Ärhoon akut.

Viestiketju:
Ärhoon akut.

Sorajewski

Kansalainen
Liittynyt
21 Tammikuu 2020
Viestit
4,399
Josko herättelis O&K ärhooviitosen ajolle.
Akut lie mahjunneet piloille. En oo mitannu enkä ladannu.
24V systeemi.
Mitä kokua pitäs akkuloihen olla, tarviiko 180Ah kuitenkaan.
Siinähän on deutzin neloskone vaan.
 
Ei kai terve roitsi tarvii paljon mopon akkua isompaa kunhan kerran pyörähtää vähäsen? Tuskin tätä talvipakkasilla tarvii käyntiin sahata.
 
Vois ihan perus 60 Ah akuilla kokeilla ja jos ei piisaa, niin laittaa toiset kaveriksi. Taitaa kuitenkin fyysisesti mahtua kaksi 60 Ah akkua yhden 180 paikalle.
 
Mulla on nostokorikuorma-autossa kaksi 12V 75Ah akkua. Riittää hyvin. Alkuperäiset 180Ah tai jopa 225Ah.
 
4 kpl 12 V/60 Ah olis kuitenkin 24 V/120 Ah, niin luulisi riittävän. Varmaankin olisi halvempi ja ovat kevyemmät nostella. Ja talvella tai muuten kun ei RH oli liikenteessä, niitä voisi hyödyntää tarvittaessa muualla.
 
Ihan hyvin lähtee jollain henkilöauton akuilla jos ei oo sököt
 
Startti virta kait siinä on tärkeätä, se paljonko antaa amppeereita ulos se akku.
 
Jonkin 4-5kw teholla sitä virtaa pitää vähintään tulla, sellaisen 20-30sek ajan.
 
Josko herättelis O&K ärhooviitosen ajolle.
Akut lie mahjunneet piloille. En oo mitannu enkä ladannu.
24V systeemi.
Mitä kokua pitäs akkuloihen olla, tarviiko 180Ah kuitenkaan.
Siinähän on deutzin neloskone vaan.

Åkermanin 6 litrainen kutonen lähti puuilon halvimmilla 2x12V/60Ah tusina-akuilla käyntiin -10 asteen pakkasesta. Siinä jo hehku koeponnistaa akkuja kohtuullisesti.
 
Alkuperäiset 180Ah tai jopa 225Ah.

Sitte kun se seisoo puomi jäykkänä taivasta kohti useamman tunnin yhtä soittoa kaikki varotusvalot ja vilkut päällä , parkit päällä ja kaikki muut sähkölaitteet päällä jota nosturi tarvihtee ja korissa puuhataan jotain iha perkeleen tärkeetä kunnes tulee se hetki että nyt alas ja tarttinapista painaminen aiheuttaa enää pelkästään naksahduksen ja loppujenkin sähkösten toimintojen hiipumisen...

Ei ehkä niinkään harrastepohjasessa hommassa merkkaa , mutta muuten kyllä aiheuttaa voimakkaita liikkeitä kohti akkukauppaa.
 
Sitte kun se seisoo puomi jäykkänä taivasta kohti useamman tunnin yhtä soittoa kaikki varotusvalot ja vilkut päällä , parkit päällä ja kaikki muut sähkölaitteet päällä jota nosturi tarvihtee ja korissa puuhataan jotain iha perkeleen tärkeetä kunnes tulee se hetki että nyt alas ja tarttinapista painaminen aiheuttaa enää pelkästään naksahduksen ja loppujenkin sähkösten toimintojen hiipumisen...

Ei ehkä niinkään harrastepohjasessa hommassa merkkaa , mutta muuten kyllä aiheuttaa voimakkaita liikkeitä kohti akkukauppaa.
Tuollaisessa käytössä pitäisi ehdottomasti ola kaksoisakkujärjestelmä, ettei muilla laitteilla starttiakkuja tyhjennetä.
 
Sitte kun se seisoo puomi jäykkänä taivasta kohti useamman tunnin yhtä soittoa kaikki varotusvalot ja vilkut päällä , parkit päällä ja kaikki muut sähkölaitteet päällä jota nosturi tarvihtee ja korissa puuhataan jotain iha perkeleen tärkeetä kunnes tulee se hetki että nyt alas ja tarttinapista painaminen aiheuttaa enää pelkästään naksahduksen ja loppujenkin sähkösten toimintojen hiipumisen...

Ei ehkä niinkään harrastepohjasessa hommassa merkkaa , mutta muuten kyllä aiheuttaa voimakkaita liikkeitä kohti akkukauppaa.
Tuota on tullut simuloitua. Tämä vehje kun ei starttaa enään nostokorista, kun autosta paineilma käy vähiin. Jotain kun turaa aikansa, niin hups...

En nyt muista korjaantuiko tuo ominaisuus viime rassauksessa, vai jäikö herkuttelemaan.
 
Ööööööö
Tuommone tilanne on vaadiva melkosta mielikuvitusta meiän tontille.


Mutta jooo-o.
 
Taitaa ton ikänen Deutz olla kammiokone ja vaatia pitkähköäkin hehkua ihan hellekeleihin asti. Siihen perään pitkähkö startti (edelleen hehkut päällä).

Siinä mielessä sais siellä akussa olla kapasiteettia paljonkin ja luovutuskykyä. Toisaalta tollanen 2+2 akkua (rinnan+sarjassa) voi olla operoitavuutensa ja virtansa puolesta parempi kuin kaksi isoa sarjassa.
 
Taitaa ton ikänen Deutz olla kammiokone ja vaatia pitkähköäkin hehkua ihan hellekeleihin asti. Siihen perään pitkähkö startti (edelleen hehkut päällä).

Siinä mielessä sais siellä akussa olla kapasiteettia paljonkin ja luovutuskykyä. Toisaalta tollanen 2+2 akkua (rinnan+sarjassa) voi olla operoitavuutensa ja virtansa puolesta parempi kuin kaksi isoa sarjassa.
Kyllä meidän RH:n varakoneet ainakin kaikki suoraruiskuja mitä tuolla lojuu ja paikallaan on, se alkuperäinenkin. 60-luku loppua ehkä kun tehty?
 
Takaisin
Ylös