Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Joo. näin tekee, mut sen silmät kiiluu jo kaukaa, hirvi taas hukkuu taustaan melko hyvin.Kebut ei välttämättä mee yli vaan pojottaa vaan paikallaan.
Minäkin olisin varmaan hengissä ilman lisävalojakin, mutta pari peuraa ei olisi.Mulla ei ole koskaan ollut Talmun huomiovaloja lukuunottamatta mitään lisävaloja missään autossa. Ja vielä hengissä![]()
Eivät toimi. Mun eteen yritti hirvi pilleistä huolimatta, kahdesti.hirvipilli
Eikö niitä ole edelleen jossain tokmannilla myynnissä?Aikoinaan muistelen olleen juttua jostain hirvipilli kehitelmästä, jonka olisi pitänyt säikyttää elukat pois edestä.
Muistaako muut vai taasko olen unta nähnyt?
Eikö tässä käsitelty kiilan leveyttä?Jos sen hirven näkee tieuralla 300 metrin päästä, auttaa kyllä näkemään sen hirven vaikka ei olisi edes tarvetta koska silloin se hirvi kerkiää mennä tien yli, jos se tulee puskasta 50 metrin päästä, tai lähempää, ihan sama.
Olitko tuollaisiin haksahatanut?Eivät toimi. Mun eteen yritti hirvi pilleistä huolimatta, kahdesti.
Se oli joskus hurjalla 90-luvulla.Olitko tuollaisiin haksahatanut?
Niitä kun voi tulla useampi peräkkäin.Jos sen hirven näkee tieuralla 300 metrin päästä, auttaa kyllä näkemään sen hirven vaikka ei olisi edes tarvetta koska silloin se hirvi kerkiää mennä tien yli, jos se tulee puskasta 50 metrin päästä, tai lähempää, ihan sama.
Jeps, siihen ensimmäiseen ei välttämättä kerkee reagoimaan mitenkään vaikka kuinka hyvät valot olis jos ihan eteen sattuu, mutta hyvin useinkin niitä tulee useampia ja jos niillä hyvillä valoilla on sen ensimmäisen nähnyt kauempaa niin kerkee hidastamaan.Niitä kun voi tulla useampi peräkkäin.
Kolme kertaa on hyvät valot pelastanut minut hirvikolarilta, kerran on hipassut ja kerran oon ollut ensimmäisenä hirvikolaripaikalla. En haluaisi nähdä toista...
Joo kerran kävi niin että ajaessa ihmettelin että mitä valkoista tuolla metikön puolella heiluu ja emäntä huusi että hirvi! -en ollut silloin vielä oikein tiedostanut että hirvellä on huomio sukat.Hirvi onneks käyttää valkoisia sukkia Lenitan räyhäämisestä huolimatta, ne sukat näkee valoissa kauempaa vaikka loput hirvestä on paremmin naamioitunut,
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.