Tiedote Foorumin toimintaongelmat

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja borg
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vika on minun päässä, mutta silti tälläinen kyrsii.



Edit. Ja siis se ensimmäinen klikkaus ei välttämättä mene koskaan läpi, eikä toinenkaan. Mutta kun aikansa kokeilee niin latautuu samantien.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä oli tuota samaa, en tiedä onko puhdasta sattumaa mutta nyt on toiminut paremmin kun sain bufferbloatin kuriin.
 
Minulla Androidin kanssa Firefox toimii normaalisti. Chrome vaatii tuon tuplapyynnön, jos edellisestä latauksesta on N sek.

Firefox 146.0.
Chrome 143.0.7499.109
 
Puhelimella käyttäny chrome pikakuvaketta. Loppu tökkiminen kun tyhjensin asetukset/välimuistit siitä. Lienee ollu sama vika kun yleensä toisella klikkauksella latas heti
 
Jotain outoa oli viikonlopun aikaan. Minullakin puhelin aukaisi pikakuvakkeesta tyhjän sivun konekansasta, sivulle pyyhkäisy aukaisi uudet jutut sivun, tänään toimii normaalisti
JA mullinsilmää piti klikata kahdesti sitten aukesi sivu.
Nokia puhelin. En ole tyhjentänyt mitään evästeitäkään.
En tarkoita etta olisi forumi ongelma
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on yhden kerran näyttänyt sen tyhjän sivun päälle ilmoituksen ettei yhteys ole turvallinen, ja heti perään ilmoitus että crome on automaattisesti tarkistanut jotain (mistä en mitään ymmärtänyt) sen jälkeen aukesi sivu.
Muuten ei ilmoita mitään, päivittämällä joko aukeaa tai sitten ei.
 
IOtechillä on ollut myös hidastelua.
Siellä ylläpito on kommentoinut marraskuun loppupuolella näin:

Sen verran väliaika tietoa, että hidastelu ongelma on paikallistettu ja liittyy xenforoon itseensä. Mutta ongelmaan on myös olemassa korjaus joka on työn alla. Avaan teknisiä yksityiskohtia tarkemmin jahka ongelma on ratkaistu.


Tuon jälkeen ei ole tullut yksityiskohtia julki.
 
Ei kauaa pysyny pois, samaa hommaa taas. Jännä homma kun kaikki muut sivut tuntuu pelittävän mainiosti. Muita foorumeita en oo kylläkään selannu
 
Nyt kun mä tuun tänne leuhkii, että mulla toimii niin kuin pitääkin (omppu16, chrome, sivut välilehdellä aina ”auki”), niin varmaan rupeaa takkuaa.. 🤦‍♀️
 
Jotain jännää on tapahtunut Androidin, Chromen ja Palstan suhteen joskus reilu viikko sitten.
Aiemmmin palsta ei "tarttunut" viimeisimpien sivustojen listalle ollenkaan vaan piti aina erikseen hakea kirjanmerkeistä, mutta sitten yhtäkkiä homma muuttui niin että lakkasi aukeamasta kirjanmerkistä joka aiemmin vei suoraan lukemattomiin viesteihin, mutta samalla ilmestyi sitten tuohon Chromen viimeisimpien sivujen listalle ja aukeaa sieltä palstan aloitussivulle. Joku Androidin ja monen sovelluksen päivitys suurinpiirtein samoihin aikoihin oli että ilmeisesti siitä sitten johtuu.
 
Jotain jännää on tapahtunut Androidin, Chromen ja Palstan suhteen joskus reilu viikko sitten.
Aiemmmin palsta ei "tarttunut" viimeisimpien sivustojen listalle ollenkaan vaan piti aina erikseen hakea kirjanmerkeistä, mutta sitten yhtäkkiä homma muuttui niin että lakkasi aukeamasta kirjanmerkistä joka aiemmin vei suoraan lukemattomiin viesteihin, mutta samalla ilmestyi sitten tuohon Chromen viimeisimpien sivujen listalle ja aukeaa sieltä palstan aloitussivulle. Joku Androidin ja monen sovelluksen päivitys suurinpiirtein samoihin aikoihin oli että ilmeisesti siitä sitten johtuu.
Mulla Google-haku hävitti muististaan kaikki mun asetukset ja kaikki sivustot kyseli keksejä ja viimeisimmät sivut nollaantui, ym. Joku päivitys taas meni ihan niin putkeen kuin yleensä menee.
 
Tuntuu kun tyhjää arpaa kiskois :raaps:

Screenshot_20251215-231317.Moto App Launcher.webp
 
Jotain jännää on tapahtunut Androidin, Chromen ja Palstan suhteen joskus reilu viikko sitten.
Aiemmmin palsta ei "tarttunut" viimeisimpien sivustojen listalle ollenkaan vaan piti aina erikseen hakea kirjanmerkeistä, mutta sitten yhtäkkiä homma muuttui niin että lakkasi aukeamasta kirjanmerkistä joka aiemmin vei suoraan lukemattomiin viesteihin, mutta samalla ilmestyi sitten tuohon Chromen viimeisimpien sivujen listalle ja aukeaa sieltä palstan aloitussivulle. Joku Androidin ja monen sovelluksen päivitys suurinpiirtein samoihin aikoihin oli että ilmeisesti siitä sitten johtuu.
Mulla samankaltaisia muutpksia.
 
En tiedä, mutta olin huomaavina eilen tuota samaa kännykällä lukiessani ja auton liikkuessa kauempana tukiasemaa.

Kertaakaan ei ole pöytäkoneella (Win/Chrome) tehnyt ja siihen on myös kytketty mobiililaajakaista.
En ole paljoa mobiilisti käyttänyt, mutta en ole viime päivinä huomannut minkäänlaista hidastelua.
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös