Hakki 400 prosessorin boksi

Mitään ei tapahtunut, ei mitään valoo missään.
Kait se vaatii lisäksi vielä 5v johonkin noista INx:istä, että ko. releen ledi syttyy.

muok: sen mitä noita vastaavia itse pidellyt, niin niissä ei ole ollut varsinaista virta valoa, vain "rele vetää" valo(ledi) per rele.

Viimeksi muokattu:

Nonni, kokeilin tolla tavoin, tuli sinne valoo,

Täytyy nyt tutkii miten tai ostanko toisenlainen. Vai voiko to crouzetti katkaista maata?
Jos näin käytit, on lienee jo jotenkin kyrvähtänyt, tai ainakin kovasti epäilisin, ettei se 5v puoli siitä tykkäisi.

Niin, siis koko rele kortti, siis käsky puoli on 12v. Luulin että se oli 5v, sitten luin ja luulin että ohjaus 5v, kuten anduridoisa on, ja rele 12v, erilinen portti releitten vetoon. Sitten luin lisää ja se mun viimeisin linkin teksti 12v ja maata pinneihin. Siis kun ko releen pinni saa maata, se vetää, ja niin koeilin, ja valoa syttyi relekorttiin kun maadoitin pinni kerralaan.

Niin, siis koko rele kortti, siis käsky puoli on 12v. Luulin että se oli 5v, sitten luin ja luulin että ohjaus 5v, kuten anduridoisa on, ja rele 12v, erilinen portti releitten vetoon. Sitten luin lisää ja se mun viimeisin linkin teksti 12v ja maata pinneihin. Siis kun ko releen pinni saa maata, se vetää, ja niin koeilin, ja valoa syttyi relekorttiin kun maadoitin pinni kerralaan.
Jees, no sittenhän se ei olisi kuin hankkia sopivampi, ja käyttää tuo sopimaton johonkin muuhun.

Sitten huomannut että lukee transistor ulostulojen kohdalla, koko logiikka väärä?

IMG_20250221_070934.webp

Oliko tuolle logiikalle järkevää manuaalia? Siinä luulisi olevan selostettu nuo liitännät ja jopa esimerkkikytkennätkin näytetty?

Googlettanut aika lailla, datalehtisiä on, mutta ne aiak hepreiaa mulle. Muuta kuin tälle boksille solid state outputs josta 4 on pwm.

Nyt pää hieman, kun sain eloo siihen kortiin kykemällä 12v 10pinnin liitokseen, ääri päihin ja maa sitten kytki yksitellen tai useita relevaloja.

Voiko mun purkki nyt transistori kytkennöillä kytkee maata on ja off? Rele lähdöillä aika varma että vois tehdä, mutta näillä ei.

Saatte kylle ehdotta mikä relekortin mä tohon väliin tarviin.

Jos sulla tulee kuitenkin releet sinne lähtöjen perään, niin ei sillä ole väliä onko rele vai transistori lähtö. Relelähdöllä saa toki itse valita mitä jännitettä ohjaa releen kelalle, mutta jos on 12V transistorilähdön perässä 12V kelalla oleva rele, niin ihan hyvin se siellä toimii.

Jos sulla tulee kuitenkin releet sinne lähtöjen perään, niin ei sillä ole väliä onko rele vai transistori lähtö.

Tää mä kysyin, selkeempi vastaus ei olisin voinut saada.

Relelähdöllä saa toki itse valita mitä jännitettä ohjaa releen kelalle, mutta jos on 12V transistorilähdön perässä 12V kelalla oleva rele, niin ihan hyvin se siellä toimii.

Toi rele 8 rele 12V mulla on. 12volttia joka paikaan nyt vaan, (Siis Kytkenkö crouzetin transistor outputin syötölle, relekortin kaikille sisääntuloile ja yhteinen maa?? )

Eilen illalla viimeine koe oli sain ko releen syötön merkkivalot maalla. mitä tein oikein/väärin?

>Huom en ole sähkö mies

Vaikka pitäs kaata puita tääkin on kivaa.

Kokeilin kytkee, musta laitimainen vasen on maa. Sitten 1-8 releet. Sitten 12v. Sitten oikea kulma ne 3 pinnit kaksi kiinni silloitettu. Johas releet naksuu ja väriäkin. Kun tarjoon maata.

Rele löhtöinen logiikka voi helposti kytkee maan. Voiko mosfeteille tarjota maata??

Linkaa vaan mikä kortti mä tarviin. Mulla on kotona jänniteen pudottajan, kun mitta ym tarvii, korttikin viis laitta 5v?

IMG_20250221_120635.webp

Kytkin se crousetin ja tarjosin sille 12v, se uusi relekortti 5v jäntieen pudotajasta, merkkivalo syttyy, sitten 5v crousetin ulostulon syöttöön. Johtoja releen ja crouxetin väliin ja testailee. Ei yhtään mitään vaikka crouzetin ruudussa näkyy haluttu toiminto, niin croseten ulostuloilla ei mitään. tai siis 0.11v se antaa kaikissa ilman toimintoo.

Kokeilin sitten ilman relekorttia ja tarjosin 12v sinne ulostuloon, ja toimito päälle, nätisti 12v se ko ulostuloilla antaa.

Ja kalja loppui....

Aikalailla tarvis vielä kytkentää kirjoittamalla avata, että olis yhden kuvan edestä sanoin kuvattuna:leveahymy:.
Onko esim. kaikki relekortin(/sen jännitteenpudottajan) oleelliset GND:eet yhdessä crouzetille asti?

On, kaikki sai maata. Sitä mä epäilin ensin, lisäsin siihen vapaaseen maa liitmeen, mutta ei vaikutusta. Mittailin portti kerralla, syöttö ja on kortilla merkkivalo. että saa 5v. Kun poistin kaiken, ja tajosin 12v crouzetin ulostulojen virran syötölle, niin jopas löytyi 12v ulostuloportista, Taas väärä kortti.

Pitää nyt vaan tilata netti kaupasta, 12v, kaikki, ja hi ja low trigger setting, mitä vielä voi mennä pieleen kun ostaa releitä?

Särenkö crouzetin jos käyn mätänetistä hakee tavlisia releitä?

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin