MF 7485 dyna vt nakuttaa ja kojelaudassa vilkkuu..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juise
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Juise

Tulokas
Oheinen laitos on entrausta vailla ja menossa myyntiin. Pari kysymystä kun ei ole oma laite eikä muutenkaan tuttu.

Eli laitoksen vuosimallista ei ole tietoa mutta 2000-luvun puolelta.

Kone käy, mutta kierrosten mukaan muuttuvaa nakutusta joten ei ole suutin vaan ilmeisesti venttiilin säätö. Millanen homma on tämä?

Toinen asia, kojelaudassa vilkkuu valot Hehku, lämpötilat, öljynpaineet, mutta kaikki fyysisesti oikeasti kunnossa. Eli joku vika tila tuo lie?

Yksi vikakoodikin on ja se on perinteinen 94 eli polttoaineen paine, mutta kone käy ja vehjes kulkee hyvin, joten tuokin lie anturi vika.

Uusi akku on ja ainakin silmämääräisesti kopin maadootus on ok.
Kaikki sulakkeet katottu ja muuten tuntuu kaikki sähköhimmelit jousituksen säädöstä lähtien toimivan ihan ok.

Kolmas kysymys, mistä näkee tuon laitteen tunnit kun oikeanpuoleinen näyttö on rikki?

Neljäs kysymys, minkä hintainen projekti kyseisen kamppeen jarru remontti on? Joku on ajanut jarrut loppuun ja ihan pohjassa vasta ottaa kiinni ja vetää vasemman renkaan lukkoon.

Viides kysymys, jos kunnossa olevan kamppeen hinta on 40k niin paljonko tänkuntoisesta saisi ja kelle myydään?

Monta tyhmää kysymystä, mutta naapurin puolesta selvittelen kun hän ei asiaa pysty hoitamaan.

Kiitos ymmärryksestänne.
 
Miepä voin tuota jarruasiaa kahtoa , pitäs olla kirjat ko. koneeseen.

Onko tässä jarrut vaan taka-akselilla vai niitte lisäks vaihteiston etuosassa nelivedon akselilla ?
 
Oletan että vain takana, kun jarrua polkaistessa syttyy nelivedon valo tauluun, eli etujarrut hoituu keskilukon kautta.

Senverran löysin tuohon oikean puolen näyttöön että ei tarviis koko mittaristoa uusia kun vaihtaa sen näytön, tais löytyä alibabasta 50taalalla.
 
Syytä kattoo onko jarruista minkäverran lähteny palasia liikkeelle, voi olla perässä/vaihteistossa siivottavaa.
Jarrujen lisäksi kaikki hydrauliikan suodattimet vaihtoon ja öljyt.
Onko noi jarrut ollu kauankin hajalla?
 
Syytä kattoo onko jarruista minkäverran lähteny palasia liikkeelle, voi olla perässä/vaihteistossa siivottavaa.
Jarrujen lisäksi kaikki hydrauliikan suodattimet vaihtoon ja öljyt.
Onko noi jarrut ollu kauankin hajalla?
Ei oo tiedossa, ollu maitotilalla jossain käytössä, ja ulkonäöstä päätellen vähän huonolla hoidolla. Suodattimet toki hoidettu ajallaan, mutta liekkö joku polttanut käppärin päällä jarrut loppuun. Täytyy selvitellä.

Saakos tosta perän / hydeöljyn pohjaa jotenkin pois josko sieltä saa kiinteimmät kikkareet sitäkautta. Vai tulisko jarrurempan yhteydessä samalla sit hoidettua.
 
Ei taida muuta helppoa reikää laatikon pohjalle olla kuin imusiivilän luukku, siinä oikealla sivulla. Voi olla ettei sieltäkään kovin paljoa näy.

Onko tässä valmetin vai perkinsin moottori?
 
Ei taida muuta helppoa reikää laatikon pohjalle olla kuin imusiivilän luukku, siinä oikealla sivulla. Voi olla ettei sieltäkään kovin paljoa näy.

Onko tässä valmetin vai perkinsin moottori?
Suodattimien asennoista ja sijainnista päättelisin valmetin eli sisun koneeksi. Ainakin aika 1:1 koneen leiska ton pihalla asuvan valtran kanssa.
Toki koska päällipelleisaä lukee massey ferguson niin tämäkään ei ole kuulemma talvella halunnut käynnistyä, eli perkinsin opit on silti omaksuttu.
 
Eipä noi valmetitkaan aina halua talvella käynnistyä.
Muutama vuosi takaperin tuli eteen vanhempi T sarjan valtra. Pyöritti hyvin mutta ei vaan lähtenyt käymään mutta kun apuakusta kaapelit kiinni niin heti käymään. Omistaja ei tuohon halunnut uhrata senttiäkään niin sai olla.
Semmonen epäilys tuosta oli että jännite putoo jostain syystä controllerilla eikä siksi lähde käymään.
Vallun kone noissa isommissa pitäisi olla.
 
Ei taida muuta helppoa reikää laatikon pohjalle olla kuin imusiivilän luukku, siinä oikealla sivulla. Voi olla ettei sieltäkään kovin paljoa näy.

Onko tässä valmetin vai perkinsin moottori?
Noin tuoretta en ole pidellyt mutta eipä tossa varmaan muuta voi kuin tyhjennysproput pois ja kipata polttoöljyä perään ja jatkaa niin kauan kunnes seassa ei ole moskaa.
 
Ei taida muuta helppoa reikää laatikon pohjalle olla kuin imusiivilän luukku, siinä oikealla sivulla. Voi olla ettei sieltäkään kovin paljoa näy.

Onko tässä valmetin vai perkinsin moottori?
7485 on 6.6ltr Sisu-Dieselillä.
Pienemmät sitten sillä perkeleen koneella.
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Samankaltaisia viestiketjuja

Takaisin
Ylös