Konekansa Plus pack-keskustelu

Viestiketju:
Konekansa Plus pack-keskustelu

Nokka on veden pinnalla ja se riittää. Tähän kun yhdistää vielä jotakin sekalaisia tulovirtoja, niin eiköhän tämä hoidu ihan sopivasti. Tavoite ei ole rikastua, vaan kuten on tullut todettua, kustantaa harrastus. Samalla koettaa hassata saadut rahat siihen harrastukseen, ilman että itse tarvitsee rahoittaa pitkässä juoksussa. Lyhyet spurtit ovat sitten erikseen, mutta aika parantaa.
 
Käsitykseni mukaan vaikkapa 30-40 jäsenen osallistumisella ei likikään kateta kuluja kuin jokunen kuukausi ?? .....
Silläpä taitaa saada juurikin katettua foorumin lisenssimaksut+lisäosat vuodeksi. Vielä jää siis muutakin rahareikää.

Sitä vain tuolla edellisellä että kaikki eivät ehkä vallan ymmärrä kustannuksia mitä sivusto vaatii. Se ehkä auttaisi suhteuttamaan vähän kuinka pienestä rahasta on loppupeleissä kyse osallistumisen osalta, mutta se on aina kuitenkin eteenpäin.
 
Eipä tässä sovi oikein pitää mitään rahaa pienenä, vaikka yksittäinen summa olisikin sitä. Kaikki perustuu aika pitkälle siihen, että hyvässä kuukaudessa on 31 päivää (huonossa 28) ja joka päivä tipahtaa jotakin jostakin. Kuun lopussa sitä sitten pitäisi olla enemmän kuin mitä kuluista kertyy. Syksyllä tilanne ei ollut hääppöinen, mutta suuntaa alkoi nähdä. Päätin ottaa riskin ja ottaa kunnon palvelimen, kun laskin, ettei hirveän paljon enää tarvitse laittaa omistaan kuussa. Nyt tilanne näyttää jo paljon paremmalta, ellei Google muuttele mainoshintojaan yhtäkkiä. Sitäkin se on joskus tehnyt. Kun satunnaiset harhailijat maksavat valtaosan foorumin pyörittämisen kuluista, niin sopii toivoa myös, ettei Google muuttele pahasti hakukoneen periaatteita. Hakujen mukanaan tuomat kävijät kun tuottavat kaikkein eniten, vaikkei itse sivusto kiinnostaisi pätkän vertaa.

Joulun alla tullut ylläripylläri tukisatsi oli tosi tarpeeseen, koska viime vuonna ehti kertyä kuluja melkoisesti. Se oli kyllä parempi kuin sata jänistä. :)
 
3be189341f98490486566db89b59e890.jpg
:p
 
Ite en oikein osaa tilata mittää mut jos vaikka Jusape taas pistää salaapäiten talkoot pystyyn jossain vaihees ku seurannee tilannetta niin niihin ainakin osaan osallistua omalla yksinkertasella tavallani myrskyttömän meren aavan profiililla:)
 
Eikö pluspackilaiset pystykään enää poistamaan viestejään?
Ei sillä, että haluaisin poistaa jotain, mutta muistan aiemmin nähneeni poistonapin, mitä ei enää näykään missään.
 
Pitäisi pystyä, mutta raja on 2 kk. Tarkistan vielä.

Edit: Tässä oikeudet nyt:

pluspack-oikeudet.jpg


Tuo delete-vaihtoehto oli ilmeisesti pois päältä, kuten oli havaittukin.

Näistä kannattaa aina purnata, ellei näytä oikealta. Optioita on satamäärin ja vaikka koettaa tarkkaan katsoa montakin kertaa, niin on aina mahdollista, että jokin menee ohi silmien. Oikeudet ovat myös kumulatiivisia, eli suoraan katsomalla jonkin ryhmän oikeuksia, ei näe onko asetus lopullinen vai onko jo alla jokin toinen, joka muuttaa asetusta. Kaksinkertaisista oikeuksista ei ole kuitenkaan mitään haittaa, joten niksautin varmuuden vuoksi delete-oikeuden tuossakin päälle.
 
Viimeksi muokattu:
No mä kans vähän kummastelin kun hutiviestien poistoon ei ollutkaan enää mahdollisuutta, aattelin notta mä oon vaan nähnyt unta viestien poistamisesta :)
 
Onko kaksi kuukautta pitkä aika? Ymmärrän toki myyntipalstalla mutta keskustelualueella se voi jossainmäärin jopa vääristää keskustelun kulkua. Toki silloin muokkaamista pitäisi rajoittaa n+1 aika yksikköön julkaisusta.

Mieleeni vain juolahti eräs henkilö ja hänen toimensa. Ei sillä että tällaista usein tapahtuu samassa mittakaavassa mutta joka tapauksessa tapahtuu että omia kirjoituksia editoidaan ja jopa pyyhitään kokonaan pois.

Jokainen kirjoittaja vastaa omista kirjoituksistaan ja se ettei viestejä voi poista itse asettaa myös jonkinlaisen itsemoderointi asteikon nostaen julkaisurimaa.
 
No mä julkasin hutiviestin ja sain sen kyllä poistettua..
 
Myynti/osto-ilmossa poistomahis on luonnollinen juttu, ilmon tekemisen aikamäärästä riippumatta.
Mielestäni uuden ketjun otsikon muoksirajana on n. viikko hyvä, ja johonkin ketjuun vastauksena kirjoitettuu viesti, muoks max 1 vrk ( toki tälläinkin saattaa monilta jäädä muoksi huomaamatta )

Tavallaan pitäisi olla ominaisuus, että jos on jotain viestiä muokatta, jonka jälkeen on tullut uusi viesti, pitäisi alareunassa olla ilmo muoksitusta viestistä, tai sen pitäisi näkyä uusissa / lukemattomissa ensimmäisenä, muokkaamisen takia .....

Tämänkin vietin alla näkyy kyllä seuraavat :

jusape, hetki sittenMuokkaaPoistaRaportoiKirjanmerkk
 
Kaksi kuukautta on pitkä aika. Vastaavasti perusoikeuksilla aika on yksi vuorokausi. Joillakin foorumeilla aika on ollut vain kaksi tuntia ja asia liittyy nimenomaan tähän tunnettuun yhteen henkilöön ja hänen omanlaisiinsa edesottamuksiin.

Uskon, että valtaosa ihmisistä on varustettu suhteellisuudentajulla, joka on kohtalaisen hyvin reaalimaailmassa kiinni. Foorumia tukeneet henkilöt ovat käytännössä poikkeuksetta pitkältä ajalta tunnettuja ja luotan, että heillä on vintillä matot suorassa. En oikein halua ruveta vetämään tiukkoja natsirajoja siksi, että joskus joukossa on ollut yksi tuulella käypä.
 
Ylläpitäjä itse asiassa kykenee niin halutessaan näkemään viestien muokkaushistorian. Jos yhtäkkiä velat onkin muutettu saataviksi, niin siitä ei pääse ihan puhtain paperein.
 
Se on käyttäjän valittavissa oleva, foorumin ominaisuuksista riippumaton, ns. Trump-optio.
 
OT ...... Oottekos kuulleet Trumpetin viimeisempiä juttuja mitä isoon ääneen on kailottanut taas .....
 
Joo. Pihalla kuin lumiukko. Ja taas kiertueella. Valmistautuu seuraavaan kauteen jo reilusti etuajassa. :facepalm:
 
Muuten, voitte jokainen ihan vapaavalintaisesti tehdä vaikka Borgille ylläripommia, ostamalla tuon 20€ hintaisen laajemman setin..... ;)

Eihän se toisaalta PlusPack settiin ( 7€ ) verrattuna tosin sisällä, kuin laitella myynti/ostoviestejä kaupalliset ilmot-osioon mahdollisuuden ....
 
Pankaa nyt rahat johonkin fiksumpaan kuin tämä. :facepalm:
 
Takaisin
Ylös