Yleinen rakennusten remonttikysymysketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja borg
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitä raati ehdottaa kun vanha autotalli asuintalon jatkeena josta tulee asuinhuone miten lämmittää. Lattia betonia ilmalämpöpumppu tulee, mutta miten lattian saisi lämpimäksi. Sähkövastus lattiaan mutta on vähän kallista jos nostaa lattiaa ja siihen vastuskaapeli vai mikä kustannustehokas.

Kaveri laitto tollaset yhteen huoneeseen ku teki remppaa, totes että remontin jatkuessa tulee muuallekin. Uunit&ilppi päälämmönlähteenä kummiskin, sano että enepi mukavuuslämmitys ku varpaat ei palele.

Millaiset lie eristeet betonin alla?
Jos betoni laatta paksu ja varmuus edes kohtalaisista eristeistä ni voihan siihen roilot ajaa putkelle/kaapelille mutta on kyllä kohtalaisen viheliäinen homma sekin.

niinno ei lattiaa saa lämpöiseksi muuten kuin lattialämmityksellä. Vesikierto tietty paras, kun lämmönlähde voi olla mikä vaan ja sitten saneerauskaapeli tai matto on ohuimman kerroksen vaativa jos sähköinen laitetaan.

Jos pelkkä lämmitys eikä lattialla väliä niin tasapainoilisin ILPin tai massavaraajien välillä, jälkimmäisiin säilöö halpaa pörssisähköä lämmöksi tosin saman voi tehdä vesivaraajaan

Mitä raati ehdottaa kun vanha autotalli asuintalon jatkeena josta tulee asuinhuone miten lämmittää. Lattia betonia ilmalämpöpumppu tulee, mutta miten lattian saisi lämpimäksi. Sähkövastus lattiaan mutta on vähän kallista jos nostaa lattiaa ja siihen vastuskaapeli vai mikä kustannustehokas.
Jos siä jonkinmoinen eristys on betonin alla olemassa ja mahdollisuus vesikiertoon niin miksei tämmöstä. On nopee laittaa.

Routaeristys ulkopuolella voisi kanssa tulla kyseeseen.
Ei se lattiaa tietenkään lämpimäksi muuttaisi mutta vähentäisi lattialämmityksen energiankulutusta.
Paljonkohan autotallin laatan alle siihen aikaan laitettiin styroxia? 10 senttiä?

Kokolattiamatto ja villasukat kaveriksi😄
Mulla kellarissa ei mitään eristettä lattiassa, mutta hyvin pärjää talvellakin kun huone on lämmin.

Kokolattiamatto ja villasukat kaveriksi😄
Mulla kellarissa ei mitään eristettä lattiassa, mutta hyvin pärjää talvellakin kun huone on lämmin.

niinno nyt kun sanot niin niinhän se on meilläkin kellaritiloissa missä pannuhuone, pesukonetilat jne, ohut räkävalu betonia, lapion piston mitta santaa ja sen alla savi, siä mitään eristeitä ole. Kulkuväylällä ritilämatto niin hyvä käydä hakeen pyykit koneesta paljainkin jaloin

Routaeristys ulkopuolella voisi kanssa tulla kyseeseen.
Ei se lattiaa tietenkään lämpimäksi muuttaisi mutta vähentäisi lattialämmityksen energiankulutusta.
Paljonkohan autotallin laatan alle siihen aikaan laitettiin styroxia? 10 senttiä?
Taloa ei itse rakennettu lattian alla olevasta eristeestä ei mitään tietoa. Ajateltu tehdä porakoneella jonnekin kohtaa reikä josta näkisi mitä betonin alla onko vaan hiekkaa. Itse ajatellu ttä finfoam ja päälle vaneri tai jotain sellaista finfoam 5-10cm.

Yhdellä oli laminaatin alla XPS eriste ja se oli huono idea. Useammasta kohtaa oli eriste painunut ja notkui jalan alla aina kun päältä käveli. Sohva ja kirjahylly painui myös ajan kanssa eristeeseen. Eli koolaus lattiaan, jonka väleihin XPS ja sitten vaikka lattialastulevy päälle. Tai niin tekisin itse jos tekisin semmoisen. Samaan rahaan laittanee jo yllämainitun lattialämmitysmaton ja pieni itsetasoittuva tasoitevalu päälle.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin