Ruiskuitu pohjalliselle tehdään Tapanin päivänä jo perinteinen jouluruokailun lopetus pitsa, 1/3 ruisjauhoo, 1/3 kaurahiutaletta ja loppu vaikka vehnäjauhoo tai ohraa, mitä sattuu olemaan, saa ainakin rapean pohjallisen.
Maitoonkin kannattaa kokeilla pizzapohjaa tehdä. Kääntää reunat ja laittaa vaikka vähän juustoa ja aurinkokuivattua tomaattia reunan täytteeksi.
Ananas on varmaankin ehditty jo käsitellä? Sehän tosiaan kuuluu pizzaaan (ei toki ihan kaikkiin variaatioihin).
Pizzaan voi laittaa ihan kaikkea mahdollista syötävää materiaalia. Silleenhän se on aikanaan kehittynytkin, Kaikki viikon jämät yhdelle letulle.
Muutaman kerran Italiassa käyneenä sanoisin, että olen syönyt siellä maailman huonoimmat pizzat. Sanoisin näin useamman pizzan keskiarvona, enkä nyt ota mukaan vertailuun mitään saarioisen eineslättyjä. Yhdet parhaimmista olen syönyt Tukholman vanhassa kaupungissa. Toki mauissa on eroja (koska kissa sanoi niin muniaan nuollessaan).
Kerran olen käynyt pistäytymässä junalla Ranskan puolelta. Olikohan San Remo se kaupunki. Pizza jäi Mieleen, koska se tosiaan oli niin huono.
Jos lie niin, että tällä kansainvälisellä pizzatyylillä on saman verran tekemistä alkuperäisen kanssa kuin karjalanpiirakalla ja sen tekemiseen käytetyllä mallilla. Ei tarkoituskaan maistua samalta.