja se asettui huomattavasti paremmin kuin ensimmäinen Muck-Off tuote. On kyllä kautta historian ollut huonoja kokemuksia kaikesta jossa lukee Muck-Off - varmaan huonoa tuuria. :epätieto:

Äsken oli ilmat tallessa. Lauantaina olisi lenkki ja ei haittaisi vaikka pysyisi ilma renkaissa.

Tuossa huono kuva vanteen profiilista. Teipin pitäisi tiivistyä tuohon pystysuoraan osaan. Onko tämä jo riittävästi rakennettu skenaario uusien vanteiden hankintaan, vai olisiko syytä päivittää koko fillari. :haisemaan:

Screenshot 2025-09-05 092726.webp
 
Tein sitten homman vielä kerran uusiksi. Pässiäksiisi kaiketi onkin se paras opettaja. Eivät lähteneet kunnolla pitämään ilmaa. Hain toisen valmistajan teippiä ja teippasin kiekot uudestaan. Nuo on hiukan hankalan malliset koska sisäleveys on vaan 19mm ja pinnojen reiät on lähes koko pohjan levyiset. Hankala saada teippi asettumaan tuohon uraan. Otin ihan närenaurun hyllystä Zefalin teippiä ja se asettui huomattavasti paremmin kuin ensimmäinen Muck-Off tuote. On kyllä kautta historian ollut huonoja kokemuksia kaikesta jossa lukee Muck-Off - varmaan huonoa tuuria. :epätieto:

Äsken oli ilmat tallessa. Lauantaina olisi lenkki ja ei haittaisi vaikka pysyisi ilma renkaissa.

Tuossa huono kuva vanteen profiilista. Teipin pitäisi tiivistyä tuohon pystysuoraan osaan. Onko tämä jo riittävästi rakennettu skenaario uusien vanteiden hankintaan, vai olisiko syytä päivittää koko fillari. :haisemaan:

Näytä liitetiedosto 157132
Kyllä liipasisin jo jotaki, ensin vanteet ja sit voi ongelma jo fillaristaki johtua, eiku :tuplahäh: :facepalm:

Minulla on sit just tuolta hörötaapelista haettua Zefalia, mielestäni kyllä teippi asettu ihan ok, eppäillä soppii, josko ongelmat sillä kuitenka. Mut Bergin enon tekemä akkupumppaamo on kyllä aika hyvä korjaamaan toisten valmistajien laadullisia pituusongelmia :nuijii:
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös