Ihmettelyn aihetta taas

Vornanen taas vauhdissa. Luulee, että pystyy itse päättämään eroamisestaan.

"Kansanedustaja Timo Vornanen (tv) kertoo Iltalehdelle harkitsevansa eroa eduskunnasta.
– Tulen puntaroimaan eduskunnan henkeä ja jos 2/3 kansanedustajista on sitä mieltä, että minun tulee erota, niin siinä tapauksessa tulen pyytämään itse eroa, Vornanen viestittää Iltalehdelle."

Luulis, et maaseudulta löytyis jostain talosta moottorisaha🙄 Eikä mikään pihatie, vaan läpiajettava, asfalttitie molemmissa päissä.
IMG_20260813_064228384_HDR.webp

Tie laidassa kasvavat puut ovat kaikkein kalleimpia puita, eikä niihin saa koskea! Näin ainakin meidän kotipuolessa oli aikoinaan ja kuulemma nykyäänkin.
On meidänki hiekkatien varressa jotain risuja, mutta tollanen ois kyllä lähtenyt jo aikoja sitten. Oli kenen tontilla hyvänsä.

Tiealue yleensä yltää tienreunaa pidemmälle. Rasitustostuksesta käy ilmi. Luulisi tuollaisessakin tiessä olevan 8-10m leveä tiealue.

Että kyllä se on ihan saamattomuutta, jos tollasia puita on.

Tuohon oksaan kun ajaa jakeluauton kaapin paskaksi, niin todennäköisesti maksaja on tiekunta tai tien omistaja, joka ei ole ryhtynyt toimiin vaaran poistamiseksi.

Ei ole kyllä ikävä niitä kuluneita ja naarmuisia muovipulloja ainakaan. Muutenkin muovi sellainen materiaali, etten ole yhtään varma saako siitä pestyä kaikki öljyt ja myrkyt pois niin ettei mitään jäämiä jää. Lasipullosta uskon kyllä lähtevän, joskin hyvin vähän tulee ostettua enää lasisia.

Kiersikö alkon pullot myös ennen pesun kautta uudelleentäyttöön? Niiden palautustouhusta en muista oikein mitään muuta kuin että alkoon piti silloin aikanaan palauttaa, jota en ikinä ole tehnyt.

Tuohon oksaan kun ajaa jakeluauton kaapin paskaksi, niin todennäköisesti maksaja on tiekunta tai tien omistaja, joka ei ole ryhtynyt toimiin vaaran poistamiseksi.
Meinaatko, ettei 2,6 m leveä mahdu siitä? Vaikea sanoa, kun kuvat usein vääristelee.
Meillä menee valtavat sembramännyn oksat kotitien yli. Mahtuu alta ainakin 4 m korkuiset, kunhan talvella muistaa kopistella lumet pois oksilta. Siihen jos joku koskisi moottorisahalla, niin tulisi aika rähinä ainakin mun puoleltani. On meinaan mahtavan näköinen jalopuu.

En usko, että moinen tarkoitus. On läpiajettana, mutta harvalle tuskin tarvetta, kun asfalttitietä pääsee nopeammin. Niin kuin jo edellä mainittiin, saamattomuutta.
Miksi se sitten pitäisi poistaa, jos parempi asfalttitiekin on käytettävissä isommille autoille?

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin