Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Sitte ihmettelee ku kippaaminen kestää niin kauan.....lavan vihdoin noustessa huomaa et runko nojaa kipin alapään kohdalta maahan...No eipä kannata vanhoja ettiä kun uuden saa tuohon hintaan...
Oman 75 Velsan tunkki vuotaa, pitäskö laittaa tuo 11 tonninen siihen...
Vois korottaa laitoja![]()
Sitte ihmettelee ku kippaaminen kestää niin kauan.....lavan vihdoin noustessa huomaa et runko nojaa kipin alapään kohdalta maahan...
Tääkin on nähty....0-16 mursketta kukkukuorma, tosin matalilla puulaidoilla ja olikohan just Velsa.....
Sitte ihmettelee ku kippaaminen kestää niin kauan.....lavan vihdoin noustessa huomaa et runko nojaa kipin alapään kohdalta maahan...
Tääkin on nähty....0-16 mursketta kukkukuorma, tosin matalilla puulaidoilla ja olikohan just Velsa.....
Mulla on Tuhtissa pari viikkoa muhinu 0-16 kukkupääkuorma odottamassa kippausta...Mulla on Tuhtissa pari viikkoa muhinu 0-16 kukkupääkuorma odottamassa kippausta...
..painoo tulla pari tonnia lisää ku vesi jäätyny sinne murskeen sisään....laita suosiolla pölli tunkin kohdalle ennen kippaamista, ettei mee rälläkkä hommiksi....No johan se on jäätyny kiinni![]()
Niin paljon kävi vaivaamaan, kun olin tuon unohtanut, että piti lähteä kippaamaan. Hyvin lähti, vähän oli sivulaitoihin jäätynyt, ei pahasti. Se oli tuolla puimalan luona, eikä näkösällä, niin unohtui koko kärri.No johan se on jäätyny kiinni![]()
Tekisin ja olen tehnytkin, nuo laitojen palkit U-profiilista, niin ei tule kahta pelliä päällitysten ruostetta väliin kerryttämään...Ajattelin 40x40x3 RHS laitojen reunoja kiertämään ja jokunen pystyripa samasta tavarasta.
Rahat jää kotimaahan ja paikallisesta tilattu IKH:n pienin päistä kiinnitettävä 6 tonnin tunkki 320 euroa verollisena.
Tuo sama ajatus oli mielessä kun tiedustelin tuleeko laidoista avattavat. Helpottaa kakan kippausta ja vahvistaa lavan rakennetta.Olisiko kuinka työlästä tehdä lava pyöristetyillä nurkilla, jos paska lähtisi helpommin irti? Esim. asvalttia kuskaavissa kuorma-autoissa on näin.

Tuola ku noita isompia romulavoja, siis siirtolavoja liki kahden metrin laidoilla katsellu, niin kyllä ne on RHSsää ne laitakehikot.....Tekisin ja olen tehnytkin, nuo laitojen palkit U-profiilista, niin ei tule kahta pelliä päällitysten ruostetta väliin kerryttämään...
Laitojen yläpalkki rhs-palkkia ja hitsaa laitapellin sen palkin alasisäkulmasta alkaen. Pystypalkit sitten uuta, jos haluaa vältellä päällekkäisiä peltejä, mutta liekö nuo päälkekkäisyydet kuinka suuri ongelma. Alakulmat on tulossa juuri niin kuin aioin ehdottaaMeininki tehdä tuollanen pöllittyjen kuvien mukanen maansiirtokärryhenkinen ratkaisu kiinteillä laidoilla ja sisäpuoli sais olla ihan tasanen. Lavan pohjapellin reunat meinasin kanttauttaa 100mm 45 asteen kulmaan ja siitä laitapellillä ylöspäin. U-profiilia mietin itekkin että olis mukavampi peltiä vasten, laidan yläreuna olis kyllä kiva hitsata pellin reuna rhsn nurkkaan. Pitää suunnitella ja ottaa vaikka useampaa sorttia tavaraa.
Näytä liitetiedosto 68548 Näytä liitetiedosto 68549

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.