Mielenkiintoista,,,kun koneen hommasin niin joku alitajunnassa hokasi ettei neliveto pelaa kuten pitäisi ja ajelin konella tiellä varovasti, kun meno oli jotenkin raskasta. Sitten tuli talvi ja hiihtolomalla kävin ajamassa konetta, no sehän löi etusilla niin maan perusteellisesti lumella tyhjää että oli ilma sakiana lumesta. Se on villinnäköinen tilanne kun oli tottunut takaveto koneeseen, kyllä etupyörissä on vauhtia tai kehänopeutta kun nelekku sutii lumella. No sitä päivän ihmettelin, revin auki sitä ja tätä no sitten sain nelivedon pois päältä. Vika ei kuitenkaan täysin korjaantunut mutta opin tuntemaan tiellä koska se oli päällä tai pysyi pois päältä. Melkein varmaan vuoden se pelasi ja tuli nelivetoon uusi ilmiö, ei revontulet vaan hyppääminen pois päältä kun tassut alkoi luistaa. Niin keväällä se tapahtui kun yritin vetää maamyyrää yhellä lohkolla jossa oli lievää märkyyttä havaittavissa, oli jäänyt peltoon noin satamiljoonaa kuutiota vodaa kun tilusjärjestelijä hemmot veteli uusia laskuojia ja tukki vanhoja. Appiukko ei saanut yhteyttä pelittään mulle taivaasta ja yksi pää jäi keski peltoon. No olen osaltani kitkenyt ylituotanto ongelmaa viljassa (kossua tehty mun jyvistä)nam. Siinä myyräillessä muutaman kevät yön luiston huomasin. Sellainen myyrä menee merenpohjaa kuin kusi lumeen mutta ei pysy umpimärjässä savessa kuin sekunnin rööri auki, tulipahan sekin kokeiltua, pilipali keksintö.
Mutta ei hätiä, sekin märkyys ja luisto on muisto vain....vaikka joskus märkyys ja luisto tuntuu kivalta. Mestarille jotain kirjoittelin ihan yv:nä kun kaikkia miesten juttuja ei kehtaa julkisesti näyttää...