Katsomisenarvoisia Youtube-videoita

Viestiketju:
Katsomisenarvoisia Youtube-videoita

Nythän mä hokasin ettei yhdelläkään työmiehistä ole kypärää eikä turvakenkiä. Samoin huomioväriset työvaatteet puuttuu. Kenelläkään ei ole kypärää eikä henkilökorttia näkyvillä.
Onkohan työturva kortit voimassa?
Suojalasit ja kuulosuojaimet puuttuu monelta.
Ei ole putoamissuojia eikä köydetkään ole tarkastettuja/hyväksyttyjä.
Nostoliinat/raksit puuttuu.
Kiinnitystarvikkeiden tulisi olla hapokasta tai rosteria, puutavara kyllästettyä.
Työmaalta tuskin löytyy insinööritason koulutuksen omaavaa työnjohtajaa.
Samoin suunnitelmat ja piirrustukset ovat epävirallisia tuherruksia.
Ja saatana huskilla vielä sahaa ja varmaan 13 tuuman laipalla :facepalm:
Oli niillä jossainvaiheessa apinanhäntä pystytolpan ympäri, ainakin silloin ku seiso hollihaan päällä naulaamassa reevaa....
 
Mistä tulee sanonta, että jotain viedään kuin litran mittaa?
 
Outo tapa puhua tuolla hepulla: sanoo ensin jotakin, mutta sitten peruu seuraavassa lauseessa sanomansa. No, suuruuden ekonomia tuli tuossa hommassa tiensä päähän. Ei varmasti ole ainoa.
Joskus seurasin tätä, kyllästyin totatotatteluun , sit rupes kehumaan jotain työvaatteita ynnä muuta...
 
Tuo pässin vieminen on ihan ymmärrettävää ja kuvaavaa, mutta mihin tai miten tai miksi sitä litran mittaa viedään?
Aikoinaan – ja toki vielä nykyäänkin – toreilla mitattiin erilaisia tuotteita valmiiden mittojen avulla, ja yksi niistä oli litran mitta. Mittatarkastajat pyrkivät yllätystarkastuksilla varmistamaan, että asiakkaita ei huijattu.

Silloin itse viritettyä litran mittaa vietiin vauhdilla tarkastajan silmien alta pois, ettemme sanoisi ”kuin mätää kukkoa”.
 
Saattaisi olla selitys tuolle sanonnalle.

Mitta-astiathan piti kruunata määräajoin. Sitä olen ihmetellyt, kun lasiastioitakin on pitänyt kruunata. Toki alkumittaus, että on oikean kokoinen, mutta myös määräajoin, sellaisen muuttaminen pienemmäksi kyllä olisi melkoinen haaste.
 
Takaisin
Ylös