Mitä tästä voisi rakentaa

Tämä on viides linkkukone ja yhtä lukuunottamatta jonka tein veljelleni ovat itselläni joko kotona tai mökillä, tämän koneen vien mökille.
Tuo että ketuttaa ja vielä v-tuttaa on ikävää jopa surullista olen pahoillani, muutta jos tilanteen voisi korjata sillä että kääntää v-tuksen positiiviseksi energiaksi ja alkaa itse alusta alkaen rakentamaan siististi tehtyjä koneita. Helppoa vai mitä ei tämä ole rakettitiedettä.

Näytä liitetiedosto 65986
Kuvan saa auki lataamalla AppStoresta juh62 sovelluksen. Jos lataat ja avaat kuvan saattaa tulla pahoinvointia(ei kaikille)

Juu en laisin pahalla tarkoittanut ..... Itekkin koittanut tehdä noit eri ihmisten koneita asiallisen siististi , mitä sit oonkin tehnyt .....
Mut tuo sun tekemisen jälki on kyllä kadehdittavan hienolla levelillä---- Se täs ketuttaa, kun ei oma maltti ja aika riitä moiseen siisteystasoon .......

Juu en laisin pahalla tarkoittanut ..... Itekkin koittanut tehdä noit eri ihmisten koneita asiallisen siististi , mitä sit oonkin tehnyt .....
Mut tuo sun tekemisen jälki on kyllä kadehdittavan hienolla levelillä---- Se täs ketuttaa, kun ei oma maltti ja aika riitä moiseen siisteystasoon .......

Juu en vetänyt hernettä nenään, kunhan veistelin menemään.
Muutamalta insinööriltä ja ammattimieheltä jotaka itseään arvostava suuresti olen saanut kommenntia "et sinä pysty tuommoista rakentamaan kun et ole insinööri" vaikka näkevät mitä olen rakentanut" ja " ei puusepän koulutuksella voi konetta rakentaa"
Kaikenlaista palautetta on tullut vuosienvarrella.

Tuo viideskone jota ei ole juuri näkynyt on noin kolmetuhatta kiloa painava takapainonkanssa ( ei paikalla kärrykuvassa)
verraton apulainen ollut mökkityömaalla.

006.webp SAM_1108.webp 20170717_105745.webp

Juu en vetänyt hernettä nenään, kunhan veistelin menemään.
Muutamalta insinööriltä ja ammattimieheltä jotaka itseään arvostava suuresti olen saanut kommenntia "et sinä pysty tuommoista rakentamaan kun et ole insinööri" vaikka näkevät mitä olen rakentanut" ja " ei puusepän koulutuksella voi konetta rakentaa"
Mulle kans on todettu että ei pysty rakentaan eikä ainakaan toimi....
No, on niitä rakennelmia inssit ja diplomisellaiset päätään pyöritellen katselleet.....kun ne toimii...

Otetaan insinööri, joku konepuolen ammattilainen ja puuseppä niin tästä kolmikosta insinööri on se joka ei tollasta pysty rakentaan näin yleisesti aateltuna.
Mutta voi se hyvin ammattimieheltäkin jäädä rakentamatta. Viimesen päällä ammattilaiset tuppaa pahasti aliarvioitteen toiset.

Ei koneen rakentaminen tosiaan ole rakettitiedettä, mutta muotoilu vaatii lahjat, tuppaa omatekeleet olemaan aikalailla pöljän näköisiä välillä.

Ja kun sen hyvin viimeistellyn näköisen tekemisessä menee tunteja jokunen, pelkästään sen lopputuloksen ulkonäköön, kun yhtä toimivan, vaikkakin rujolla jäljellä, saa tehtyy ehkä 100-200h vähemmällä työmäärällä ...

ei sillä, jos on viitseliäisyyttä työn jälkeen panostaa, niin monasti kyllä lopputulos on sellaista, että kadehdintaa se aiheuttaa muissa härvelien rakentajissa ....

Ei mullakaan ole amiksen putkipuolen koulutusta kummempaa .... Siis kaheksankytluvulla, -85-87 olin amikses ....

Ja kun sen hyvin viimeistellyn näköisen tekemisessä menee tunteja jokunen, pelkästään sen lopputuloksen ulkonäköön, kun yhtä toimivan, vaikkakin rujolla jäljellä, saa tehtyy ehkä 100-200h vähemmällä työmäärällä ...

ei sillä, jos on viitseliäisyyttä työn jälkeen panostaa, niin monasti kyllä lopputulos on sellaista, että kadehdintaa se aiheuttaa muissa härvelien rakentajissa ....

Rohkenen olla eri mieltä. Kaikilla vaan ei ole silmää sopusuhtaisille, keskenän harmoniassa oleville mitoituksille. Eikä se ole moite, kaikilla on omat lahjansa, mutta insinööreillä ei ollenkaan. Tästä syystä niitä ei näe Joulupukkeinakaan.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin