Juu, rantasaunassa hävisivät pönttökiukaaseen hyvin, koivuja kun laittoi sekaan.Kyllä ne seassa lämmittää, kun ei määräänsä enempää ole, ei niitä mehtään mätänemäänkään viiti ajaa.
Pystyynkuivanut näre on yhtä huonoa palamaan omineen.
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Juu, rantasaunassa hävisivät pönttökiukaaseen hyvin, koivuja kun laittoi sekaan.Kyllä ne seassa lämmittää, kun ei määräänsä enempää ole, ei niitä mehtään mätänemäänkään viiti ajaa.
Laitappa ne näreen oksat sinne sekaan niin kyl palaa...Pystyynkuivanut näre on yhtä huonoa palamaan omineen.
Kyllä nuo kirjanpainajan puut on meillä ainakin palanut. Ja iloisesti palaakin, ja nopeasti...Juu, rantasaunassa hävisivät pönttökiukaaseen hyvin, koivuja kun laittoi sekaan.
Pystyynkuivanut näre on yhtä huonoa palamaan omineen.
Palaapalaa mutta ei sieltä silti lämpöä tuu...Kyllä nuo kirjanpainajan puut on meillä ainakin palanut. Ja iloisesti palaakin, ja nooeasti...
Ei ole vielä kylmää liekkiä nähnyt.Palaapalaa mutta ei sieltä silti lämpöä tuu...
Kyllä risut jätetään mettään.Laitappa ne näreen oksat sinne sekaan niin kyl palaa...
Mutta kwh/kg tai litra voi olla ihan eri...Ei ole vielä kylmää liekkiä nähnyt.
Voi hitsi. Mielummin myyn vanerikoivun 125 €/m³ ja teen arvottomasta tuulenkastokuusesta polttopuuta, vaikka sitä kolmanneksen enämmän joutuisi polttamaan. Mutta polttakoonsa muut vaikka höylättyä tammea, jos perse kestää, minä mielummin poltan sitä mikä muuten jäisi mehtään märkänemään, ei mulla niin isoja rahoja ole.Mutta kwh/kg tai litra voi olla ihan eri...
Toisia voi joutua polttamaan kaksi erää että saa haluamansa vaikutuksen vs toista yksi erä..
Mulla oli sellainen julmetun paksuoksainen kuusi puutarhan ja pellon reunassa. Tein oksat sopivaan polttopuumittaan oksan kärjestä alkaen ja rungosta irti viimeiseksi. Metsässäkin on helppo karsia niin että joka oksan sahaa ensin puolesta metristä ja sitten vasta rungosta. Oksat putoaa nätisti puun viereen eikä niitä joudu heittelemään tai kääntelemän pois tieltä ollenkaan.Nuo oksat meni saunaan ja kyllä niillä kiuas lämpes. Vaan onhan se hidasta puuhaa. Tehdä ja hakes liiteristä. Samassa ajassa täytti neljä laatikkoa kuin tuon yhden.
Mutta kaikki on kotiinpäin.
Näytä liitetiedosto 163897
Millaista vaneria näistä tulee?Voi hitsi. Mielummin myyn vanerikoivun 125 €/m³ ja teen arvottomasta tuulenkastokuusesta polttopuuta, vaikka sitä kolmanneksen enämmän joutuisi polttamaan. Mutta polttakoonsa muut vaikka höylättyä tammea, jos perse kestää, minä mielummin poltan sitä mikä muuten jäisi mehtään märkänemään, ei mulla niin isoja rahoja ole.
Ei niitä kaikkia edes voi kerätä, jos muuta puuta sekaan haluaa, tai sitten pitäis olla useampi torppa lämmitettävänä kuin nämä kaksi.Tulee itselläkin kerättyä myös ne vanhemmat mutta ei lahot tuulenkaadot pois kun polttopuita teen
Noissa oli erilainen metodi, kun tienvarsikuusia ja kaadoin pellolle. Vedin kokonaisena laanille, sitten karsin oksista pienemät risut, sitten oksa irti rungosta ja oksat sahapukkiin ja pätkiksi. Ja hyvät makkaranuotiot sai silpuista.Mulla oli sellainen julmetun paksuoksainen kuusi puutarhan ja pellon reunassa. Tein oksat sopivaan polttopuumittaan oksan kärjestä alkaen ja rungosta irti viimeiseksi. Metsässäkin on helppo karsia niin että joka oksan sahaa ensin puolesta metristä ja sitten vasta rungosta. Oksat putoaa nätisti puun viereen eikä niitä joudu heittelemään tai kääntelemän pois tieltä ollenkaan.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.