Mitsubishi Pajero gen1 -88

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Janski
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Järvenpään timanttitiskissä oli ainaki 15v sitten se taka akselin pafineensäätöhässäkkä heti hyllyssä vajaalla tonnilla. Uskon että on edelleen tallessa. Sillon vaan tein uudet putket ja maalasin murkulan kauniiksi ni suikkapää oli tyytyväinen.

Järvenpään timanttitiskissä oli ainaki 15v sitten se taka akselin pafineensäätöhässäkkä heti hyllyssä vajaalla tonnilla. Uskon että on edelleen tallessa. Sillon vaan tein uudet putket ja maalasin murkulan kauniiksi ni suikkapää oli tyytyväinen.

Juu ennemmin menee toi paljon töitä teettänyt kottero maaliin ku että tonnin maksan siitä käikäleestä

Mistä minä nyt saatana osaan tilata sen keleen säätö venttiilin. Ei siinä oo muuta mahdollisuutta ku että se juonitteleen. Sen ku kiristää niin tiukalle että ei enää pärskähä niin sillon siinä autossa on käytännössä vaan takajarrut. Etusia ei soralla saa lukkoon vaikka kuinka polkee mutta takaset kyllä menee lukkoon🤬. Kottero kuitenki on vuoden seissyt taivas alla ja siis oikeasti taivas alla ja jarrut ollu tyhjänä niin jotain siellä on menny perheelleen🤬. Pitää nyt kuitenki vielä hakea jarrunestettä ja vielä laskea läpi että jos jossain on ilmaa vaikka en kyllä yhtäkkiä usko ku pettaali on ihan ok tuntoinen

Onko ne putket nyt oikeassa järjestyksessä?

Kyllähän sen venttiilin saa purettua, jos niikseen on.
Kax putkea on mahdollista laittaa väärin ja ne olen kokeillut ristiin ja ja kotterosta katos jarrut miltei kokonaan🤦. Oon minä sen sisuskalut käyttänyt pöydällä ja suurennus lasin kaa kattonu tiivisteet niin niissä en huomannut mitään vikaa. Samalla raavin urakalla päätäni tajuamatta kuitenkaan kunnolla toimintaperiaatetta🤦. Siinähän tulee pääsylkältä etu ja taka piiristä putket. Etupiirin putki tulee ton venan perse päähän ja sille on se ilmaruuvi ja tällä putkella ei periaatteessa ole neste yhteyttä ollenkaan takajarruille menevään paineeseen. Sitten pääsylkän takajarru piiristä lähtee putki venttiilin vivun puoli päähän ja keskeltä menee jarruille. Muistaakseni siinä on nuolet liitoksissa. Oon minä raapinu päästäni jo tikkuja kynnen alle ja paljon🤬. Nyt ajattelin kuitenki ilmoja kokeilla vielä takaperin varsinkin siitä paine venttiilin ilma ruuvista

Koskaan tarttenu moista purkaa eikä isommin rassata mutta ilma siellä, jonkinlaisen männän? jommalla kummalla puolen (tuntuis että takapiirin) vois tuollaista kyllä aiheuttaa.
Löytyykö jostain ohje kuinka tuo ilmataan?
Takapiiri ekaksi ja etupiiri toiseksi?

Ja onko se venttiilin ja akseliston välinen jousi ok? Kun eikös kaikissa jousi siinä välissä ole?

No uutta ei ehkä saa kuin timanttitiskiltä. Maksaa ainakin 1500€. (out off stock näyttää olevan)

Käytettyjäkään ei ole julkisessa myynnissä. Huutelemalla mitsumiehille, saattaa joltain löytyä.

Viimeksi muokattu:
Paljonko nuo venttiilit loppujenlopuksi eroaa toisistaan eri merkkisten autojen välillä?
Huomioimatta kiinnitystä ja mahdollisesti putkien paikkoja.

Vaikea sanoa. Ei oo yleensäkään tarvinnut juuri vaihtaa. Yhden tapauksen muistan, mutta sekin saattoi olla turhaa. Tuo linkkuvipu näissä ruostuu jumiin, mutta sen saa herkistettyä.

Oliko tässä tähän asti tehdyt "ilmaukset" toteutettu pelkällä polkimella?

muok: jos on, niin heti hakemaan vaikka Biltemasta viienkympin pönttö pumpulla paineen tekemiseen.
Ehjät systeemit ilmaantuu varmemmin polkimeen koskematta ~yhden röökin aikana.
muok2: varmaan itsestäänselvää, mutta jos etujarrujenkin putki takana käy, niin ilmauksessa lienee vois olla joku hyvinkin tarkka järjestys jossa nurkat kuuluu läpi käydä, jonka noudattamatta jättämisestä seuraa hyvinkin näitä "ei vaa vittu toimi oikein"-tilanteita.

Viimeksi muokattu:
mitsu.webp

Mites ne on, kun siinähän on kolme putkiyhdettä vierekkäin? Keskimmäisestä kuuluu lähteä taka-akselille.
Onko niissä samankokoiset liitokset? Saksalaisissa pelaavat pitkälti niillä välttäen tämmöiset kokonaan. Toki tässä taitaa nyt olla itse tehdyt putket, ettei se väärään putkeen väärän liitoksen tekokaan sinänsä mahdotonta ole.

Näyttäs olevan ihan oikeassa järjestyksessä mulla putket. Just tommosta kuvaa kattelin mutta en ite löytänyt🤷

linkkuvipu näissä ruostuu jumiin, mutta sen saa herkistettyä

Tässä se ei oikeastaan voi ruostua jumiin kun ei siinä ole yhtään tappi niveltä. Liikkuu tosi hyvin ja aamulla kun sain isäukon polkemaan jarrua niin aina ku se turahdus kuuluu niin toi akselin ja venan välinen jousi soi tovin. Jarrua ku polkee niin se vipu liikkuu paineen mukaan ja sitten kuuluu turahdus🤦

Mullahan on toinenkin tommonen venttiili jonka löysin varaosa auton perältä valmiiksi osina. Suht siisti muuten muttaku sen tiivisteet on lahonu kokonaan.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin