Kamiina Konekansan Ukraina-kamiinat, projekti yleisesti (Koko Suomi)

Onko havaintoa onko nää Sastamalalaiset siis jokin tunnettu hanke? https://www.tyrvaansanomat.fi/elamanmeno/art-2000009491227.html juttu on maksumuurin takana mutta systeri sitä lueskeli ja puhui konekansan ainakin innostaneen tuon opettajan, tunnustaako joku? =D.

Näyttääpi olevan lutkamiina mallina. Jotain seuraavaa höpöttelevät jutussa:

Kiitos kamiinaideasta kuuluu Sylvään käsityönopettaja Ari Kuuselalle. Hän sai ajatuksen hyväntekeväisyydestä joululomalla luettuaan metallialan konekansa.net-sivustoa. Siellä kerrottiin haasteesta, jossa ihmisiä rohkaistiin tekemään Ukrainaan kamiinoita. Piirustuksetkin löytyivät.

Onko artikkelissa jotain kuvaa kamiinasta vai mistä lutkamiinaksi päättelit? (samapa tuo, molempi hyvä.)

On siinä sen verran kuvaa, ettei se ainakaan konekansa kamina ole. Mutta kuten tuossa yllä kirjoitettu, niin kumpivaan on hyvä asia.

Onko artikkelissa jotain kuvaa kamiinasta vai mistä lutkamiinaksi päättelit? (samapa tuo, molempi hyvä.)

On:

upload_2023-4-3_22-0-51.webp

Mielestäni miina -sapluunalla askarreltu.

Olen saanut sydäntä lämmittävän yhteydenoton. Konekansan kamiinaa on tehty jälleen ja merkittäviä määriä. :eyepop:

Saan toivottavasti piakkoin lisätietoa aiheesta. Kirjoittelin lukuja muistiin parin puhelinkeskustelun aikana, mutta minulle luvattiin lähettää faktaa ihan kirjallisena. Kuviakin on olemassa ja jatkossa niitä kertyy lisää.

Stay tuned eli olkaapa vireessä. 🙂 Joskus lähipäivinä tulee sitten varsinainen lähetys eetteriin.

Ukrainan lämmitysinfra on vahingoittunut erittäin vakavasti viimeviikkojen drone-/ohjusiskuissa. Sitä ei saada korjattua seuraavalle lämmityskaudelle kuin osittain.

Olen saanut sydäntä lämmittävän yhteydenoton. Konekansan kamiinaa on tehty jälleen ja merkittäviä määriä. :eyepop:

Saan toivottavasti piakkoin lisätietoa aiheesta. Kirjoittelin lukuja muistiin parin puhelinkeskustelun aikana, mutta minulle luvattiin lähettää faktaa ihan kirjallisena. Kuviakin on olemassa ja jatkossa niitä kertyy lisää.

Stay tuned eli olkaapa vireessä. 🙂 Joskus lähipäivinä tulee sitten varsinainen lähetys eetteriin.
:kouhoti::kouhoti::kouhoti::kouhoti::kouhoti::kouhoti:

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin