Lämpökameralla varustettu älypuhelin

Viestiketju:
Lämpökameralla varustettu älypuhelin

Jammu

Kansainvälinen sadonkorjaaja
Liittynyt
2 Joulukuu 2011
Viestit
3,410
Kokemuksia? Järkee vai ei?

On semmoinen Flirrin läpyskä muutaman vuoden takaa mutta eipä sitä tule roudattua mukana kun sitä tarttis
 
Itsellä ollut Cat S62 vajaan vuoden. Päällimmäinen tarve veden ja iskun kestävyys sekä dual-sim mutta lämpökamera on kiva lisä. Muistia ihan tarpeeksi. Tässä Flir kamera yltää + 500 °C. Pinnan emissiivisyys kerrointa voi valikosta muuttaa, näyttää oletuksella kirkkaat väärin.

Aiemmin oli S60 vajaa nelisen vuotta, akku alkoi kuoleutua. Android jäi siinä 6.0 versioon niin en alkanut akun vaihtoon. Muutenkin oli bugisempi ja vaati boottauksen viikon välein.

S62 päivittyi vasta Android 11:een. Toimivuus ollut itselle riittävä.
flir_20210526T133740.jpg

Lämpökameralle lisää kummasti käyttöä kun se on mukana. :D
 
kiitos, liitoksia, lattialämmityksiä ja lämpövuotoja olis kiva kattella
 
taitaa olla nyt sellainen juttu, että ko laitteen tekniikka ei vastaa hintaansa
 
taitaa olla nyt sellainen juttu, että ko laitteen tekniikka ei vastaa hintaansa
Juurinäin.
Mulla oli cat s61 2-3vuotta ja olin tyytyväinen.
Sen akku alkoi lakkoilla ja tuli aika päivittää luuria niin huomasin että nykyiset lämpökameralla varustetut puhelimet ovat tehojensa puolesta yhä heikompia verrattuna muihin puhelimiin.
 
Juurinäin.
Mulla oli cat s61 2-3vuotta ja olin tyytyväinen.
Sen akku alkoi lakkoilla ja tuli aika päivittää luuria niin huomasin että nykyiset lämpökameralla varustetut puhelimet ovat tehojensa puolesta yhä heikompia verrattuna muihin puhelimiin.

Joo en minä laskentatehoja puhelimeen muuten kaipaa, mutta huolettaa miten pysyy uudempien androidien tahdissa eli jos luuri säilyisi ehjänä yli viisi vuotta mutta olisikin lopulta käyttökelvoton jos päivityksiä androidiin ei tulisi ja lopulta mm pankkiohjelma ja muutama muu lakkaa pelaamasta. Taisi juuri tätä olla xperian kanssa jos oikein muistan.

Jos taasen puhelin kestää "tyypillist kolme vuotta" niin ei se saa maksaa kolmeasataakaan
 
Minullakin oli S60 nelisen vuotta käytössä, kunnes akku sippas. Vaihdoin siihen uuden akun, mutta sitten tuli vastaan liian vanha käyttöjärjestelmä, jolla ei enää nettipankkia päässyt käyttämään, niin jäi puhelin vain lämpökamerakäyttöön.
Tuota lämpokamera ominaisuutta tuli hyödynnettyä pari kertaa sähkövikaa paikallistettaessa, sekä perinteisestä sulaketaulusta eniten kuormitettujen piirien metsästykseen. Aika vähälle käytölle lopunperin jäi.
 
Takaisin
Ylös