Polkupyörän ketjut/rattaat, vaihteet, navat …jne.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Trakpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esson baari taas arvailee.
Kysyin kun en tiedä. Ainakin silloin kun noita lastenpyöriä ostettiin, oli parikin Crescentiä ja jostain jäi mieleen moinen. Aivan kuten Soliferin mopot on kiinalaisia tai Helkaman Jopot oli, ennen kun palauttivat tuotantoa takaisin Suomeen.
 
Kysyin kun en tiedä. Ainakin silloin kun noita lastenpyöriä ostettiin, oli parikin Crescentiä ja jostain jäi mieleen moinen. Aivan kuten Soliferin mopot on kiinalaisia tai Helkaman Jopot oli, ennen kun palauttivat tuotantoa takaisin Suomeen.
Enemmän tuo taas kuulosti syytökseltä kuin kyselyltä.
Parempi muotoilu olisi ollut: "Onko Crescent edelleen ruotsalainen?"

Valitettavasti et nyt päässyt piehtaroimaan kiinalaisissa halpismerkeissä.
 
Enemmän tuo taas kuulosti syytökseltä kuin kyselyltä.
Parempi muotoilu olisi ollut: "Onko Crescent edelleen ruotsalainen?"

Valitettavasti et nyt päässyt piehtaroimaan kiinalaisissa halpismerkeissä.
No missä maassa ne valmistetaan? Lastenpyörissä ainakaan laatu ei ollut mikään huippu.
 
Väärin kysytty, niin saa väärän vastauksen. Mistä sitä ihminen tietää, että mitenkä on soveliasta kysyä, etteikö joku mieltänsä pahoita.
Joskus on niin vaikeaa, joskus ei.
 
Pyöräkorjaamoilla on lajittelmia.
Merkin ja mallin perusteella aika epävarmaa löytää sopivaa kun offsetti voi olla eri vaikka kuvassa näyttää saman muotoiselta.
 
No missä maassa ne valmistetaan? Lastenpyörissä ainakaan laatu ei ollut mikään huippu.
Suurin osa polkupyöristä tai niiden komponenteista valmistetaan nykyään kiinassa - tai taiwanissa, mutta sitä et kysynyt.
Niin kuin aikaisemminkin palstalla on ollut juttua, niin kiinasta saa juuri sellaista laatua kuin haluaa. Jos haluaa halpaa, niin saa halpaa.

Edelleen Cresent tuotemerkki on ruotsalaisomistuksessa ja tuosta mainitsemastasi Helkamasta lukee heidän kotisivullaan:

Osa pyörien komponenteista tulee ulkomailta, mutta pyörien hiekkapuhallus, maalaus ja kokoonpano tapahtuu Hangossa. Jokainen sähköpyörä kulkee parinkymmenen käsiparin kautta ennen kuin se on valmis. Monelle tehtaalla käyneelle on yllätys se, että työ on pitkälle käsityötä.

Jopon runkojen valmistuksesta on vaihtelevasti tietoa eri vuosilta. Osassa uutisia kaikki tehdään Hangossa ja osassa lukee että on kokonaan Hangossa suunniteltu.
 
Pinnamittari, joka antaa ihan numeroita. Mihinköhän sen kanssa pitäisi tähdätä ? Jonku valmistaja kiinalaise
taulukkolapu sai mukana, mutta mutta kun siinä on äkkiseltään lukemia 50 ja 150 väliltä, nii mikä sit o hyvä?

IMG_20250720_131527509.webp

muok: mulla 2,3-2,0 butted, eli jompikumpi oikeasta reunasta.
muok2: vittu. vaikuttaakohan tossa kaikki kaikkeen? eli vaikuttaako onko "vahvimmin koskettava(ei mitattava)"
pinna jo oikeassa kireydessä? Jos ni sehä o iha loputon pyörä hieroa🤔
muok3: taidan vain pyöritellä kohti samaa lukemaa, ja antaa ^ko. vaikutuksen kadota jonnekki millin osiin.
 
Viimeksi muokattu:
Pinnamittari, joka antaa ihan numeroita. Mihinköhän sen kanssa pitäisi tähdätä ? Jonku valmistaja kiinalaise
taulukkolapu sai mukana, mutta mutta kun siinä on äkkiseltään lukemia 50 ja 150 väliltä, nii mikä sit o hyvä?

Näytä liitetiedosto 154620

muok: mulla 2,3-2,0 butted, eli jompikumpi oikeasta reunasta.
muok2: vittu. vaikuttaakohan tossa kaikki kaikkeen? eli vaikuttaako onko "vahvimmin koskettava(ei mitattava)"
pinna jo oikeassa kireydessä? Jos ni sehä o iha loputon pyörä hieroa🤔
muok3: taidan vain pyöritellä kohti samaa lukemaa, ja antaa ^ko. vaikutuksen kadota jonnekki millin osiin.
Oon tehnyt niin että vanne ensin suoraksi ja sitten kiristellyt tasaisesti välillä mittarilla tarkistaen. Kunhan pysyy suorana kiristelyn ajan.
 
Etuvanteen laakeritpesä päätti antautua, joten pakko oli hankkia uudet vanteet. Pitkään tehnyt mieli kokeilla tota 27,5" setuppia ja nyt tuli sopivasti myyntiin tuommoiset kuttaperkkakiekot. Hiukan vielä haastetta takapakan kanssa kun vanteessa on ollut Sram ja fillarissa Shimano. Täytyy tilailla lisätarvikkeita.

IMG_20250801_143612.webp
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös