Tiedote Konekansan päivitykset tammi- ja helmikuussa 2025

Näkeehän ne silloinkin suoraan, kun foorumille tulee.
Pitäiskö sellasten antaa häiritä sitä aikaa, kun ei foorumilla ole ?

Riippuu siitä, miten foorumia käyttää. Tekstiviestitkin voisivat tulla kännykkään vasta, kun avaa tekstiviestisovelluksen. Silloin saisi jokainen olla ihan rauhassa.

Mikä käy yhdelle, ei käy toiselle.

Juu. Näin on.
Alusta alkaen, mulla on ollut kaikki mahdolliset sähköpostiilmot yms raksittu pois päältä.

??? Mikä se on ???
1738990647985.webp

Olikohan noissa mullinsilmä painikkeissa vielä jotain säätämistä kun minulla puhelimella (Android/chrome) kun tulee etusivulle on painikkeet sivun yläreunassa vierekkäin ja painaa viimeisimmät painiketta hyppää painikkeet päällekkäin ja jos painoi viimeisemmät painikkeen vasemmasta reunasta niin kun painikkeet hyppää päällekkäin keskelle sivua ottaakin se valinnaksi lukemattomat, sitten jos painaa oikeasta reunasta niin kun painikkeet hyppää päällekkäin pitää sormea siirtää raahaamalla oikean painikkeen päälle ja nopeasti näypäyttää uudelleen että se ottaa, kokeilin vaihtaa kielen englannille niin sillä toimii normaalisti oikein

Vaikuttaa siltä, että painikkeet ovat liian pitkät, eivätkä mahdu mobiilissa vierekkäin. Pitää lyhentää. Kiitos tiedosta!

Itselläni toimivat, mutta näytön resoluutio ja zoomaussuhde varmaan vaikuttavat, miten kenelläkin pelaa.

Tää oli jo ennen päivitystä. Kun painaa pitkään tuota peukkua saadakseen eri reaktiovaihtoehdot näkyviin, tulee tuollainen. Onkohan vika omassa päässä?
Screenshot_20250208-110014.webp

Olikohan noissa mullinsilmä painikkeissa vielä jotain säätämistä kun minulla puhelimella (Android/chrome) kun tulee etusivulle on painikkeet sivun yläreunassa vierekkäin
Lyhensin suomenkielisen kännykkä-mullinsilmänavigoinnin painikkeita. Sivun yläosassa niissä lukee nyt "Lukem." ja "Viime". Tämä ei varmaankaan nyt ole lopullinen toteutus, mutta auttanee päällekkäin pomppivien nappuloiden ongelmaan.

Tää oli jo ennen päivitystä. Kun painaa pitkään tuota peukkua saadakseen eri reaktiovaihtoehdot näkyviin, tulee tuollainen. Onkohan vika omassa päässä?
Tuo on Androidin tapa reagoida kiinnostuksen kohteena olevaan (pitkään painettuun) kuvaan. Tutkin jossakin vaiheessa, voisiko tuota reaktiojutskaa muuttaa.

Valitettavasti en omista Android-mobiililaitteita, en pysty kokeilemaan. Mutta laitan tämänkin mieleen, koska liittyy tuohon reaktioiden valintaan.

Haluaisiko joku kokeilla tällaista kokeellista mullinavigaattoria, jonka väkästelin eilen illalla?

outomulli.webp

Jos kiinnostaa, niin saa ilmoittautua tässä kokeilijaksi. Otan muutaman testaajan. Jos tuo toimii hyvin, niin laitan sen valinnaiseksi ominaisuudeksi, jonka saa

halutessaan laittaa päälle, jos on pluspakki.

EDIT: Testaajalla pitäisi olla windows-pc. Mitään ei tarvitse asentaa koneeseen.

Viimeksi muokattu:
Lyhensin suomenkielisen kännykkä-mullinsilmänavigoinnin painikkeita. Sivun yläosassa niissä lukee nyt "Lukem." ja "Viime". Tämä ei varmaankaan nyt ole lopullinen toteutus, mutta auttanee päällekkäin pomppivien nappuloiden ongelmaan.
Sivun alareunan painikkeet mene myös päällekkäin, niitäkin vois lyhentää.

Eri pää mutta samoin käy, kun hipaisee tuon näkymän ulkopuolelta niin häviää ja vaihtoehdot jää näkyviin.
Noista valinnoista tulikin Mieleen että niissä pitäisi olla jonkinlainen tykkään, mutta en tykkää -samaa mieltä mutta en tykkää -eli selvempi vaihtoehto erottamaan kirjoittaja ja asia
Katselin tuossa just hiljan että punaista näkyy saamassani palautteessa ja säikähdin että mitäs minä nyt olen muka möläyttänyt... -mutta toivottavasti oli vain kyse siitä että asiasta jonka toin esille ei tykätty eikä itse huonon viestin tuojaa ammuttu. Itse kanssa joskus miettinyt että mitä pitäisi laittaa ettei negatiivisuus näyttäisi kohdistuvan viestin kirjoittajaan vaan asiaan.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin