Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Perämoottorit

Viestiketju osiossa 'Pienkoneet' , aloittaja RH 4, 12.2.2013.

  1. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    4 548
    Saadut tykkäykset:
    1 421
    Sen siitä saa, kun ängetään liikaa tahteja samaan kasaan :D
    Eij hjuva.
     
  2. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 920
    Saadut tykkäykset:
    1 104
    Miettiny että onko kampiakselin asentotinnistin kaput? Ku en saa selvää että lyökö rajoitinta päälle vai mikä sitä vaivaa...
     
  3. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    13 056
    Saadut tykkäykset:
    1 847
    Kokeile ihan ekana nollailla ne huoltomuistit uudestaan. Muistaakseni lyö rajoitinta päälle, kun huolto on mennyt liikaa pitkäksi. Tarkasta myös, että tajuaa vaihteen olevan päällä. Vapaalla (ja ehkä myös pakilla) on rajoitin ja jos luulee olevan vapaalla, vaikka vaihde on päällä, saattaa rajoitin olla päällä.
     
  4. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    4 548
    Saadut tykkäykset:
    1 421
    Kai näistäkin saa jotain tietoa ulos, jos piuhan nokkaan pistää?
    Eikä mitään samaa ajotilannetta tms, jonka jälkeen vika ilmenee? Välillä pelannut kuitenkin normaalisti?
     
  5. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    13 056
    Saadut tykkäykset:
    1 847
    Ei vissiin ihan kauheasti saa dataa ulos. On vielä sen verran vanhanaikainen systeemi.
     
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  6. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    13 056
    Saadut tykkäykset:
    1 847
    Just juttelin ex. työkaverin kanssa relun tunnin puhelimessa. Yhdessä silloin muinoin ruuvailtiin noita Suzukeita, etupäässä Johnsonin kopalla, mutta sama kone. Kaveri oli vahvasti sitä mieltä, että lämpötila-anturi olis pashana. Laittaa rajoittimen päälle sekä ylikuumana, että myös alilämpöisenä. Kylmillä keleillä/vesillä luulee koneen olevan alilämpöinen ja laittaa rajoittimen päälle. On kuulemma muutaman lämpöanturin vaihtanut tuon oiereen takia ja sillä on korjaantunut.
     
  7. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 920
    Saadut tykkäykset:
    1 104
    Tämähän tekee tämän vain kylmänä ja kylmällä säällä. Voiko se olla vain että tarvii lämmityskäyttöä?
     
  8. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    13 056
    Saadut tykkäykset:
    1 847
    Saattaa olla niinkin, tai sitten anturi antaa hieman väärää tietoa.
     
  9. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    4 548
    Saadut tykkäykset:
    1 421
    Niin että moottori on ihan ohjelmoitu niin, että ei anna nostaa kierroksia, ennen kuin on saavuttanut tietyn lämpötilan?

    Ottaahan se oman aikansa, että kone lämpeää. Kauanko nyt menee, että alkaa pelaamaan?

    Jos ei tuosta anturista parane, niin termostaattikin voisi olla yksi katsomisen arvoinen paikka.
     
  10. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 920
    Saadut tykkäykset:
    1 104
  11. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 920
    Saadut tykkäykset:
    1 104
    Huoltomuistutin nollataan virrat päällä 3 kertaa hätäkytkimen nupistä vetämällä.
    Huoltomuistutin alkaa vilkuttelemaan öljyn merkkivaloa ku tunnit täynnä.
    Ohjekirjaa läräsin tuossa ja siinä mainittiin että lämmitä konetta 5min. Oisko näissä sitten joku äly että ei liian kylmänä anna kierroksia ottaa...
     
  12. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 920
    Saadut tykkäykset:
    1 104
    Tässä vetouistelu.comista lainattua.
    Screenshot_2020-11-21-17-41-10-282_com.mi.globalbrowser.jpg
    Täytyy nuo vaihevaijjerit tsiigailla.
     
  13. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    13 056
    Saadut tykkäykset:
    1 847
    Tuokin on yksi vaihtoehto, kuten aiemmin epäilin.
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  14. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 920
    Saadut tykkäykset:
    1 104
    Mut se on vaan outo että miks se tekee vaan kylmänä sen...
     
  15. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    13 056
    Saadut tykkäykset:
    1 847
    Kyllä veikkaisin lämpöanturin antamaa virheellistä vastusarvoa.
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  16. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 920
    Saadut tykkäykset:
    1 104
    Mutta pitäisikö mittariston alkaa huutamaan hälyä?
     
  17. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    13 056
    Saadut tykkäykset:
    1 847
    En tiedä, ei välttämättä alilämmöstä.
     
  18. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 920
    Saadut tykkäykset:
    1 104
    Pitäsköhän nyt tehä enste se että kahtoo se anturi mikä kyttää neutraalia ja sitte viiä pakkasilla järveen ja antaa lämmitä joutokäyntiä 5min ja kokeilla lähteekö vai tökkiikö. Ei se ikkää oo kerenny pyöriä joutavaa ku lähtenä aina lipumaan pois laiturista ku siinä on niin matalaa että ei kehtaa paikallaan pyörittää... Mut tuo ohjekirja ei kerro mitään että se rajotttas kierroksia kylmänä.. :-o
     
  19. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    4 548
    Saadut tykkäykset:
    1 421
    Voihan se se vaihdeanturikin olla. Jos rajakytkin on ihan siinä hollilla, kylmässä rasvat on tahmeita ja se vaihdevipu on just sen kriittisen kympin liian kaukana. Kone kun on tovin käynyt, tärinä ja lämpö notkistaa paikkoja.

    Ehkä kaukaa haettu, mutta tulipa mieleen.

    Jossain laitteessa oli jotain samansuuntaista vikaa, joka ilmeni vain kylmällä ja paksu rasva väärässä paikassa aiheutti sen.
     
    • Tykkään Tykkään x 1

Jaa tämä sivu