Kamiina Konekansan Ukraina-kamiinat, projekti yleisesti (Koko Suomi)

Ihan teoriittenen kysymys vaan @MaxiSami ...
Onko nuo @mparty kamiinat milleen mukana tuossa arinalokin listalla ?
Sisältyvätkö ne valmistuneiden listaan , vaiko miten ?
Käsittääkseni tuo arinaloki oli ajateltu alkujaan tälle "meidän oman mallin piirrustusten" pohjalta tehtyjen kamiinoiden listauksena ?

Ihan teoriittenen kysymys vaan @MaxiSami ...
Onko nuo @mparty kamiinat milleen mukana tuossa arinalokin listalla ?
Sisältyvätkö ne valmistuneiden listaan , vaiko miten ?
Käsittääkseni tuo arinaloki oli ajateltu alkujaan tälle "meidän oman mallin piirrustusten" pohjalta tehtyjen kamiinoiden listauksena ?
Ei muuta kuin tiputtaa vain pois listalta minun puolesta.

En minä nyt ihan sillä tarkoittanut kuitenkaan.
Arinaloki - ketjun otsikossa ei kuitenkaan ihan tarkasti ole määritelty kamiinatyypppiä, vaan tietyn tyypin arinoista, jotka sopii KK-kamiinaan - ja siten sinne on listattu myös valmistuneet / valmistumassa olevat , jne tilastot.

Siis ihan tavallaan tarkentavana kysymyksenä, että laksetaanko kaikentyyppiset KK-jäsenten kamiinatyypit tilastoon mukaan vaiko eikö, tietyntyypin arina tuskin helpolla kovinmoneen kaminatyyppiin sopii.
Toki jos joku tekee omantyylisensä tän tietyn arinan ympärille, ja jne .....

Tämä @mparty n panos asiaan on niin hieno, että laitetaan listoille!
Tämä kamiina on omaa designiä, mutta ei kuitenkaan minkään ryhmän tai muun suunnittelema!
Ja ei ole arinalogissa.

En minä nyt ihan sillä tarkoittanut kuitenkaan.
Arinaloki - ketjun otsikossa ei kuitenkaan ihan tarkasti ole määritelty kamiinatyypppiä, vaan tietyn tyypin arinoista, jotka sopii KK-kamiinaan - ja siten sinne on listattu myös valmistuneet / valmistumassa olevat , jne tilastot.

Siis ihan tavallaan tarkentavana kysymyksenä, että laksetaanko kaikentyyppiset KK-jäsenten kamiinatyypit tilastoon mukaan vaiko eikö, tietyntyypin arina tuskin helpolla kovinmoneen kaminatyyppiin sopii.
Toki jos joku tekee omantyylisensä tän tietyn arinan ympärille, ja jne .....

Ei minua haittaa yhtään vaikka tiputtaisitte minun kaminat tuolta pois, lopputulos eli se että apua menee Ukrainaan on se pääasia. Selkeinhän olisi jos tuo loki on vain noille konekansan piirustusten mukaisille kaminoille.

On, ei hänen työpanostaan voi ollenkaan laisinkaan vähätellä tässä jutussa.

Sitä vaan lähinnä ajattelin, että valmistuneiden kokonaistilastossa, jos @mparty n kamiinat on siinä mukana, olis hyvä olla jotenkin maininta asiasta ( tai ehkä eriyttää listalla omaksi erillaiseksi KK-kamiinatyypikseen ?? ), sais silleen sitten selveämmin selvyyden, tämän "virallisen" KK-kamiinan kokonaisvalmistusmäärästä.

Se mulla lähinnä oli asiassa pointtina.

Ei minua haittaa yhtään vaikka tiputtaisitte minun kaminat tuolta pois, lopputulos eli se että apua menee Ukrainaan on se pääasia. Selkeinhän olisi jos tuo loki on vain noille konekansan piirustusten mukaisille kaminoille.
Apua ukrainaan on pääasia, ei mikään lasketaaanko jollekkin listalle tai ei, mutta tämä mies tehdyt niin ison työn ukrainan avuksi, että kunnia asia jos voidaan laskea kaminoitten määrään mukaan.

Eli tavallaan riittäisi ( ainakin mulle ) SELKEÄ tietomaininta jossain siittä, onko nämä kamiinat lukumäärältään mukana kamiinoiden kokonaismäärässä, vaiko ei.
Eli esim tuola valmistuneiden listauksessa kappalemäärän jälkeen olisi vaikka maininta " oma erillainen malli " tms , vaikka sitten olisikin kokonaistilastossa mukana.

Tosin eipä tällä asialla isoakaan merkitystä ole pääasian osalta, eli - apua Ukrainaan -
Lähinnä vaan sitä, että jos aattelee tätä "mein" kamiinamallia, niin ehken vieraampi lukija voi saada tietyn mallin valmistusmääristä väärän kuvan - jos se nyt niinkään ketään kiinnostaa tms .....

EDIT:
Multa useampikin ( vieraampikin asiakashenkilö ), joka videoilta on nähnyt - kuullut tästä "virallisesta" kamiinasta, niin ovat kyselleet käydessään, että paljonko niitä on tehty / valmiina / lähetetty / vielä tekeillä , yms kysymyksiä.
Ja sitten kun seurailen valmistuneiden yms määriä, tietäisin sanoa kysyjille oikeita, liki päiväntasaisia lukuja määristä ...

Viimeksi muokattu:
Ruottalaisetkin näemmä on osallistunut, artikkeli viime joulukuulta jostain heitin lehdestään:
https://www.atl.nu/sa-bygger-du-vaderstads-faltkamin-till-ukraina

medium_1669642927346_415cc967a7.jpeg

Väderstad on jutun (konekäännös) mukaan askarrellut piirustukset ja jakavat niitä eteenpäin halukkaille:
Valmistus tiedostot: https://atl-cms-production-storage....es/Open_source_3_0_mm_gen_2_NY_e2aad765c0.zip
https://atl-cms-production-storage....es/Open_source_3_0_mm_gen_2_NY_e2aad765c0.zip
ja vissiin askartelu ohjeet: https://atl-cms-production-storage....es/Ukrainaspisen_Instruktioner_6044aa5a05.pdf

Näitäkin voinee mainostella halukkaille tekijöille

ps. pistin lehteen mailia että konekansa ja lut kaminat on kanssa olemassa, jakakaa niitäkin piirustuksia eteenpäin että tulee enenpi kaminoita :)

@mparty onkos sun kaminoiden piirustuksia olemassa ja jos on, niin voikos niitäkin jakaa eteenpäin jos joku innostuisi tekemään niitäkin lisää?

Muokkailin listaa... Nyt @mparty n kamiinat ei ole kokonaislaskuissa vaan omana lisäyksenään.

Jees . :peukku:
Tattis Sami, nyt listaus on sentyyppinen, mitä juuri tarkoitinkin - asian osalta, eli tehtyjen / tekeillä olevien / yms osalta.
Eli on eriytettynä nämä kamiinatyypit toisistaan, mutta kuitenkin "meidän" listoilla olevana.

Ymmärtänet , ja varmaan moni muukin ymmärtää, miksi tilastojen kokonaissaldossa on hyvä olla nämä tyystin eri kaminatyypit täysin erillään toisistaan listattuna.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin