MF 390

Viestiketju:
MF 390

Yleesä ja lähes aina on liimalla , sylinterin päähän on kierteen lisäks koneistettu olake jolle upotus nivelen päässä että kiristyy koneistettuja pintoja vasten , näin siis muutamissa dana , carraro ja sige akseleissa joita tullu tässä vuosien varrella laiteltua.
Lämmitettävä kaiketi avatessa. Milläs sylinterin vartta on hyvä pitää kiinni, ettei pyöri? Momemmat puolet pitäis vaihtaa.
 
Tukevat 90* putkipihdit ja 3mm alumiinilevykappaleet leukojen suojaksi.
 
Lämmitettävä kaiketi avatessa. Milläs sylinterin vartta on hyvä pitää kiinni, ettei pyöri? Momemmat puolet pitäis vaihtaa.
Mikä akseli sulla siinä olikaan? Se oli uudempi -91, mutta oliko niin uusi että akselina on Dana? Se tais vaihtua joskus -94 tai -95.
 
-95 on tuo, eli kyllä siellä taitaa Dana käsittääkseni olla. Mistä sen tunnistaa? Siinä uskossa olen ainakin elänyt, että Dana olisi.
 
Viimeksi muokattu:
Lämmitettävä kaiketi avatessa. Milläs sylinterin vartta on hyvä pitää kiinni, ettei pyöri? Momemmat puolet pitäis vaihtaa.
Sylinterin toisessa päässä pitäs olla ehkä avaimelle kantit ihan varren päässä , eka otat irti sen puolen nivelen jossa on ne kantit ihan vaikka putkipihillä pitämällä vastapuolen nivelestä kiinni ja sitte toinen pää avaimella pitämällä varren päästä ja kyllä pitää lämmittää että aukeaa ilman väkivaltaa. Kasatessa kierteisiin kova liima ja kiristys ihan vaan nivelistä avaimilla , oon tehny aina niin että toisen puolen niveleen avain ja se akseliputkea vasten jolloin pääsee vastapuolelta vääntämään oikein kunnolla.
 
Ot, mut noihin ketjuihin yms liittyen.
Pistin siis taannoin ( viikolla ) Kassun etusiin nastat, ja taakse ne piikkiketjut.
Tuos iltasella tuli etukuormaajalla noita eilisiä / tänpäiväisiä lumia pukkailtua, ihan pelkällä takavetomoodilla.
Eipä tarvinnut enää jarruilla auttaa ohjautumaan, aika iso vaikutus on siis noilla nastoilla ( ~ 7mm ulkonema )
IMG_20231214_223455.jpg
 
Katselin tossa kaupungin lusikkahaarukkaa niin melkonen määrä nastoja renkaissa, kahta rinnan palakuviossa melko tiuhassa. Voi jo jäädä asfalttiin vähän jälkeä kun painoa tolla joku 14t
 
No, ne nyt on silleen eri asia, kuin nää maatalouspohjaiset koneet, joilla lähinnä auraillaan pihaa, piha- yms teitä, jotka monasti ovat hiekkateitä, ja liikenne on joitain autoja vuorokaudessa...
 
Sylinterin toisessa päässä pitäs olla ehkä avaimelle kantit ihan varren päässä , eka otat irti sen puolen nivelen jossa on ne kantit ihan vaikka putkipihillä pitämällä vastapuolen nivelestä kiinni ja sitte toinen pää avaimella pitämällä varren päästä ja kyllä pitää lämmittää että aukeaa ilman väkivaltaa. Kasatessa kierteisiin kova liima ja kiristys ihan vaan nivelistä avaimilla , oon tehny aina niin että toisen puolen niveleen avain ja se akseliputkea vasten jolloin pääsee vastapuolelta vääntämään oikein kunnolla.
Millaista liimaa niissä yleensä on? Riittäkö nestekaasutoholla vähän lämmittää sillein perstuntumalla kuumaksi, ehkä 100-200 astetta, niin kuin normi liiman avaamiseen?
 
Ja onpa kiva arpoa auarus edes kareasti oikealle suunnalle. Toisen etusen keskiölevy on vääntynyt, että pyörä lenkottaa sentin-pari. Nyt kyllä on tiedossa uusi keskiölevykin, mutta menee kevääseen, että lumen alta löytyy.
 
Millaista liimaa niissä yleensä on? Riittäkö nestekaasutoholla vähän lämmittää sillein perstuntumalla kuumaksi, ehkä 100-200 astetta, niin kuin normi liiman avaamiseen?
Kaasupillillä ite olen lämmittäny, miksei toi kosanillakin onnistuis. Varsi ulos lämmitettävältä puolelta, 200 pitäs hyvin riittää.
 
Ja onpa kiva arpoa auarus edes kareasti oikealle suunnalle. Toisen etusen keskiölevy on vääntynyt, että pyörä lenkottaa sentin-pari. Nyt kyllä on tiedossa uusi keskiölevykin, mutta menee kevääseen, että lumen alta löytyy.
Ootko varma ettei vanne ole kiero, vääntää kummasti keskiölevyä kun pultit vetää kiinni?
 
Taitaa olla 250 astetta muistaakseni se lämpö missä nuo sulaa. 100 astetta ois vaarallisen matala, saattas kesällä ylikuumentuneilla öljyillä sulaa se liima jo ajon aikana
 
Ootko varma ettei vanne ole kiero, vääntää kummasti keskiölevyä kun pultit vetää kiinni?
En ole tarkemmin tutkinut. Keskiölevyssä on jälki, että on joskus osumaa ottanut, niin ajattelin olevan vika siinä.
 
Takaisin
Ylös