Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

RAktorilla ja sormikoneella ei pysty tekeen pensasaidan leikkausta eikä tienvarsien pystykarsintaa niinku tolla.
Tuolla 4m lautaskoneen palkilla tulee pystyasennossa huiskittua oksia lyhemmäksi. Kerralla tulee sinne +4,5m korkeuteen asti niin ei tarvi monessa eri tasossa vetää

Tänään oli vuorossa vanhan Dolmar trimmerin korjaus.
Kaasuvaijeri meni poikki kuorineen päivineen täydestä laukasta, joten kipin kapin Motonettiin vaijeriostoksille. Todella pitkän ähellyksen jälkeen sain vaijerin pujotettua. Lopputuloksena kaasuläppä liikkuu hienosti uudella vaijerilla, mutta Dolmar ei enää lähde käyntiin.
Oon kyllä huippu piekoneasentaja.

Töissä piti nopeesti vaan vaihtaa vuotavat opticruisen magneettiventtiilit. Kaksi katkennutta pulttia myöhemmin sana nopeasti katosi sanavarastosta. Siitä tulikin sitten loppupäivän homma.

Kaasuvaijeri meni poikki kuorineen päivineen täydestä laukasta, joten kipin kapin Motonettiin vaijeriostoksille. Todella pitkän ähellyksen jälkeen sain vaijerin pujotettua. Lopputuloksena kaasuläppä liikkuu hienosti uudella vaijerilla, mutta Dolmar ei enää lähde käyntiin.
Tervetuloa kerhoon.Appiukolle jäi huutokaupasta joku kiinantrimmeri jota ei saanut toimimaan.Päivän sitä rassasin,samalla huolellisesti perkelöin koko aparaatin.Lopulta lekalla ajoin pahat henget pois.Pienkoneissa sama kun omp.koneissa,jos hyvällä hollilla,ei ikinä vikaa kaikki aina pahassa paikassa.

"Korjasin" koko päivän itsevetävän ruohonleikkurin vetokoneistoa. Ei vedä vieläkään, joten ei ainakaan huonommaksi mennyt, luulisin.
Nyt toimii.
Minä sen keksin ihan viime hetkellä. Nostin vielä leikkurin pystyyn ja vaijerihan siellä kanitti. Oli valmistaja vaihtanut vaijerin pään lenkiksi, kun olisi pitänyt olla tappi. Hiukka vääntelin ja kääntelin ja taas ruopii.

Tekoäly sen keksi ja veti ässän hihasta viime metreillä.
Läppäohjain tai mikä se nyt lie kaasarin edessä oli löysällä. Sen kun kiristi, niin pysyi paineet kampikammiossa ja taas Dolmar rokkaa naapurin kiusaksi.

Matonpesua

20260818_132135100.webp

Jossain voi olla uskomaton määrä hienoa hiekkaa. Kerran maalasin maton pensselillä kun oli reunoilta ihan kauhtuneen harmaat.

10h päivätöis,ruokatunti kotona,sit nurmenleikkuu ja iltapuhde. Sauna alkaa kutsua. Huomen sama ralli,mut ei nurmen leikkuuta

20260818_193655.webp

20260818_193714.webp

Selvittelin Cadin lämpöläppämoottorin ohjauksen tavan.
Muuten sit testailinkin liiterin Valttausta ruiskulla, kun kosteusmittari anto puille 12-14% lukemia. Ei ne enää tänä kesänä siitä tipu alemmas. Enpäs ollu saanu putsattua tota spesiaaliruuttaa edellisestä lateksimaaluusta ihan kunnolla, vähän häiriköi. Mutta maalaantu kyllä, vaan sama ongelma kun mökilläkin oli samassa hommassa, jää vähän "laikukkaaksi" kun ruiskulla ei pysty paikkomaan puun erilailla imeviä kohtia sillai kun sutilla. Vaan onhan se nopeeta pensseliin verrattuna ja helppoo pahoissakin paikoissa.
Jatkossa helpompaa kun nyt putsin ruiskunkin kunnolla.

Putsasin sähköhellan uunin.
Ja taas!

Merkillisintä tässä on, että kuulemma minä olen sen taas liannut. ”Paistanut jotain makkaroita uunissa”. Vaan kun en ole. Sähköhellan uunissa paistettu makkara ei oikein sykähdytä minua.

Ymmärtäisin, jos moitittaisiin mikroaaltouunin likaamisesta. Sitä sentään käytän. Uuniin en juuri ole koskenut.

Oli muuten taas aivan verrattoman likainen. Tästä lähtien alan paistamaan kaikki minulle määrätyt ja itse keksimäni paistokset laittamalla uunipellin alle ja toisen yläpuolelle ylösalaisin. Jos edelleen alle vuoden sisällä joudun syytteeseen uunin likaamisesta, niin tiedänpähän sanoa, etten ole syypää tuohon uunin katossa olevaan rasvakarstaan.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin