Käväisin aamusella laittamassa naapurinrouvalle kuidunpäähän wlanreitittimen ja hiukka testailin sitten langatonta mopeutta talon eri puolilla omalla läppärillä....
upload_2017-11-25_14-7-19.webp

satanen fullrate....ainakin tulee mitä lupaavat. 19.90 per kk....

Jos ei itse pääse kääntelemään lautasta, niin jonkinlainen apparatus siihen tarvitaan. Kannattaa muistaa, että suuntakuvio on tarkka myös pystysuunnassa, sekin pitäisi saada kohdalleen.

Itse suuntasin lähinnä speedtestin perusteella, koska tuo Huawei on mallia, joka ei kerro signaalista muuta kuin 0-5 tolppaa.

Ku iskin läppärin narulla suoraan kuituboxiin nii oli yli 130 down...
Siihen sais 200 fullraten, 500/100 tai 1000/200....joteski alko kuitenkin funteeratuttamaan ku piuha on tossa seinällä kiepillä.....täl hetkel olis 1500 egee liittymismaksu....

Tekee niinkuin broidi teki, kylällens tuli kuitu, liittymä maksoi xxxx€, sai vinkin että oottaa hetken ja ostaa saneerausliittymän, sai alle puoleen hintaan....

Ku iskin läppärin narulla suoraan kuituboxiin nii oli yli 130 down...
Siihen sais 200 fullraten, 500/100 tai 1000/200....joteski alko kuitenkin funteeratuttamaan ku piuha on tossa seinällä kiepillä.....täl hetkel olis 1500 egee liittymismaksu....
Yhteen entiseen työpaikkaan tuli giganen kuitu. Olin kerran aamusella verstaalla ennen kuin toimisto tuli töihin ja imuroin jotain Linuxin asennus cd:tä. Klikkasin lataa ja ihmettelin kun ei ala valumaan. Klikkasin parikin kertaa kunnes älysin, että 650 megaa tulee melko sutjakasti koneelle kun linjat on kunnossa.

Kuitu seinustalla ja 1500e sen saisi ajoon, itse en fundeeraisi varttiakaan!
Yleensä, tai miltei aina jälkiliittymät maksaa enemmän kuin verkonrakennuksen yhteydessä otettu liittymä.

Itellä on nyt sisällä kuidunpää josta tulisi tiettävästi jo nyt 1550nm valoa, lauantaina olisi kaverin määrä tulla hitsaamaan häntylit lasitankoihin! Moon ihan pähkinöinä!

Mulla on kuitukieppi roikkunut yli 5 vuotta talonpäädyssä irrallaan :D Silloin se ois maksanut 1800€ ja kymppimegainen yhteys 39,90€/kk. Ilmojen halki siirtyy bitti sutjakkaasti. Oon pelkissä kk-maksuissa säästänyt 1200€.

Jaksoin kuitenkin mutta tulos oli odotettu, a) en tiedä näkeekö ko. kamera edes 1550nm valoa (kaukosäätimen ir:n näkee mut imo se on lähempänä näkyvää valoa), b) kuituja on 24kpl, ne on rasvaisia ja katkaistu sivuleikkureilla.. c) yksittäinen kuitu on kuorineen 250µm paksu, tästä on lasia 125µm josta valo kulkee keskimmäisen 9µm osuudella.
Valotäppä on siis potentiaalisesti väärän värinen ja kovin kovin pieni.
Suuntasin kuitujen päät pienellä välyksellä kohden valkoista paperia ajatuksella että mahdollinen valo hiukan leviäisi ja heijastuisi siitä paperista. Tulokset jäi kovin kovin laihoiksi.
20171130_bittiko_kurkkii_kuidusta.jpg

Kuva on otettu aikas hämärässä, tossa on yksi kirkkaampi täppä, mutta voi olla satunnainen heijastuskin..

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin