Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Laakeripaketin kävin kasaamassa niittomurskaimeen, mikä lie yleismalli sopii etu ja takapäähän. Isäntä oli käyny sorvarin juttusilla ton akselin pätkän kanssa ja nyt ei enään tartte ristikon haarukkaa koittaa irti että saa toisen laakerin vaihdettua. Samalla uudet remmit. Katsotaan kuinka kestää, suosittelin kyllä että seuraa kuormitusta tai laittaa pienemmän traktorin eteen. Toi traktori nyt kumminkin on Q280 niin voi olla hieman tunnoton.
Ton jälkeen kävin pesemässä seuraavan projektin, taas vaihteeksi enkkoni ec30 tällä kertaa. Muuta ei sitte tarvinnutkaan kun aurinko paistoi suoraan ja sadekamppeet päällä. Vei kyllä mehut.
Nyt sitten kauppareissulla, totesin että odotan autossa.

Hillassa tuli käytyä. Ei se saanti tällä alueella mikään huima ole, pari kolme litraa per nuppi parin kolmen tunnin reissulla. Edellisen kerran varmaan 10+ vuotta sitten moiseen vaivauduttu, papan kanssa kun pappa vielä eli.

Käytiin mökillä raivaamassa mökkitien reunat. Raivurissa oli kokeeksi v-klingan terä ja rouva kehui hyväksi, aika joutuin pajut kaatuikin. Itse leikkelin oksia fiskarsin leikkurilla mutta sillä oksaa nostaessa löytyikin heikko paikka. Pitääpi kysäistä Fiskarsilta että mitä tuumaavat kun ainakin ennen vanhaan takuut oli hyvät.

IMG_2593.webp

Kyllä tuli nuoruus mieleen noista kuvista. Sadoittain tuli lukkovanteiden kanssa touhuttua. Ja yksikään EI lauennut.

Ei näissä oo kyllä mitään erikoista , älyää vaan tässäki hommassa sen että kasataan puhtailla osilla ja varmistaa rengasta täyttäessä että lukkopanta on koko kierrokselta tiukasta vannetta vasten ja renkaan vannenauha lukkopannan päällä kunnolla.

En oo satoja , ehkä alta 20kpl tehny ja kaikki niistä ollu jo sellasia että tekis mieli heittää menemään vaan jokanen on kasattu ajatuksen kanssaja kaikki on pysyneet kasassa.

Dumpperissa varsin kätevä tuo lukkovanne kun se purkautuu ulospäin niin ei tarvi ottaa vannetta koneesta irti ollenkaan kun vaihtaa renkaan ja niissä muuten se lukkovanne on ilman susärengasta

Ei se lukkovanne ongelma ole, jos on ehjä. Enkä huonojenkaan ole kuullut irtoavan, kun on paikalleen saatu ja renkaassa pidetään kunnon paine. Mulla venetrailerissa vanhoissa pyörissä oli lukko murtunut liki poikki ja rengas vuoti. Välillä hirvitti täyttää talven jäljiltä, kun oli vajaa kilo painetta. Pitkä letku ja itse olin sivussa takana kuulosuojainvisiirin kanssa. Mutta ei kertaakaan purkaantunut.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin