Antiikkia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Josva
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sitten löytyy tuollainenkin,
images (1).webp

Ei siis täytä tuokaan sitä "antiikin 100v" ikärajaa ....
Joo, 80-90 vuotta vielä puuttuu, sitte täyttää.
Toho ku laitetaan kaksi isoa laikaa eteen niin jarrua kyllä tarvitaan, en uskaltanu lähtee kapeelle tielle kokeileen vaikka tarjottiin, on ne huippuvauhdit sellasia.
Kesätreeniin on tällä nuorella naisella kolmipyöräinen kärry, siinä kun on täysi kahdeksan koiran valjakko edessä niin on oksat pois.....käy treenaamassa yhdellä soramontulla olevalla crossiradalla tossa lähellä. Yleensä ajaa neljällä koiralla sitä kesäkärryä.

Tuollaisen sporttisen potkukelkan kuvan näin muistaakseni aikoinaan potkukelkkailun MM-kisoista. Oliko Multialla?
Jäänyt mielikuva että ihan varta vasten niihin mittelöihin olisi kehitelty.

Nykyiset akkukoneet kalliimman pään hiiliharjattomat milwaukee, makita jne. Rungot ja tehot riittäviä käsitöihin yhtään ei porakoneessa teho auta kun sen jälkeen vaarallinen. Jos akku tekniikka vielä kehittyy niin näihin vanhoihin runkoihin varmasti saa jotain uuden tekniikan akkua 18volttisena ja kevyempänä. Kestävät nämä nyky ammattikoneet melkoista väärinkäyttöä.

Itse unohdin porakoneen kahdeksi viikoksi sateeseen suoraan räystään alle rakennustelineelle jolloin satoi joku yli 100mm sinä aikana. Akku ja kone olivat viikon mykkiä, mutta kun kuivuivat ja spruuttasin kontaktisprayta heräsivät eloon ja vielä porskuttavat. Makita akkusirkkeli tippui työmaalla suoraan 10m betoni lattialle ja niin vain toimi ei mikään hajonnut joku rauta taisi hieman vääntyä, mutta sain suoraan.

Lisäksi tuntuu, että myös nämä halvemman pään konevalmistajatkin ovat ruvenneet hieman enemmän panostaneet laatuun ei heti tule voimasavuja esim, lidl parkside, brucke yms.

Mitään elegtronikkaa sisältävää sähkohärpäkettä en näe tulevaisuuden antiikina, mokkamasterin kahvinkeitin kai toimii 100v päästäkin?

Tollasta rimpulaa koskaan ole nähnyt edes, en sitten kuvissakaan.
Onhan noita ainakin parisenkymmentä vuotta näkynyt. Kyllähän tuollainen on ihan eri luokkaa kuin sellainen satavuotias malli. Tangonkin saa säädettyä sellaiselle korkeudelle, ettei selkä kipeydy ensimmäisen 10 metrin matkalla, kuten perinteisellä.

Maailmanlopun profeetathan sitä auringonpurkausta puhuu, että lakkaa elektroniikka toimimasta.

Mokkamasterit? Tuskin kuitenkaan.

Autoista olen kanssa hiukan epäilevällä kannalla. Taitaa mennä sellainen hohto pois mihin me on kasvettu kun on eletty aikana jolloin autot oli suorastaan tekninen harppaus uuteen aikaan. Nythän autoja on sata vuotta ollut ja auto on useammin v..n aihe kuin ilonaihe.

Tuntuu, että tärkeämpää on se, kuka tuotteen on suunnitellut tai valmistanut, kuin itse tuote.
Onhan niitä taulujakin maalattu vaikka kuinka moni, mutta antiikki huutokauppaan ei kaikkien töitä pääse.
Kirveissäkin se Billnäs kerää kiinnostusta kovin eri tavalla kuin joku leimaton.

Maailmanlopun profeetathan sitä auringonpurkausta puhuu, että lakkaa elektroniikka toimimasta.

Mokkamasterit? Tuskin kuitenkaan.

Autoista olen kanssa hiukan epäilevällä kannalla. Taitaa mennä sellainen hohto pois mihin me on kasvettu kun on eletty aikana jolloin autot oli suorastaan tekninen harppaus uuteen aikaan. Nythän autoja on sata vuotta ollut ja auto on useammin v..n aihe kuin ilonaihe.
Itse en ole autoista ikinä juuri välittäny. Autojen hypettäminen on autobisneksen luoma konsti saada rahat pois kuleksimasta niiltä joilla se polttaa takataskussa

Tuossa tuo potkuri keksintö koiran veto varustuksella kun hain sen nyt jo varastosta
20251019_123535.webp

Sitten verstaasta löytyi tämmöinen korkaamaton öljypullo ihmiselle
20251019_123237.webp

Itse en ole autoista ikinä juuri välittäny. Autojen hypettäminen on autobisneksen luoma konsti saada rahat pois kuleksimasta niiltä joilla se polttaa takataskussa
Minä olen ollut aina vaan kiinostunut vanhoista ja halvoista autoista ja olen niitä joitain säilönytkin.
Kolme omalla asteikollani järjettömän kallista autoa on meille ostettu, 60000 mk, 13000€ ja 17000€, mutta koskaan ei ole autoa vaihdettu vaan ajettu loppuun.

Mäkin olen ostanut 11 autoa, mutta en ole yhtäkään myynyt tai edes romu-ukolle antanut. Kaikki ovat tontilla. Vakituisesti 1 varaosa-auto ulkona, satunnaisesti joku muukin. Ensimmäinen 1985 ostettu oli puoli vuotta vanha. Sen jälkeen kaikki ovat olleet vähintään 10 vuotta vanhoja.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin