Volvo EC15BXT -kaivuri ja oheisilmiöt

Noitakin useempaa versioon, joistain joutuu ottaan pois, joissain avataan joku kierrosmäärä että aukee poistoreikä tai sitten on hahlossa stopparirauta joka määrittää paljonko voi avata.

Isommissa Volvoissa on tuo hahlorauta, ja samoin ohje ettei yli kahta kierrosta pitäisi avata. Kokonaan avaaminen johtaa yleensä armottomaan pikkuosien etsintään hiekan seasta:D

Isommissa Volvoissa on tuo hahlorauta, ja samoin ohje ettei yli kahta kierrosta pitäisi avata. Kokonaan avaaminen johtaa yleensä armottomaan pikkuosien etsintään hiekan seasta:D
Tohon osien etsintään ei ole tarvinnu ryhtyä, enemmänkin oli ongelma että se perhanan patruuna hajos ja pää jäi sinne reikään. Yleensä näin kävi vähäsellä käytöllä olleiden kans.

Telojen liika kireys rassaa telaa ja johtopyörää, alarulliin ei ole merkitystä.

Oliko tuossa samanlainen kuin isommissa, 24mm kannalla se telan löysäys?

Rassaa teloja, johtopyörää ja ajomootoria.

Ja kyyllä, juurikin 24mm.

upload_2023-4-13_23-4-57.webp

Aika mielenkiintoinen varoitus...
Eikö juurikin sen pari kierrosta avaamalla sieltä paineet laske pois että saadaan sylinteriä painettua lyhemmäksi, jolloin käsitykseni mukaan on ihan turvallista poistaa koko nippa tai venttiili kokonaan.....

Minnoon aina poistanut nipan kokonaan. Suora nippa on pysynyt kyllä hylsyn sisällä eikä ole vielä niin korkeita paineita ollut, että olisi heittänyt avaimen käsistä. En toki ole kovin uusiin koneisiin teleremontteja tehnyt, joten voi niissä olla metkuja joista en tiedä.

Itse olen kans poistanut koko nipan.
Eipä tuota ole juuri tarvetta poistaa muuten kuin silloin kun tela on irronnut. Ja kun tela on pois, eipä siellä painetta takana ole.

Minnoon aina poistanut nipan kokonaan. Suora nippa on pysynyt kyllä hylsyn sisällä eikä ole vielä niin korkeita paineita ollut, että olisi heittänyt avaimen käsistä. En toki ole kovin uusiin koneisiin teleremontteja tehnyt, joten voi niissä olla metkuja joista en tiedä.

Toi ei oo ihan rasvanippa. Tai siis on siinä sellainenkin, mutta tuo mikä löysätään on sellainen venttiilipaketti jossa on sisällä takaisku. Pelkän nipan irrottaminen ei tässä vaikuta mitään.

Minulla on kerran nippa hylsyineen poistunut ja vauhdilla eikä vielä tänäpäivänäkään hajuakaan sijainnista muutaku että sentäs minusta meni ohi:confused:

Pyöriteltiin ja tutkailtiin kummisedän pajalla telarullat, ne on kaikki lopulta suht ok ja päädyttiin ratkaisuun ettei niille tehdä nyt mitään.
Johtopyörien suhteen toinen oli oikiastaan aikalailla pahakin jo ja ne menee nyt purkuun.

Pyöriteltiin ja tutkailtiin kummisedän pajalla telarullat, ne on kaikki lopulta suht ok ja päädyttiin ratkaisuun ettei niille tehdä nyt mitään.
Johtopyörien suhteen toinen oli oikiastaan aikalailla pahakin jo ja ne menee nyt purkuun.
Tuli raporttia että ainakin se pahempi on aikalailla syönyt jo sen 30mm akselinsa, ajatus nyt on että noista vielä saadaan tehtyä kuitenkin.

Sitten pitäisi alkaa etsimään uusia teloja, mutta sanokaapas mikä sen liukupalan nimi oikein on? Isommissa taitaa olla carrier rollereita? mutta tämä on vain pala rauttaa jossa rauta rautaa vasten.
siis englanniksi nimi.

ja uutta kumitelaa pitäisi nyt katsoa jostain.

Mulla on noita liukuja 2 per puoli, 4 yht. Kuluneimmat tein itse S235 raudasta, vähemmät kuluneet täytin migillä ja silotin tasaseksi. Kai ne pellaa noinkin. Kobelcon korjaamokirja näyttää nimeksi "slide plate".

Itte laitoin Camson telat muistaakseni Hamre.fi, 20h toimituksella oli kotonahallin edessä. Hintaero kiinan paskoihin oli päälle 4V sitten olematon, kympeistä puhuttiin.

Mulla on noita liukuja 2 per puoli, 4 yht. Kuluneimmat tein itse S235 raudasta, vähemmät kuluneet täytin migillä ja silotin tasaseksi. Kai ne pellaa noinkin. Kobelcon korjaamokirja näyttää nimeksi "slide plate".

Itte laitoin Camson telat muistaakseni Hamre.fi, 20h toimituksella oli kotonahallin edessä. Hintaero kiinan paskoihin oli päälle 4V sitten olematon, kympeistä puhuttiin.
Hee, kysyinpä tältä hamre.fi:ltä teloja, menin sivuille ja siellä pomppasi chatti-ikkuna jossa "Santeri" väitti olevansa ihminen =D. Kysyi mitä olisi haussa, ja mitkä olisi yhteystiedot niin hän pyytää myyntiä oleen yhteydessä.

Törmäsin joku vuosi sitten kevyempiin ja edullisempiin teloihin, rautaa niissä vähemmän eli heikommat.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin