Pizza

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitsan reunat voi myös täyttää, juustoa ja tomaattikastiketta esimerkiksi.
Kääntää reunan ja laittaa sisään vähän haluamaansa täytettä.

Tänään paikallinen Arvid Järnefelt otti ja käsitteli tuplanolla-agentit kiinteämpään olomuotoon:
upload_2021-7-25_23-43-9.webp

Tomaattisoosin tilalla makea bbq-kastike, perustäytteinä pekoni, punasipuli ja ananas (kotipizzan pekoni-bbq kopio) sekä luonnollisesti perusjuustot. Lisätäytteinä aurajuusto, kinkku ja tuoreita oman puskan chilejä. Syömävaiheessa päälle meni vielä tuoretta valkosipulia ja oman puskan mäkimeiramit (oregano) sekä tulisuuden kompensointiin puoli pulloa Poppamiehen Naga jolokia -kastiketta.

Kypsyys aika optimi. Pintaväriä ois saanut olla aavistus enemmän, mutta tuli oli jotenkin ankaralla päällä tänään. Tämän kypsytysaika taisi olla kutakuinkin se 1min, ehkä vähän reilu. Tuossa omassa Oonissa tuli palaa Oonin takaosassa, joten lättyä pitää pyörittää 10-15sek välein neljänneskierros.

Mutta kaikinpuolin tänään oli ihan loistava paistorupeama. Oonissa noin 450C lämpöä kun eka lätty meni ineen. Yleensä ensimmäinen menee harjoitteluksi, mutta nyt ihan alusta alkaen homma lapasessa.

Netissä on tullut vastaan mainoksia pizzaöljystä. Videossa lorotetaan valmiin pizzan päälle pullosta kyseistä öljyä.

Olen koettanut miettiä, miksi? :Häh: En ole keksinyt muuta etua, kuin että ehkä se öljyttynä on helpompaa nielaista.

Netissä on tullut vastaan mainoksia pizzaöljystä. Videossa lorotetaan valmiin pizzan päälle pullosta kyseistä öljyä.

Olen koettanut miettiä, miksi? :Häh: En ole keksinyt muuta etua, kuin että ehkä se öljyttynä on helpompaa nielaista.
Märkänä liukas...

Mulla on mökillä naulatehtaan langanhehkutuskehien tulitiilistä muurattu puilla käyvä pitsauuni. Sikahyviä tulee, paistoaika sellasta 2-3min.
SNC12090.webp

SNC12091.webp

Oisko sama funktio, kuin savulohifileen tai loimulohifileen öljyämisessä? Ne vakuumiin pakatut fileethän ovat selvästi öljyttyjä. Ei sellaista määrää rasvaa irtoa kypsennetystä kalasta esim. sen loimutuksen jälkeen. Tuotetiedoissa ei kuitenkaan mainita mitään öljyn tyypistä määrästä.

Olen joskus tätä asiaa kysynyt foorumiltakin.

Edit: Tiedän kyllä että esim. loimutusvaiheessa irtoaa rasvaa kalasta. Mutta en saa itse loimutettua valmista filettä millään niin rasvaiseksi. Sitä öljyä saa helposti valuteltua 30-40ml vakuumipakkausesta.

Viimeksi muokattu:

Kuopion Prisman pizzabuffassa pensselöivät pizzat jollain öljyllä. Siitä seuraa se, että kaikki pizzat maistuu liki samalta.

Napolilaisien pizojen kohoneet reunat olen voidellut joskus oliiviöljyllä jos ne on kovetuneet, Roomalainen piza täytetään reunanrajaa myöten näin.
Tiziano-J-II-Fiorentino-Pizzeria.webp

Ja Napolilaisen reunat onnäin
0dfeabf279932f119eaf1e98835cf7edc3e4754d9e6702431b4c0254c06abeb7.webp

Viimeksi muokattu:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin