Kitkat vai OIKEAT talvirenkaat

Itellä nyt ei mitään hajua hintatasosta tai oikeastaan renkaiden erostakaan, kun ei sellaista perstuntumaa tule, kun autot vaihtuu päivittäin.
Mutta toivotaan että pysyis ojien välissä.
Teidän hommissa nastafillarit joka pyörään on varmasti tosi hyvä valinta. Mä käytin kasettiautossa aina nastapyörää ohjaavana aina siihen asti kun ostin ekat Hankook AW-01 niin totesin lähes, miltei ja almost turhaksi nastat siihen käyttöön.
Mahtava pito mutta eihän ne mitään kilometrejä kestänyt.
Tos nykyisessä rekkaveturissa on talvisin edes ja takaan Siltakivet, ei ne kulu mut ei pidäkkään. Japsipaskaa.

Teidän hommissa nastafillarit joka pyörään on varmasti tosi hyvä valinta. Mä käytin kasettiautossa aina nastapyörää ohjaavana aina siihen asti kun ostin ekat Hankook AW-01 niin totesin lähes, miltei ja almost turhaksi nastat siihen käyttöön.
Tos nykyisessä rekkaveturissa on talvisin edes ja takaan Siltakivet, ei ne kulu mut ei pidäkkään. Japsipaskaa.
On ne aika ehdottomat näissä hommissa. Tai sitten ahkerammin sais ketjuttaa, jos moisia jostain autosta löytyis.
Tai telillä meilläkään ei taida olla nastoja, mut vetävillä ja etuakselilla on.

On ne aika ehdottomat näissä hommissa. Tai sitten ahkerammin sais ketjuttaa, jos moisia jostain autosta löytyis.
Tai telillä meilläkään ei taida olla nastoja, mut vetävillä ja etuakselilla on.
Ei niitä ketjuja tarviikkaan löytyä teidän töissä. Jos tietä ei ole hoidettu siihen kuntoon että sillä voi kuorma-autolla turvallisesti ajaa niin olkoon hakematta.

Nokian valtti on minusta huippu nastoitus
Mitä kaljatuopin ääressä oon kuullut juttuja niin nastat on nokialaisissa juurikin siellä missä speksit sanoo niiden pitävän olla. Jossain halpis merkissä nastat on ihan missä sattuu.

Se, mitä toi merkitsee, ei selvinnyt mittalaitteen tekijän kanssa jutellessa. Pitänee jatkaa kaljottelua rengas suunnittelijan kanssa niin ehkä tuohonkin tulee vastaus

Yokohaman talvirenkaat tuli nyt etuakselille, vetäviin Goodyearin tehdaspinnoitetut. Saa nähdä mimmoset on...
Yokohaman kuvio on kuulemma kopio Michelinistä...

Viestiketjun otsikossa on käsitteellinen ristiriita. Taloutemme kummassakin autossa on oikeat talvirenkaat. Jotkut nimittävät sellaisia nastattomia talvirenkaita kitkarenkaiksi. Osaako joku kertoa, mistä voi hankkia kitkattomia renkaita? Tosin minua ei pätkääkän kiinnosta sellaisia hankkiakaan.

Noin muuten olen sitä mieltä, että nastojen käyttö olisi syytä kieltää paljaalla kestopäällysteellä.

Tiet on hoidettu jäättömiksi kitkarenkaiden takia, toki raskaalla liikenteellä helpompaa silloin liikkua.

Viestiketjun otsikossa on käsitteellinen ristiriita. Taloutemme kummassakin autossa on oikeat talvirenkaat. Jotkut nimittävät sellaisia nastattomia talvirenkaita kitkarenkaiksi. Osaako joku kertoa, mistä voi hankkia kitkattomia renkaita? Tosin minua ei pätkääkän kiinnosta sellaisia hankkiakaan.

Noin muuten olen sitä mieltä, että nastojen käyttö olisi syytä kieltää paljaalla kestopäällysteellä.
Kyllä nuo all-terrain kloonit on kitkattomat. Pelkkä nappulakuvio kumissa ja niillä saa ajaa ympäri vuoden hamaan tulevaisuuteen asti.

Tiet on hoidettu jäättömiksi kitkarenkaiden takia, toki raskaalla liikenteellä helpompaa silloin liikkua.
Kyllä kitkarenkailla pärjää hyvin siihen nähden miten raskaat. Joskus ison auton ja muutamanki on nähty luisuvan melkein pysähdyksistä sivusuunnassa pientareelle. Kitkarenkaalla niin ei käy.

Luisuminen lähti kai siitä liikkeelle kun olivat pysäyttämässä liian liukkaan takia, pysähtyessä kun nytkähti vähän jarrun ku laitto päälle niin siitä lähti sitte luisumaan suoraan sivuun päin?

Kyllä kitkarenkailla pärjää hyvin siihen nähden miten raskaat. Joskus ison auton ja muutamanki on nähty luisuvan melkein pysähdyksistä sivusuunnassa pientareelle. Kitkarenkaalla niin ei käy.

Luisuminen lähti kai siitä liikkeelle kun olivat pysäyttämässä liian liukkaan takia, pysähtyessä kun nytkähti vähän jarrun ku laitto päälle niin siitä lähti sitte luisumaan suoraan sivuun päin?
Kaverin tukkiauto meni 2m syvään ojaan kyljelleen - paikallisia hiekkateitä, ja siltäkohden tien pinta oli aavistuksen kallellaan .
Oli pysännyt ja soitellut hiekottajaa paikalle, odotellessa oli mennyt hyttiin ja kiskaisi kaanimon oven kiinni - silloin läks.... Ja oli kärrykin perässä, se jäi osittain tielle....

Ja tiet hoidetaan jäättömiksi ajamalla nastarenkailla.
..jos sitä baanaa ei oo suolattu.
Tota väliä ku ajoin, Kuhmoisista jämsään ei suolattu niin aamulla jäinen tie oli illalla paljaalla asvaltilla, kuhmoisten eteläpuolella oli se sama +5 sentin loskapaska edelleen tiellä...

Kaverin tukkiauto meni 2m syvään ojaan kyljelleen - paikallisia hiekkateitä, ja siltäkohden tien pinta oli aavistuksen kallellaan .
Oli pysännyt ja soitellut hiekottajaa paikalle, odotellessa oli mennyt hyttiin ja kiskaisi kaanimon oven kiinni - silloin läks.... Ja oli kärrykin perässä, se jäi osittain tielle....
Missä oli ketjut? Amatöörimäistä toimintaa tuossa kelissä puuautolla ilman ketjuja.

Raskaan kaluston kuumat renkaat tekevät vesijään allensa. Ei siinä pidä kuin piikkirenkaat.

Nuo mitä ite näin oli ihan nelostiellä. Ei siinä mitään ketjuja saa edes käyttää.
Jos keliolosuhteet vaatii, niin saa käyttää valtatielläkin. Olikohan suurin sallittu ajonopeus ketjuilla 30 km/h, jos en väärin muista. Valtatie 21:lla olen nähnyt rekkoja ketjuin useammankin kerran.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin