Mitsubishi Pajero gen1 -88

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Just sen viimeisen oljenkorren mitä minulla vielä oli käytin. Ruiskulla desi per ilmaruuvi takaperin nestettä ei varmasti oo ilmaa mutta siltiki narsk ku löysäsin sen venan jousen

Juu oikeassa olitta ei oo vika paineen säätö venassakaan samallain uudellaki turahtaa🤬. Nyt alkaa Pajeron matka sulattoon lähteneen. Ilmaa minä en saa enää mistään tulemaan ei imemällä eikä puskemalla saati pumppaamalla

Mikä perkele paineen säätäjän jousta ku kiristää niin ei edelleenkään turahda mutta eihän se nyt saatana saa siitä olla kiinni.

Mikä perkele paineen säätäjän jousta ku kiristää niin ei edelleenkään turahda mutta eihän se nyt saatana saa siitä olla kiinni.
En nyt ihan satavarma ole mutta onhan se jousi siis kuitenkin suht kireällä?
Koska ymmärtääkseni se ei oikein höllässä ole pienemmälläkään kuormalla.

Kyllähän siellä jousella pitäis jonkinlainen pänni olla, tavaratilan tyhjänäkin ollessaan.

En nyt ihan satavarma ole mutta onhan se jousi siis kuitenkin suht kireällä?
Koska ymmärtääkseni se ei oikein höllässä ole pienemmälläkään kuormalla.
Joo vaan ei se saa noin käyttäytyä vaikka sitä jousta ei ole ollenkaan. Kun sillon jos jousi ei vedä niin jarrutehot pitää olla minimissä. Minä en nyt käsitä tätä en kertakaikkiaan ollenkaan ton jarrut on mulla ollu heti monta kertaa levällään oon tehny putket useamman kerran uusiksi koko järjestelmä on ollu tyhjä nesteestä.... Kyllä minä oon ruukannu sen saada toimimaan. Ton jousen jos kiristää niin tiukalle että ei enää turahda on jarrut täydellisen takapainossa🤷. Soralla polokasee niin saatana perse lähtee liitoon keula ei kerkiä kunnolla lukkoon asti🤬

Eikö silloin paineensäädin juurikin toimi?

Miten se tehostaja nyt olikaan? Toimii varmasti?

Eihän takajarruissa ole jotain kasattu väärin ja joku linkku pääsee muljahtamaan jotenkin?

Olikos ne putket pääsylinterillä varmasti oikeinpäin?
Ainaki sen sinun kuvan mukaan.

Eihän takajarruissa ole jotain kasattu väärin ja joku linkku pääsee muljahtamaan jotenkin?

No ei oikein passaa ajatukseen mutta ajattelin huomenna kuitenki vielä kuikistaa. Sekin vielä kun vika tulee ihan paikallaan ja eihän siellä ole mitään linkkuja jotka pääsis paikallaan muljahtaan.

Tuli vaan Mieleen. Että mitenhän turvonnut jarruletku tuota sotkisi?
No kaikki letkut ainaki on uusia.

Just kokeiltiin että pieni paine jarruneste säiliöön ja sitten ilmaruuveja auki ilmaa ei tullu mutta vika katos hetkeksi 🤔. Vähän aikaa sitten ajelin pihalla edes takas ja jarruttelin niin yhtäkkiä taas trumps. Isäukko polki jarrua ja minä olin sen kuormansäätöventtiilin kimpussa niin ainaku se tietty paine nousi niin siinä säätimen jousen vivussa tuntuu nytkähdys ja se säätimen jousi sanoo rämps. Huomenna lähtee kaikki renkaat alta ja minä katon kaikki ilmaruuvit läpi ja kuikuilen rumpujen sisälle

Pääseekö pääsylinterin mäntä varmasti takaasentoon kun poljin on ylhäällä?
Männän ja työntötapin välissä pitäisi olla, pieni välys polkimen ollessa ylhäällä.

On siellä välys ja mikä sen olis etes muuttanu🤔. Vanhalla ja uudella pääsylinterillä toimii yhtä huonosti 🤦.

Minä oon nyt ilmaannu sitä joka suuntaan paine ilmalla säiliöön, ruiskulla imenyt ilmaruuveista, ruiskulla painanu takaperin nestettä ja tietenkin ihan perinteisesti jarrua polkemalla.

Eikös sen venan tarkoitus ole estää jarrupaineen meno takapiirille, tietyssä paineessa, eli kuormituksella.
Ja sen jousen jäykkyyden säätö on aika tarkkaa touhua, ettei ole liikaa, tai liian vähän ?

Eikös sen venan tarkoitus ole estää jarrupaineen meno takapiirille, tietyssä paineessa, eli kuormituksella.
Ja sen jousen jäykkyyden säätö on aika tarkkaa touhua, ettei ole liikaa, tai liian vähän ?

Niinhän se tarkoitus on. Mutta miksi se päästää täydet paineet sillonki ku on minimi kuorma eli se jousi löysällä. Kuorma ku lisääntyy => perä laskeutuu => jousi kiristyy.

Sinne kun menee molemmat, etu- ja takapiirin paine , niin näiden balanssia taka-akselin jarrupiirin voimalle ohjataan tuon jousikuormitteisen vipstaakin kautta.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin