Matalan lämpötilan ydinreaktorit

Yritän hieman avata selkokielellä tätä juttua. Varmaan suurin osa palstan lukijoista ei ole tutkijoita ja tieteellisten raporttien lukeminen on hankalaa:

Rossi väittää siis rakentaneensa toimivan energialähteen, joka on saasteeton, ei aiheuta radioaktiivista säteilyä (vrt. ydinvoima), ei hiilidioksidipäästöjä (vrt. fossiliset polttoaineet), on halpaa (vrt. Rossin tuotteiden hinnoittelu), pystyy tuottamaan sekä lämpöä että suoraan sähköä. Rossin (nykyinen) laite kuluttaa hieman ulkopuolista energiaa (sähköä), jolloin on olennaista otetun ja tuotetun energian suhde COP (coefficient of power), joka kertoo miten suuri hyödynnettävä teho laitteesta saadaan.

Rossi on kieltäytynyt paljastamasta laitteen rakenteesta mitään (normaali liikesalaisuuden suojelemisen tilanne, kun laitteesta halutaan tehdä lisäpatentteja). Tälläisessa tilanteessa haetaan normaalisti arvostettu riippumaton asiantuntija/organiosaatio, joka tekee laitteen testit ns. "mustana laatikkona", jolloin laiteen sisäistä rakenetta ei tunneta.

Em. arvio on pyydetty Bologna yliopiston (hyvio narvostettu Italailainen yliopisto) apulaisprofessorilta Giuseppe Leviltä (hyvin arvostettu alan asiantuntija), joka on tehnyt kolme em. "mustan laatikon" testiraporttia kahdelle erilaiselle laitteelle (testiraporteissa nimetty laite A ja laite B).


Testiraportti 1:

Tämä testiraportti keskittyy mittaamaan SKLED laitteen (raporteissa laite A)

https://e-catworld.com/wp-content/uploads/2021/12/MISURE-UNIBO-SKLED.pdf

Testiraportti 2:

Tässä tehdään 6 tunnin testi SK-Ecat laitteelle (raporteissa laite B)

https://e-catworld.com/wp-content/uploads/2021/12/SKL-MISURE-UNIBO.pdf

Testiraportti 3:

Tässä loppupäätelmät energian tuotosta:

https://ecatorders.com/wp-content/uploads/2021/12/ECAT-SKLED-FINAL-REPORT-OF-UNIBO.pdf

Levi on selvästi asiantuntija ja tehdyt testit on tehty mielestäni hyvien tieteellisten käytäntöjen ja menetelmien mukaisesti. Noiden lukemista hankaloittaa se, että ne on tarkoitettu alan asiantuntijoiden luettavaksi (kysymyksessä on ns. vertaisarvionti, jossa raportti annetaan tiedeyhteisön muiden tutkijoiden arvioitavaksi). Esim. tuossa laitteen A valaistusteknisessä raportissa 1 (johon alfred.j.kwak viittaa) mitataan vain valovirran arviointia (=lumenet) varten tarvittavat parametrit eli valaistusvoimakkuus (=luksit) sekä valaistu alue ja etäisyys valolähteestä.

Valovirta voidaan laskea mitatuista arvoista suoraan, mutta se on jätetty tekemättä koska se on alan tutkijoiden mielestä "triviaalia", eikä sitä ole vaivauduttu kirjaamaan raporttiin.

Haluaisiko joku muu palstaa seuraava alan henkilö joku tehdä tuon "trivaalin" laskelman raportin 1 arvoista? Esim. nimimerkki "Refy" varmaan osaisi tehdä tuon laskelman halutessaan, vai kuinka?

:)
 
Viimeksi muokattu:
Viiestistä tuli mieleen joidenkin ihmisten tapa aloittaa puheensa kertomalla, että hän ei ole tottunut esiintymään ja käyttää sitten seuraavat 15 minuuttia todistaakseen väitteensä oikeaksi.
 
Toivoisin todella, että tämä olisi totta, ja että siitä olisi maapallon kansalle turvallinen ratkaisu energian tuotantoon tulevaisuudessa, ja ettei paljastuisi huijaukseksi, ja sisältäisi esim paristoa tai akkua tuo kapine. Kieli taidotomana en pysty perehtyyn tuohon raporttiin oikein muuten kuin suomennosten osilta.
 
Eipä tässä tarvitse kieltä ymmärtää (ehkä jopa parempi), eikä edes tekniikkaa.

Rahoituksen hakeminen yksityishenkilöiltä kyllä kertoo projektin luonteesta riittävästi.
 
@refy todennäköisesti nauraa hekottelee? tämmöisille jos nyt vaivautuu siihenkään.
Jos tuo kylmäfuusio olisi totta niin tämä Rossi olisi napattu parempaan talteen jo hyvissä ajoin. Liian monella vaikutusvaltaisella ja oikeasti varakkaalla on niin paljon pelissä maapallon energiamarkkinoilla, että yhden miehen vaientaminen ei tunnu missään.
Ihminen on niin äärimmäisen typerä elukka, että jotkut yön Timot alkaisivat varmaan asentamaan Afrikkaan mantereen kokoista ilmastointia jos energiaa olisi loputtomasti saatavilla.
 
Joo
Jos tuo kylmäfuusio olisi totta niin tämä Rossi olisi napattu parempaan talteen jo hyvissä ajoin. Liian monella vaikutusvaltaisella ja oikeasti varakkaalla on niin paljon pelissä maapallon energiamarkkinoilla, että yhden miehen vaientaminen ei tunnu missään.
Joo onhan sitä puhuttu reilusti sata vuotta, että Tiisselin Ruutolhvi meni niskaperseotteella laivan laidan yli kun oli keksiny paljon vähemmän polttoainetta kuluttavan moottorin...tai jonkun muun moottorikeksinnön joko polttoaineen tai itse moottorikonstruktion osalta...
 
Toivoisin todella, että tämä olisi totta, ja että siitä olisi maapallon kansalle turvallinen ratkaisu energian tuotantoon tulevaisuudessa, ja ettei paljastuisi huijaukseksi, ja sisältäisi esim paristoa tai akkua tuo kapine. Kieli taidotomana en pysty perehtyyn tuohon raporttiin oikein muuten kuin suomennosten osilta.

Huijausta koko juttu. Aiempaan verrattuna uutena elementtinä on lamppujen ja niiden valovoiman ympärille rakennettu humpuuki.
 
Kyllähän sitä toivois, et ees fuusioreaktiota opittais käyttämään ja viel ilman sen karkuun pääsyä ja maan muuttumista tulipalloksio_O
 
Aika epätodennäköistä että kaveri keksisi mullistavan energianlähteen, ja sitten käyttäisi kaikki käärmeöljykauppiaiden perinteiset temput sitä esitellessään.
 
Aika epätodennäköistä että kaveri keksisi mullistavan energianlähteen, ja sitten käyttäisi kaikki käärmeöljykauppiaiden perinteiset temput sitä esitellessään.

Äärimmäisen epätodennäköistä on se, että näin mullistava energianlähde todella löytyisi. Jos se on löytynyt niin nuo "käärmeöljykauppiaiden perinteiset temput" ovat kyllä sinällään aivan loogisia tapauksen historia huomioon ottaen Pons&Fleishmanin havainnosta eteenpäin.
 
Äärimmäisen epätodennäköistä on se, että näin mullistava energianlähde todella löytyisi. Jos se on löytynyt niin nuo "käärmeöljykauppiaiden perinteiset temput" ovat kyllä sinällään aivan loogisia tapauksen historia huomioon ottaen Pons&Fleishmanin havainnosta eteenpäin.
Pons/Fleishcmann olikin ihan puppua. Vai tarkoititko että tämäkin on, mutta kun sitä ei esitellä tiedeyhteisölle, niin sillä saa taottua hyväuskoisilta hilloa kun ei jää heti kiinni?
 
Pons/Fleishcmann olikin ihan puppua. Vai tarkoititko että tämäkin on, mutta kun sitä ei esitellä tiedeyhteisölle, niin sillä saa taottua hyväuskoisilta hilloa kun ei jää heti kiinni?

Olisi mielenkintoista tietää, täyttyykö "alfred j kwak":n osalta tämä Levin toteamus:

"Raportin tekijä kertoo, ettei ole missään taloudellisessa tai muussa intressikytkennässä kehenkään henkilöön, yritykseen tai organisaatioon joka vaarantaisi raportin riippumattomuuden"
 
Eiköhän noidenkin ennakkomaksujen saamapuolelta vaan lopulta paljastu nimeltämainitsematon pomarkkulainen Rosendahlin suku...
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös