Mitäs sitä onkaan tullu tänään tehtyä

Ilmeisesti sit siinä mun vehkeessä toimi käkkäri ne vuodet kun se oli mulla. Kun ei jääny siitä mitään muistiin...

Sähköi kans vähä piti tehä.
Lavetin kiekka-anturin asennuksen lisäksi.

IMG_20260820_024013.webp

Ei kostee keli oikeen suosinu liiterin värjäyksen jatkamista, niin pistinpä ovet paikalleen.
Päivällä hainkin jo vähän sähkötarpeita ja valoja, et saa varusteltua sen talven pimeisiinkin. Nykyään kun ei vähässä valossa selvii enää huonostikaan.

Universumin tylsintä hommaa.Varsinkin ilman radio kuulosuojaimia.
Homma joka ei läheskään kaikilla onnistu🤦. Varsinkin jos lätkä on yli 150kg niin varmasti se vähintääkki ajetaan penkalta alas🤦. Sitten vielä jos kuljettaja on yli 70v 150kg ja huonot jalat nii tuhot on varmat. Se oli sisätäytönki lätkäystä haluamassa mutta minä melko jyrkästi sanoin tekeväni sen ite🤷. Vittu ku pohjia lätkätessä se onnistu keskelle hiekka kenttää ajamaan sen lätkän kyljelleen🤦

Homma joka ei läheskään kaikilla onnistu🤦. Varsinkin jos lätkä on yli 150kg niin varmasti se vähintääkki ajetaan penkalta alas🤦. Sitten vielä jos kuljettaja on yli 70v 150kg ja huonot jalat nii tuhot on varmat. Se oli sisätäytönki lätkäystä haluamassa mutta minä melko jyrkästi sanoin tekeväni sen ite🤷. Vittu ku pohjia lätkätessä se onnistu keskelle hiekka kenttää ajamaan sen lätkän kyljelleen🤦
Useimmiten johtuu siitä ettei kaivurikuski malta painella materiaalia elikkäs jää löysempiä kohtia.Nimim. monesti kivijalan vierestä täryjä nostellut

Noo, mä oon lätkänny Lammin ikkunatehtaan silloisen laajennuksen kaikki sisäpuoliset salaojaputket, 2x100 milliset, littanaksi.
Pomo näytti viistoistveepojalle että vettä letkulla reilusti ja sitte isolla painavalla dieseltärylätkällä ajelet edestakasi siellä putkikaivannossa joka puoliväliin täytetty.
Minäpoika tein työtä käskettyä, onneks sitte yks timpuri kurkkas kokojakaivoon ja alko kyseleen että miks tänne ei tuu vettä.
No uusikshan se salaojitus meni ja loppupelissä kaivannot tiivistettiin vibralla.
Lammin kunnan edustaja haki täryn lainaksi urheilukentälle, parin tunnin päästä kauheella kiireellä tulee ukko että millä sen saa sammumaan, ku se hakkaa ny seinää vasten yhdessä nurkassa...

Tuota en ymmärrä, miksi kuluneista jarrupaloista hylätään, jos ei raudoilla ole. Normaali huoltotoimi, ei tekemättömästä öljynvaihdostakaan hylätä. Ei katsuri voi tietää ajetaanko autolla 100 vai 100000 km vuodessa.

Viimeksi muokattu:
Keittiön hanaan vaihdoin säätöosan ja juoksuputken tiivisteet. Harmittaa kun olin varautunut kaikkien osien umpijumiin ja massiiviseen taisteluun hanan kanssa, niin eikös kaikki lähde auki ilman minkäänlaista taistelua.
Pesin sitten sen kunniaksi liesituulettimen ja sen suodattimen. Puolukoitakin pakastin reilu neljä kiloa.

Tuota en ymmärrä, miksi kuluneista jarrupaloista hylätään, jos ei raudoilla ole. Normaali huoltotoimi, ei tekemättömästä öljynvaihdosymtakaan hylätä. Ei katsuri voi tietää ajetaanko autolla 100 vai 100000 km vuodessa.
Koska määräykset edellyttää.

Jarrupalat.webp

Purkamatta on erittäin vaikeaa todeta kitkapintojen paksuus. Saattaa vielä olla 3-4mm, mutta vanteen välistä katsomalla näyttää, että nolla.

Velipojalla oli katsastuksessa nastarenkaat alla syyskuussa. Laittoi sen hylsyksi. Jos ei olisi ollut seisontajarrusta hylsyä, niin mä olisin vaatinut trafilta valvontakatsastusta.

Ja taas!

Merkillisintä tässä on, että kuulemma minä olen sen taas liannut. ”Paistanut jotain makkaroita uunissa”. Vaan kun en ole. Sähköhellan uunissa paistettu makkara ei oikein sykähdytä minua.

Ymmärtäisin, jos moitittaisiin mikroaaltouunin likaamisesta. Sitä sentään käytän. Uuniin en juuri ole koskenut.

Oli muuten taas aivan verrattoman likainen. Tästä lähtien alan paistamaan kaikki minulle määrätyt ja itse keksimäni paistokset laittamalla uunipellin alle ja toisen yläpuolelle ylösalaisin. Jos edelleen alle vuoden sisällä joudun syytteeseen uunin likaamisesta, niin tiedänpähän sanoa, etten ole syypää tuohon uunin katossa olevaan rasvakarstaan.
ostat oman uunin ja käytät sitä. Syy miksi en lainaile mielellään keneltäkään mitään ettei tule sanomista. Vessanpytyn pyrin harjaan hyvin. Muuten on aika hyvä yhteuisymmärrys mitä liittyy erinäisten kalujen käyttöön joista pitää pirttih... anteeksi talouspäällikön kanssa olla sovinnossa

Velipojalla oli katsastuksessa nastarenkaat alla syyskuussa. Laittoi sen hylsyksi. Jos ei olisi ollut seisontajarrusta hylsyä, niin mä olisin vaatinut trafilta valvontakatsastusta.
Mulla edellytti 1989 käyttöönoteusta katalysaattoriautosta vähäpäästöisen arvot. Vähäpäästöisyys tuli 1993 ja verohuojennus "eurokat" 1990, eli millään perusteella ei voi edellyttää. Silloin ei lainsäädännössä vähäpäästöistä millään tavoin edes tunnettu. Katalysaattorin saa ja pitää vaatia, koska se on otteeseen merkattu, mutta päästöt kuuluu mitata kuten ilman kattia olevasta pelkästään joutokäynnillä, eikä tarvitse täyttää kuin 3,5/600 päästöt. Olisin keskeyttänyt katsastuksen, mutta meni hyvin vähäpäästöisen arvoihin, niin en viitsinyt puuttua.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin