Polkupyörän ketjut/rattaat, vaihteet, navat …jne.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Trakpa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Harkinnassa on puimurin ja kylvökoneen ketjuihin tosiaan, kun huoltovapaat rullaketjut on niin kalliita... Pitäs hankkia jostain tuota vahaa, parasta ja halvinta samassa paketissa.
 
Mos-vaseliini ja kynttilänjämät sekoitus, toimisikohan noihin isompiin ketjuihin kustannustehokkaasti?
 
Kuvat on kivoja, autenttista dokumentaatioo

Rätillä pyyhittyä ketjua, aika paljo kyljissäki vaha jaksaa roikkua, ei tullu rätillä miksikään.

IMG_20240819_183740743.webp


Taaemmaiset ratakset iha autenttisesti
IMG_20240819_183806375.webp


Operaation jälkeinen tönkkösuolattu muikku, aika äkäseen nöyrtyy, kun ruuvarin selkää vasten lenkkiä vetelee. Sittehän se onki vaan kovaa ajoa
IMG_20240819_185413542.webp
 
Joo-o Tupatunturin voimalinja taas pitkänä, +0,75%. Luonnollisesti humoristisen puukaupan tarjontaa tuli ensin kiikaroitua, mut joo, sähköpyörällä saadaan hinnat ketjuille arvottua :eyepop:

Tookmanilta haeskella sit, KMC:n 12€ ketjusta ala enempää maksaan, kuumavahailla tuo tupatunturin voimalinjasto, niin näkee melko nopeasti miten on menestys tuote.

Syynäillä seuraavaan tilaukseen pyörähalpuuttimesta jotaki vaihtoehto ketjuja :haisemaan:


1725865188124.webp
 
Onkos hydraulisissa jarruissa kahvojen mäntätilavuuksilla paljon kokoeroja?
Ja jos on, niin onnistuukohan jarrutuksen jako kahdelle levylle miten hyvin?
 
Onkos hydraulisissa jarruissa kahvojen mäntätilavuuksilla paljon kokoeroja?
Ja jos on, niin onnistuukohan jarrutuksen jako kahdelle levylle miten hyvin?
Ei mitään käsitystä, mutta en olis yllättyny, jos toimiva toteutus vaatisi jarrukahvan jostain mopottimesta. Helposti aattelis, että polkuttimen jarrukahva on aika 1:1 optimoitu toimielimelle, toki kokeilemalla selvinnee.
 
Ei mitään käsitystä, mutta en olis yllättyny, jos toimiva toteutus vaatisi jarrukahvan jostain mopottimesta. Helposti aattelis, että polkuttimen jarrukahva on aika 1:1 optimoitu toimielimelle, toki kokeilemalla selvinnee.
Nii joo nekin, ei käynyt mopot edes mielessä:outs:, mutta veikkaan, että ne ei pyörän sarviin oikein sovi,
eikä ne mun mopoaikojen muistikuvien mukaan mitään yhden tai kahden sormen käyttökahvoja olleet,
eli hienostuneisuudessaan olis hyvä ku löytyis joku polkupyörän sarviin tarkoitettu/visuaalisestikin sopiva.

Saatan arvalla jonkun halvimman monimäntäiselle satulalle tarkoitetun tilata, ja kokeilla sitä sitten vaikka
kiinan yksmäntäsillä satuloilla, joita pari kpl hyllystä rumine levyineen jo löytyy, kuha vielä löytäis jarru-
letkuille sopivia t-haaroja jostain.
 
Nii joo nekin, ei käynyt mopot edes mielessä:outs:, mutta veikkaan, että ne ei pyörän sarviin oikein sovi,
eikä ne mun mopoaikojen muistikuvien mukaan mitään yhden tai kahden sormen käyttökahvoja olleet,
eli hienostuneisuudessaan olis hyvä ku löytyis joku polkupyörän sarviin tarkoitettu/visuaalisestikin sopiva.

Saatan arvalla jonkun halvimman monimäntäiselle satulalle tarkoitetun tilata, ja kokeilla sitä sitten vaikka
kiinan yksmäntäsillä satuloilla, joita pari kpl hyllystä rumine levyineen jo löytyy, kuha vielä löytäis jarru-
letkuille sopivia t-haaroja jostain.
Katoppa löytyykö mitään sirompaa kun ettii mp takakäsijarrua.
 
Ei(kö) ole taas käyttöön tehty, mikään kestä :kiroaa:

Ihan jonkun kuukauden jahdannu yhtä niksuntaa heikolla menestystarinalla. Nytkö??

IMG_20250215_131904802_HDR.webp


Jännästi, laakerit ei äännä, eikä ole väljä, annas olla kun ottaa kehotus komentoja 47 shimanolta, jo alkaa nakse. Ujosti kirrasin ja aika selviö että laakerit on död.

Pitäsköhän tuohon olla joku itsensä tohtorismies shimanon rouvan suunnittelema työkalu, että jumimutterin sais oikeelle tiukkuudelle. Niinkun jos haluaa kasata toisten harmiksi :Häh:

IMG_20250215_133423302_HDR.webp


No ei se ny onneksi ole kun parktoolin tiputus isovarpaalle rappusissa ja kanjonin vierelle hieromaan semmosta juonikasta YYA sopimusta :opiskeleva:

Näissä tietysti tykkänään eri avaintouhut laakerille
IMG_20250215_134809332_HDR.webp
 
James@
Ootko tehny kuten Calvin-setä neuvoo?



Tässä avain ---> Shimano TL-PD40 Pedal Axle Tool Tools - Pedals | Bike-Discount https://search.app/wGGjXMJBTBBNWour6

Kyllä se on sitte taas ostoslistaa alettava rustaan :haisemaan: tupatunturin polkusimissa ei ole tuommosta ulostuvaa laakeria ollenka, vissiinki laakerin ulkokooli on jollakin tapaa sama asia, kun polkimen runko, asettelin metallin keräykseen jo mokomat. Kanjoniin sitte uudet, kunhan lumet sulaa niin paljon, että hiihtoloma alkaa heti kylvöjen jälkeen, jos nyt nuo kanjonin polkusimet kestää edes siistiä sisäkäyttöä. Vaiko onko ihan jo kalliit hommattava :mitenlie:
 
Kyllä se on sitte taas ostoslistaa alettava rustaan :haisemaan: tupatunturin polkusimissa ei ole tuommosta ulostuvaa laakeria ollenka, vissiinki laakerin ulkokooli on jollakin tapaa sama asia, kun polkimen runko, asettelin metallin keräykseen jo mokomat. Kanjoniin sitte uudet, kunhan lumet sulaa niin paljon, että hiihtoloma alkaa heti kylvöjen jälkeen, jos nyt nuo kanjonin polkusimet kestää edes siistiä sisäkäyttöä. Vaiko onko ihan jo kalliit hommattava :mitenlie:
Shimanon xt-lukkikset on ainakin mulla pelannu. En oo viime aikoina enää lukkiksilla ajanu. Satkun ne kustantaa mutta kyllä kestää veivata ja saa ottaa vähän osumaakin.


Shimano SPD PD-M8120 Deore XT Pedals with Cleats | Pyörän polkimet | Varuste.net https://search.app/ADQAgBav9gwo4RNr7
20250215_172130.webp
 
Vaihdoin ketjun uuteen reilu tuhat kilsaa ajettu sram 12 nx.
Venymämittari sanoi että vähän oli venynyt mutta että rajojen sisällä. Jos tuolla uudella sit ajais tonnin ja heittäis tuon vaihdetun takaisin jne.
Kokeilis jos vaikka kestäis tuo pakka pidempään?

20250327_151851.webp


20250327_151904.webp
 
Spoke length calculator ja siitä sitten.
Ensimmäistä nyt kokeilin, ja ei vaikuta tulos mieluisalta, vaan senttejä lyhyempi mitä jostain jonkun nettikaupan
yhteydessä olleesta calculaattorista eri vanteelle(mutta n.sama koko(erd?)) irti sain. Täytyy katsoa, jos joku toine
toimis paremmin myöhemmin. Piheyttäni haluaisin jättää kiinalaisten kasaamat vanteet moottoreilla kokematta.
 
Laita navan ja kehän speksit kehiin niin jos jäsen Kwaakku osais sua auttaa...ku nätisti pyytää
Edit. Ku mulla on semmonen etiäinen että se vois noista jotain ymmärtää. Oon mäkin yhdet kiekot kasannu mutta siitä on jo mennyt liian monta kuuta aikaa.
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös