Kojelautakamera/tuulilasikamera

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LPR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jos kamerassa on oma näyttö, ilman puhelinta pitäisi selvitä. Mulla on ollut käytössä yli 10 vuotta taustapeilin päälle tuleva kamera, mutta se on luultavasti hajonnut. Näytön taustavalon kirkkaus vaihtelee, välillä sammuu kokonaan ja herjaa jatkuvasti muistikortista, vaikka olen vaihtanut sen uuteen. Olen ostanut uuden, mutta en asentanut mallin, joka tulee taustapeilin ja tuulilasin väliin. Siinä ei ole näyttöä ja se konffataan puhelimeen asennettavan sovelluksen avulla wifin kautta.

Mulla on ollut Garmin mini kymmenisen vuotta. Pieni, sytkärin kokoinen jota puhelinsovelluksella hallitaan, joskaan asennuksen jälkeen ei tarvitse roplata mitään, toimii täysin itsenäisesti. Ei mitään häiritsevää näyttöä, pieni ledi että on käynnissä.

Kytketään tupakansytyttimeen tai jos haluaa siistin, johtosarjalla jatkuvaan virtaan ja "virtalukon" taakse piuhat. Tuolla kytkennällä se osaa kuvata parkissa liikkeentunnistuksen tai tärähdyksen avulla ja ajossa osaa olla päällä koko ajan. Nykyauton alkuperäisiin tupakansytytinpistorasioihinhan ei välttämättä tule jatkuvaa virtaa auton ollessa parkissa.

Toinen tuommoinen on menossa, eka kesti viitisen vuotta ja sitten kameraan tuli joku vika. Toimii se edelleen mutta kuva on ihan punainen eikä sen puolesta saa oikein selvää kaikesta.

Muistikortit on tekniikkansa puolesta kulutustavaraa, mutta niin ne on kaikissa. Kuvaa ajossa koko ajan ja kirjoittaa edellisten päälle, niin tulee vaan tunnit täyteen. Mulla kestää pari vuotta kun ajan 25 000km/v.

Puhelinsovelluksella, kameran luoman wifi-verkon yli on melko hidasta katsella niitä tallennettuja ajoja. Mutta kun nappaa kameran irti ja usb piuhalla tietokoneeseen, näkyy se siinä muistikorttina ja on nopea selailla ja kattoa videoita.

Muista merkeistä ja malleista ei ole kokemuksia, tuosta ei ole pahaa sanottavaa.

Näköjään Mini 3 on uudempi ja kalliimpi

Viimeksi muokattu:
On se aika kökkö. Bluetoothilla kameraan kiinni, mutta videoiden katseluun pitää liittyä wifiverkkoon ja hyvin hidasta on. Mutta ei tosiaan itsellä tarvetta räplätä siellä mitään, niin ei haittaa.

Mulla on ollut sellaisia näytöllisiä halpiskameroita. Niistä piti ottaa muistikortti pois, jos halusi tallentaa. Nyt on ilman näyttöä oleva huomaamaton kamera taustapeilin takana ja muistikortin voin lukea ja tallentaa kännykällä.
Tärkeimmät hankintakriteerit oli kännykkäyhteys, pieni koko ja hyvä kuva yöllä ja päivällä. Mio merkki näyttäisi olevan.

Niin ja toisena kamerana on Garmin navigaattoriin integroitu kamera.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin