Fordson Dexta 1961

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TommiK
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Textaan asennettu osia

KK-helojen kalvaus, kyseiseen hommaan tarkoitetulla kalvauskoneella
Snapshot_632370513.webp

Mukilohkon oikaisu, oikaisukoneella = sanovat lohkon hiomakoneeksi

Snapshot_632370512.webp

putken sisääntyöntö, harmi kun en tiiä minkälaista voimaa kyseli mutta rässi vaikeroi aikalailla.
Snapshot_632370511.webp

putken poraus, sylinterin porauskoneella. oma speciaaliterä ja kertavedolla porataan.

Snapshot_632370508.webp

putken hoonaus, sylinterin hoonauskoneella. Litku on moottoriöljyä jota syötetään hoonarille.

Snapshot_632370510.webp

Snapshot_632370499.webp

Mukava, että on päässyt seuraamaan noita työvaiheta itse viereltä.
Ei jokapaikassa onnistu niinvaan.

Ilmeisesti tekivät koko homman "odottaessa" eli ajanvarauksella tilattu työt ( ja videointimahis ).

en ite pystynyt kaikkee kuvaamaan kun ois pitänyt ottaa vapaapäivä itelle, koska he ei yhtä soittoo tuota tehnyt ja mulla ei niin kiire ollu saada noita. jätin moottoripajalle kameran ja kuvasivat osan. ei onnistu juuri missään noin.

Mukava, että on päässyt seuraamaan noita työvaiheta itse viereltä.
Ei jokapaikassa onnistu niinvaan.

Ilmeisesti tekivät koko homman "odottaessa" eli ajanvarauksella tilattu työt ( ja videointimahis ).
Ton kokoselle kanavalle jo luulis liikenevän kaupallisella yhteistyöllä työt siitä eestä kun video mainostaa firmaa ja tuo uutta asiakasta sisään?

Siis mitä ...ttua? Pitäiskö siis 60-luvun brittikone olla metrisellä mitoituksella, että si-uskovainen kykenisi hahmottamaan aisaa. :eyepop:
Silleen vinkee juttu, Nuffissa männän halkaisijat on olleet BMC moottorissa, ja sen seuraajassa, Leylandin 4/98-6/98 koneissa, millimitoin.
Nuffield - Leylandissa myös vaihteiston laakereista ainakin keskilaakeri on millimitoin, jo -50 luvulta alkaen -> valmistuksen päättymiseen asti.

Ton kokoselle kanavalle jo luulis liikenevän kaupallisella yhteistyöllä työt siitä eestä kun video mainostaa firmaa ja tuo uutta asiakasta sisään?
Eivät jenilläkään lähe semmoseen, eli täyden listahinnan maksoin. Eivät tajua mainonnan päälle mitään, eipä siellä ruuhkaa juuri ole.

-30-50% listahinnasta, sekin olis jo aika paljonkin etua.
Itte jos vastaavia hommia kuvailisin videolle, niin missään en mainitsisi tekijätahoa, en paikkakuntaa, en mitään.
Edes sitä erikseen kommenteissa kysyttäessä.

-30-50% listahinnasta, sekin olis jo aika paljonkin etua.
Itte jos vastaavia hommia kuvailisin videolle, niin missään en mainitsisi tekijätahoa, en paikkakuntaa, en mitään.
Edes sitä erikseen kommenteissa kysyttäessä.
Miksi pitää toisten työntekoa kuvata? Kaikki ei välttämättä halua olla netissä tuijotettavana jatkuvasti. Jos mun työpaikalle tulisi asiakas kuvaamaan, niin äkkiä saisi lähdöt.

Viimeksi muokattu:
Miksi pitää toisten työntekoa kuvata? Kaikki ei välttämättä halua olla netissä tuijotettavana jatkuvasti. Jos mun työoaikalke tulisi asiakas kuvaamaan, niin äkkiä saisi lähdöt.
Eihän mitään kuvata videolle siitä hommasta ilman lupaa etukäteen kysymättä, ja asiasta keskustellen.

Ja lisäksi tuontyylisiä koneistushommia pystyy kyllä kuvaamaan niin, ettei työn suorittaja näy käytännössä ollenkaan kuvissa ( kuten noissakin eo. kuvissa, niissä on pelkkä työstön kohde esillä ) , tai videolla.

Kivahan noita koneistusvideoita olis toki kattoa. Mutta löytyy niitä netistä ihan tarpeeksi, että tuskin mitään uutta nauhalle olisi tullut. Etenkin, jos mainostaminen ei kiinnosta. Kattoo vaikka MT racingin hoonausvideon näin alkuun. Se oli kyllä opettavainen video. Ja hauska.

Tossa videossa on taas tehty yhtään miettimättä juttu, eli hitsaus.
Itse olen tapauksissa, joissa poran istukkaa ei saa niin kireelle etä olis luistamatta, ottanut tämän luistavan akselin ja joko hionut sen kolmikulmaiseksi tai jos se on ohut, hitsannut istukkaan sopivan jatkomutterin siihen varteen kiinni.
Eipä luistele enään.

Mainostaminen ehkä ei kiinnosta siksi koska töitä on tarpeeksi stressittä tehdä, sillä pärjäilee, eikä laajentaminen houkuta.

ei ole oikein varaa mainostaa, satanen pois kassasta on jo liikaa kun käyttökate alle 2% ja omavaraisuusaste romahtanut. ei ole mitään rikkoumavaraa.

Moottori on nyt valmis kasattavaksi mikä on tärkein tässä.

ei ole oikein varaa mainostaa, satanen pois kassasta on jo liikaa kun käyttökate alle 2% ja omavaraisuusaste romahtanut. ei ole mitään rikkoumavaraa.

Moottori on nyt valmis kasattavaksi mikä on tärkein tässä.
En tiedä millanen diili sulla on oulun palametallin kanssa, vai onko minkäänlaista diiliä, mut luulis että videosi on tuoneet lisää asiakkaita heille. Ainakin videolla vaikuttaa firmalta jossa ei katsota nenänvartta pitkin vaikka asiakas käy ostamassa vain pari putkenpätkää.

En tiedä millanen diili sulla on oulun palametallin kanssa, vai onko minkäänlaista diiliä, mut luulis että videosi on tuoneet lisää asiakkaita heille. Ainakin videolla vaikuttaa firmalta jossa ei katsota nenänvartta pitkin vaikka asiakas käy ostamassa vain pari putkenpätkää.
sieltähän saa hakee vaikka 1cm pätkän ja he myy. Ihan pienellä alella vain toimittu ja pipon sain myös. nuoria yrittäjiä ovat ja heidän firman tukemisen puolesta oon heille tehnyt. myös on tämän alueen helpoin laserleikkauspaikka. Toinen heistä osti vanhan Nuffin tossa keväällä. On tuonut asiakkaita heille varmuudella. Klapikoneen roskaseulojakin ovat myyneet mikä tehtiin heidän kanssaan yhteistyössä.

Vieressä on kilpailija niin ei parane kovin ylpistyä. Sahkolla ennen kyllä katsottiin nenänvartta pitkin pientä metallinostajaa mutta ovat neki kohtuullistaneet kun kilpailija tullu siihen.

piti textan moottorille tehä uusi varras, kyljestä kiinni pitää ottaa
Työsevähomma kasata toikin. Saa nähä minkälainen on se intian läppöspoikain valama kansi.

Snapshot_632370519.webp

Vieressä on kilpailija niin ei parane kovin ylpistyä. Sahkolla ennen kyllä katsottiin nenänvartta pitkin pientä metallinostajaa mutta ovat neki kohtuullistaneet kun kilpailija tullu siihen.
sahkossa on joku 2-3 kymppiä minimi summa minkä yli pitää mennä että myyvät ja pätkähyllyä ei oikein ole, tai on mutta alkavat vittuilemaan jos sinne rautahalliin menee ite. oon menny kun muutoin pätkiä sieltä ei saa mm mokkia. Nyt en ole käynyt 5-6 vuoteen enää siellä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin