Kitkat vai OIKEAT talvirenkaat

Nastarenkaan pidosta valtaosa tehdään kulutuspinnan kuviolla ja kumiseoksen ominaisuuksilla.
Miksi sitten paraskaan kitkarengas ei pärjää huonoimmalle nastarenkaalle?

https://tekniikanmaailma.fi/laitoim...aradalla-voittaja-oli-selva-jo-ensimetreilla/

Kitkarenkaista valitsimme ”parhaat mitä rahalla saa” eli Continental VikingContact 8:t. Toisessa autossa olivat Falken Winterpeak F-Ice 1 -nastarenkaat, jotka saivat vertailussa kahden tähden arvosanan.

”Ei ole mitään mahiksia ehtiä mukaan tohon nastarengasauton kyytiin”, sanoo videolla kitkarengasautolla ajanut ja vertailun toteutuksesta vastannut

Miksi sitten paraskaan kitkarengas ei pärjää huonoimmalle nastarenkaalle?

https://tekniikanmaailma.fi/laitoim...aradalla-voittaja-oli-selva-jo-ensimetreilla/

Kitkarenkaista valitsimme ”parhaat mitä rahalla saa” eli Continental VikingContact 8:t. Toisessa autossa olivat Falken Winterpeak F-Ice 1 -nastarenkaat, jotka saivat vertailussa kahden tähden arvosanan.

”Ei ole mitään mahiksia ehtiä mukaan tohon nastarengasauton kyytiin”, sanoo videolla kitkarengasautolla ajanut ja vertailun toteutuksesta vastannut
Vääräuskoisten propagandaa 😏

No mulla ei ehtiny nastarengas autoilija etuvetoviiatilla samaan kyytiin ku ite läksin kitkoilla liikenneympyrästä joka oli kiilloitettu ajourien kohdilta ihan peiliksi, myös ne ympyrästä lähtevät kaistojen urien pohjat.
Tosin mä en ajanutkaan siellä urien pohjilla ja autona nelikko... :rotfl:

On se klappilandian mäki yksi suomen jyrkimpiä mitä minä olen autolla ajanut. Ilman vauhtia siitä ei pääse joka kelillä millään normi tieliikennekäytöisellä, olisin valmis väittämään.
Vauhdinkin kanssa niin ja näin jos oikein nahkakalju liukas keli sattuu, vaikkois renkaat ja vetotapa mitkä hyvään.
Hurja paikka mutta ei sitä Isäntä kumarra.
;)

On se klappilandian mäki yksi suomen jyrkimpiä mitä minä olen autolla ajanut. Ilman vauhtia siitä ei pääse joka kelillä millään normi tieliikennekäytöisellä, olisin valmis väittämään.
Vauhdinkin kanssa niin ja näin jos oikein nahkakalju liukas keli sattuu, vaikkois renkaat ja vetotapa mitkä hyvään.
Hurja paikka mutta ei sitä Isäntä kumarra.
;)
Jäikö sulta se jyrkempi testaamatta :rolleyes: ainahan alaspäin pääsee....

Viime talven lumilla kun kävin terveisiä ajelemassa Mersulla, alla takana oli vielä vanhat pinnoitetut pask... kitkat. Lumien aurauksessa oli säästelty, jotta voi ajaa vielä toisenkin kerran ja ehkä kolmannenkin telahirmulla. Loivemmassa mäessä ihan tunnoton vetopito, ei mitään tuntumaa sutiiko vaiko eikö. Eikös tuo alkanut sitten voimakoneen voimilla kunnolla jäpöstämään siinä loivan mäen puolivälissä ja tuli jo mieleen, että aletaankohan sillä reissulla liimailla biljardisalia hammastikuista entiseen kuosiin.

Eipä tarvittu erikeepperiä sillä reissulla sitten kuitenkaan mutta oli kyllä aika surullisen näköinen ajovana ja veikkaan, että ei montaa milliä ole räystään kulmaan ollut etäisyyttä (tuo on kesälläkin tuon kokoluokan kalustolla vähän hankala kulma kun tie kaartuu, nousee ja kallistuu + mieletön peräylitys.

Olihan tuo aamulla yks kilometrin pätkä aika liposaa tuossa työmatkalla mut vaan kerran tuntui olevan pito irti takasissa.. sopivassa kohtaa kun vähän hölläs ja napsautti etusetkin mukaan vetotalkoisiin ni hyvin pärjäsi nuilla karkeammilla kesäsillä..
josko ensviikolla talvirengasta alle..
omaan autoon kävin hakemassa uutta mustaa ja piikikästä pyöreetä tänään alle kun sattui sopivan joutilas iltapäivä..

4WD Rangerissa oli kitkat koko kesän mutta talven tultua laitan nastat alle.

Kolmipiikki löytyy kesärenkaistakin, mutta talveksi pistän kuitenkin nastat alle. Ja kapeat tietenkin.

IMG_20231022_152252.webp

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin