Kuorma-auto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kymi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Ei ole oikein omaa kalustoa millä mitata tuota livenä kun droppi on liian lyhyt. Toisaalta haluanko leikkiä tällä ongelmalla autossa livenä muutenkaan ihan liikaa.
Tai jos on ajatuksia mitä perus-digi yleismittarilla saa irti turvallisesti

Olen samoilla linjoilla tuosta, että ei välttämättä kannata suotta kurittaa autoa tuolla mahdollisesti oikosulussa olevalla startilla. Siinä mielessä tietysti olisi hyvä tilanne, että nyt olisi "vika päällä" ja ongelman voisi todentaa.

Jos ongelma on jossain matkanvarrella esiintyvässä ylimääräisessä resistanssissa, luulisi että tilanne olisi mitattavissa muussakin kuormituksessa, vaikkapa hehkutuksen aikana.

Minullakaan ei kovin haitekkia ole tähän. Kiinayleismittari / oskilloskooppi, jossa on ilmeisesti muistitoimintoja, mutta en ole noita toimintoja vielä testannut. Lisäksi digimaaginen akkutesteri, joka taitaa muutamia sekunteja piirtää starttauksen aikasta graafia. Tuohon päälle repullinen yleismittareita, asennustestereitä, ym. Kyllä noilla jotain voisi saada aikaan.

Jos ongelma on jossain matkanvarrella esiintyvässä ylimääräisessä resistanssissa, luulisi että tilanne olisi mitattavissa muussakin kuormituksessa, vaikkapa hehkutuksen aikana.

Perinteistä tulppahehkuahan tuossa ei ole, vaan pelkästään välijäähdyttimen ja imusarjan välisessä putkessa oleva liekkihehku.

En oikein usko, että valoilla ja tupsyt-kuormalla saisi radikaalia aikaiseksi, mutta onhan tuossakin silti jotain testattavaa. Tyyliin kuormat päälle ja mittaa akkujännitteen ja sille referenssiksi jännitteen jostain muualta (startin terminaali 30 on sen verran pahassa paikkaa, että siihen en virrallisena koske).

Vanha startti on nyt purettu tarvittavilta osin. Harvinaisen siistin oloinen kommutaattori, pers-laakerissa ei pahaa väljyyttä. Putsailin, josko tuohon hiilet saisi. Hiilissä on nimittäin vähän outoa kylkikulumaa, ja etenkin yhdessä hiilessä selkeä kuoppa ja hiilen pidikkeessä samassa kohtaa kohouma. Pintaa noissa kyllä on ja ihan kunnon jouset kyllä pitää huolen, että nuo ei normioloissa pitäisi pykiä.

Jos nyt en väärin muista niin tuo hehku on vain ilman lämmitin, polttoainetta sinne ei mene.
Pikkuhiljaa kun pääsee ajamaan viat ulos niin kyllähän tuosta vielä luottopelin saa.

Jos nyt en väärin muista niin tuo hehku on vain ilman lämmitin, polttoainetta sinne ei mene.
Pikkuhiljaa kun pääsee ajamaan viat ulos niin kyllähän tuosta vielä luottopelin saa.

Menee sinne soppaa. Tuolle on erikseen boksinsa, joka on moottorinohjaimen can-väylässä, nimeltään, boksin nimi on FLA. Mulla tuo puskee vikakoodia (hehkuvastus "poikki"), ja oon hommannut siihen uuden kyllä:
1687982036482.webp

Ei ole vaan asennettu kun tuoteyhteensopivuudesta huolimatta mulla kun on muovinen imuputki, niin tuossa pitäisi olla abiko hitsattuna tuon runkoon koneistetun ruuvin oikealla puolen.

Eipä oo kone tuota kaivannut, lähtenyt ihan nätisti jossain -20C:ssä käyntiin.

Aerolla ainakin on jotain.

Kiitoks. Pitänee mitata kun a) löydän digitönärin patterikokoelmat tai b) analogiversion. Joku vissiin taas tapansa mukaan jättänyt virrat päälle (just @klappi mua koitti muistuttaa pari viikkoa sitten ja totesin et on noita pattereita maailma täys - ei ollu). Noi neljä vaihtoehtoa on kyllä rakenteeltaan ihan oikean näköiset.

Näyttäis olevan sekin Bosch 0 986 017 240 (remanufactured)

Koodi on oikein. Tuo pitäisi hinnan ja tunnistetietojen perusteella olevan ihan aito eikä mikään kopio-klooni.

Mulle sattui joskus pienempään kulkineeseen kunnostettu startti, joka otti virtaa niin paljon, että kaikki virrat vehkeestä katosi. Avaimen kun päästi pois startti asennosta niin rupesi egr ajamaan puhdistustoimintoa, siirtopumppu hurisemaan, lämppärin säätömoottorit surisemaan yms. mitä tapahtuu normaalisti vain kun kytkee sytytysvirrat päälle. En tutkinut mikä siinä oli vialla vaan vein takaisin myyjälle ja seuraavana päivänä tuli uusi startti, joka ei haukannut tolkuttomasti virtaa. Jossakin kiinassa tai intiassa se oli varmaan polven päällä ja hiekassa pyörittelemällä kunnostettu ja lyöty remanufactured tarra kylkeen.

Mulle sattui joskus pienempään kulkineeseen kunnostettu startti, joka otti virtaa niin paljon, että kaikki virrat vehkeestä katosi. Avaimen kun päästi pois startti asennosta niin rupesi egr ajamaan puhdistustoimintoa, siirtopumppu hurisemaan, lämppärin säätömoottorit surisemaan yms. mitä tapahtuu normaalisti vain kun kytkee sytytysvirrat päälle. En tutkinut mikä siinä oli vialla vaan vein takaisin myyjälle ja seuraavana päivänä tuli uusi startti, joka ei haukannut tolkuttomasti virtaa. Jossakin kiinassa tai intiassa se oli varmaan polven päällä ja hiekassa pyörittelemällä kunnostettu ja lyöty remanufactured tarra kylkeen.
Meillä vaihdettiin motoon kunnostettu Johndeere remain startti ja oli selvästi lämpimässä maassa kunnostettu kun ei pakkasta kestänyt ollenkaan kun rupesi karahtelemaan. Lie turhan jäykkää vaseliinia osunu siihe starttiin.:nuijii:

Täsmää melko täysin, paitsi että tässä on nyt 3 päivää odotettu sähköpostia myyjältä, jolle olen joka ilta muistutellut, että olen vieläkin elossa (mikä pahan tappais).

En oikein tällä hetkellä pysty purkamaan tuota starttia pois kun periaatteessa kaikki muu puuhastelu vaatii sähköt autoon (tarviin diagnostiikan, valot ja takalaitanostimen). Sinällään kiinnostaisi tietää mikä sitä kiusaa ja kiusata sitä vaikka ihan starttikaapeleilla.

En oikein tällä hetkellä pysty purkamaan tuota starttia pois kun periaatteessa kaikki muu puuhastelu vaatii sähköt autoon (tarviin diagnostiikan, valot ja takalaitanostimen). Sinällään kiinnostaisi tietää mikä sitä kiusaa ja kiusata sitä vaikka ihan starttikaapeleilla.
No miten se sähköjen tarve estää startin irroittamisen? Onko tässä joku juttu, mitä en ymmärrä?

No miten se sähköjen tarve estää startin irroittamisen? Onko tässä joku juttu, mitä en ymmärrä?

Pitäis keksiä joku luotettava juttu tuolle terminal 30 johdoille. Siinä on useampi liitin päällekäin ja se johtosarja vääntää. Lähellä on moottorin runko, pakosarja, turbo, jne.

Siis tuleeko startin napaan useampi johto? Ne lyhyellä pultilla toisiinsa ja puoli rullaa nittoa päälle. Tarvittaessa hirttää parilla nipparilla jonnekin kiinni paketin.

Tulee yks ja lähtee hytille ja moottorille/taakse omansa jos en väärin muista. Jotain tuollaista mietin, mutta koska tuonne ei hyttiä kippaamatta pääse näkemään, niin vähän riskialtis viritys vaikka auto olisikin lepoaikoina virraton. Aina akkuja kytkiessä haluaisi kuitenkin tarkistaa että tuo viritys on ehjä ja sellaisessa kohtaa, että mitään ei satu.

Tyydyn pitämään tuon startin nyt paikallaan kunnes takuukäsittely nitkahtaa eteenpäin (tai saan hiilet vanhaan starttiin ja sen ehjättyä). Silloin sitten katsotaan tarviinko vielä sähköjä autolle keskeneräisien hankkeiden vuoksi. Nyt saa olla 24/7.

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin