Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

TAYSsissa pysäköin Moovy sovelluksella, ainoa onkelma oli kun ei ollut pakua siellä piti lisätä auto sovelluskeen, mutta sen jälkeen alkoi parkkimaksu juosta
Sovellus täytyy ottaa käyttöön kanssa. Tosin hallissa toimii kortti hyvin.
Syksymmällä tulee käyntejä useammasti.

Päksissä on ihan portilta kortti, lähtiessä maksu automaattiin pankkikortilla, kolikoilla ja tais siinä olla muitakin vaihtoehtoja, kortti laitteeseen ja puomi nousee.

Omalla kohdalla kolikkoautomaatit ovat toimineet oikein hyvin. En tosin käy edes läheskään joka vuosi semmoisessa paikassa missä pitäisi maksaa pysäköinnistä.

Onko kolikolla toimivia pysäköintiautomaatteja vielä käytössä? Maksuhan kohdennetaan nykyisin pysäköitävän auton rekisterinumeroon jotta maksu on valvottavissa.

Niin tosiaan sellaisia lippuautomaatteja, mihin naputellaan myös rekisterinumero, taitaa edelleen olla kadunvarsipaikoilla Turussakin.
Menee tod näk samaan systeemiin kuin kännykän sovelluskin, paitsi että maksetaan hankalasti etukäteen eikä loppusummaa palauteta.

IMG_20260811_134906_671.webp

Tänään olen taas vibekoodannut juttuja, joihin en uskonut ikinä kykeneväni. Tai enhän olekaan, apumiehen ja testaajan roolihan minulla hommassa on.

Ettei ihan kuulostaisi suitsutukselta, niin kyllä samalla vähän kammottaakin. Yöllä heräsin ja siinä unta odotellessani pohdiskelin näitä tekoälyjuttuja. Aivan valtava muutos on menossa, vaikka se ei oikein missään näy. Näin harrastushommissa sen on huomannut vuodenvaihteen jälkeen. Matin ja Tepon sanoin minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy…

Mutta jospa tästä selvittäisi ehjin nahoin. Toivoa sopii.

Tänään olen taas vibekoodannut juttuja, joihin en uskonut ikinä kykeneväni. Tai enhän olekaan, apumiehen ja testaajan roolihan minulla hommassa on.

Ettei ihan kuulostaisi suitsutukselta, niin kyllä samalla vähän kammottaakin. Yöllä heräsin ja siinä unta odotellessani pohdiskelin näitä tekoälyjuttuja. Aivan valtava muutos on menossa, vaikka se ei oikein missään näy. Näin harrastushommissa sen on huomannut vuodenvaihteen jälkeen. Matin ja Tepon sanoin minä tunnen kuinka vauhti kiihtyy…

Mutta jospa tästä selvittäisi ehjin nahoin. Toivoa sopii.
Tubessa joku väitti justiin nyt tässä joku päivä takaperin että Deepseekin uusin malli ois älykkäämpi kuin Anthropicin huippumalli (fable) ja parempi koodaamaan, ja 100x halvempi...

100x halvempi...
Jos ei muuta tuhoa tästä tekoälyboomista tule, niin taloudellisia. Nyt on kehittymässä valtava kupla. Rahaa palaa aivan holtittomasti ja harva firma selviää hengissä. Tulemme näkemään huimia osakekurssien romahtamisia ja konkursseja. Tämä on aivan varma.

Jos ei muuta tuhoa tästä tekoälyboomista tule, niin taloudellisia. Nyt on kehittymässä valtava kupla. Rahaa palaa aivan holtittomasti ja harva firma selviää hengissä. Tulemme näkemään huimia osakekurssien romahtamisia ja konkursseja. Tämä on aivan varma.
Saattaa olla niinkin että Kiinan valtio maksaa suurimman osan noiden tekoällien kustannuksista juuri tuon esistämiseksi

Ihmisten tyhmeneminen kompensoi lopputuloksen, ehkä joku suoritus piikki nähdään tän vuosikymmenen lopussa jonka jälkeen koneen äly tasaa ihmisen tyhmyyttä enenevässä määrin

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin