Unet konekansasta

Viimeyönä muuten olikin varsin erikoinen uni ......
@klappi tuli jossain paikassa käymään, jossa itsekkin siis olis silloin, paikkaa nyt en muista / osaa sanoa, mutta hällä oli ihan mukavan näköinen, ja kohtuu puskurein varustettu morsmaikku mukana, jota ei ole foorumilla julkistanut, ja käski olla asiasta vastedeskin foorumilla hiljaa ......

Siihen se johtaa kun kärrää pesukoneet ja muut romut tähän tienpäähän. Sanoinhan et sitä itsesuojeluvaistoa kannattais nyt harkita...

Siihen se johtaa kun kärrää pesukoneet ja muut romut tähän tienpäähän. Sanoinhan et sitä itsesuojeluvaistoa kannattais nyt harkita...
Meinaaks pelätä että eukkos muuttaakin yllättäen naapuriin ????
No, ei se unien tytteli kyllä ihan täysin samannäköinen ollut, kuin se joka siellä asustelee ....

Ei se ainakaan viimeyönä sun unissa oo ollu. Mietin vaan et jos tässä joku aamu heräis siihen, että pihatien päähän ois kannettu pesukoneen lisäks linkut ja kesäkelkat ja telahirmut.... no, toki, klapikärryt saa tuoda mieluiten täysinä...

Mut jos tollanen toisen pihaan rom... asioiden haalaaminen kostautuu.

@klappi tuli jossain paikassa käymään, jossa itsekkin siis olis silloin, paikkaa nyt en muista / osaa sanoa, mutta hällä oli ihan mukavan näköinen, ja kohtuu puskurein varustettu morsmaikku mukana, jota ei ole foorumilla julkistanut, ja käski olla asiasta vastedeskin foorumilla hiljaa ......
...taitaa olla 13v wanha uni tuo ja nyt vasta näit sen...hieman tulee unet myöhässä :rolleyes:

Jassoo. Sitä vaan toljotetaan toisten emäntiä. :justiina:

Kohta on Klappi ja akka molemmat kimpussa , että katokkin etten ensi yönä unessasi livauta villaan sitä eukkoa .

Tää oli muistaakseni jo ke-to yönä ja on vähän hataria muistikuvia joistakin kohti.

Telkkarissa pyöri jokin tällainen "Otteita Konekansasta" -tyylinen sarja, jossa harvakseltaan lähetettynä esiteltiin aina kaksi yleisön toivomaa konekansalaista ja molemmilta yksi toivottu projekti. Torstaina aamulla (eli siis tämän unen "jälkeen") mulla oli yksityisviestissä tölsytoimittajalta viesti, että he tulisivat perjantaina kuvaamaan kun läjään sen mun vaaka-akseliksi konvertoidun Evinruden. Ohjelman lähetys olisi lauantaina illalla.

Olin sen verran ihmetyksissäni koko hommasta, että en havainnut edes kuka toinen ohjelmaan tulisi. Muistaakseni jostain kaakon suunnilta. Kuitenkin siinä ohjelmassa oli yhtenä osuutena joku kahden välinen näpräystehtäväkin mikä vedettäisiin suoraan filmille ilman etukäteistietoa ja uusintaottoja.

Hirmu hädällä sitten hakemaan osaläjää mökiltä, en siinä kohkaamisen keskellä alkanut miettiä onkohan kaikki pultit ja prikat kyydissä, pääasia että perusmoottorin osat. Siinä sitten mietin, että tulee aika pitkä kuvaussessio jos ihan kylmiltään pitäisi alkaa konetta rakentaa kun en tietääkseni koskaan ole tuota kyseistä konetta nähnyt ehjänä. En tiedä miten ja miksi, mutta menin omilla avaimilla mun entiseen asuntoon, ajatuksena, että kukaan ei tietäisi eikä näkisi.

Siellähän ei ollut mennessäni ketään, joten vähän jotain työsoppea rakentelin - jostain syystä olohuoneen polvenkorkuiselle pöydälle. Sanomistahan siinä tuli kun asunnon nykyinen omistaja tuli kotiin, mutta alkoi jotenkin ymmärtää omaa hätätilaani. Perusmekaniikka oli ihan ok, kevyesti pintaruosteiden siivous pytystä, männästä ja kampiakselista. Vesipumppukin toimi kädellä testattuna ja tietysti asunnon omistajaa naamaan ensimmäiset likavedet. Sittenpä tuli se ensimmäinen iso kysymysmerkki. Magneetto.

Joku tuli siinä just selvittelemään tulpanjohtoa kun pyörittelin magneeton ratasta kädessäni ja löihän se ihan kivasti häntä näpeille. Joku olettama oli, että kaikki olisi starttivalmiudessa. Katsottiin useamman silmäparin kanssa miten tuon pitäisi käynnistyä, käydä ja sammua (alkuperäinen kierrossäätö on sytkäennakolla). Vaan eipä se edes yritä. Epäilykset bensan saannista, tuossa kun ei varsinaista kaasaria ole. Tulpanreijästä hörppy.

Eipä oikein innostunut silläkään, pientä köhää ehkä kuitenkin. Sovittiin, että puretaan kapine osiksi ja koitetaan vähän sotkea puhdistuenita kohtia. Perjantaina jos ennen kuvauksia saisi Oton puhelimen päähän ja kyselisi vähän ajatuksia. Nyt kuitenkin osaisin kasata edes moottorin perjantain kuvauksissa.

Perjantaina jotain esijaarituksia omasta ja koneen historiasta ehdittiin kuvailla ja esitellä osakasaa, mutta meikäläisen itse taltioima unifilmi päättyi oikeastaan tähän.

Meikäläinen on nyt viikon sisään kahdesti ollu unessa Pauketontilla, molemmilla kerroilla oli vähän oudon näkönen mesta, mutta äänimaailmasta ja tutuista naamoista pystyi päättelemään missä oltiin. Molemmilla kerroilla uni sattui perjantai-iltaan, oltiin juur saavuttu tontille, kun huomasin, ettei tämän vuoden projekti ennättänytkään valmiiksi, ja paikalle tultiin lähes tyhjin käsin.
Myöhemmässä unessa piha oli sen verran kostea, että telakoneella raahattiin jotain ladon ovia pahimpiin mutavellipaikkoihin, että autolla päästiin etenemään parkkialueelle. Siinä sitten isäukon kanssa huomasin, että myös majoitusratkaisut oli jäänyt kotiin, ja loput porukasta joutuisi pakkaamaan autoon härvelit omin avuin lauantaiaamuna ja siinä kyydissä saisi vasta teltan itselle. Tässä sitten puntaroin lähdenkö itse ajamaan yötävasten takaisin kotiin hakemaan kamoja (230km/suunta), mutta ennätin herätä sitä ennen.

Tuli nyt mieleen viime yöltä yksi osuus unesta. Mökkisauna on vanha hirsirakennus, sittemmin vähän saneerattu mutta kiuas ja kota-pata, saaveissa vedet jne.

Oli sitten tehty saunaremppaa joidenkin toimesta ja menin katsomaan. Pataa oli vähän siirretty, jotta lattiaan entisen kiukaan alle oli saatu tehtyä noin 1m halkaisijalla reikä. Rakennetta en tiedä, mutta tässä reijässä oli kerkesin kiuaskivet kevyesti kukkuraisella täytöllä.

Ihmettelin sitten, että miten tuota kiuasta lämmitetään kun alla mahdollisesti oleva tulipesä olisi vaikeasti käytettävä. Jotenkin verhoiltuna siinä montun vieressä oli Konekansa-kamiina, joka oli muutettu alapalokäyttöön. Kamiinan pohjasta meni tuli-/savukanava kivipesän kautta piippuun.

Viime yönä ostin Mersun. Joku 80-lukulainen, matala linja-auto, jossa oli kuitenkin etumoottori hytissä kuomun alla. Ulkovärityksessä perinteinen Vantaan kelta-oranssi. Olin jostain syystä pysäköinyt tuon johonkin pienen liikekiinteistön pihaan Vantaalla ihan oven viereen blokaten puolet pihasta.

Lähdin sitten julkisen liikenteen bussilla, joka jostain syystä ajoi tuosta lähipysäkiltä Vantaalle (tämä ei ollut tarkoitus, mutta mukava yllätys). Kuskin penkillä tajusin, että mulla ei oo avainta mukana. Mietin soittaa eukolle, mutta eihän se niitä avaimia tunnista kuitenkaan ja kun ei ees suostunut heittämään mua Mersua hakemaan, niin olkoon.

Omasta bussista poistuessa joku tuli haukkumaan, että ei täällä saa busseja säilyttää kun blokkaa puolet pihasta ja parkkipaikoista. "Eiku mä tässä just ihmettelin, että kuka hullu pitää bussia ovet lukitsematta täällä."

En tietenkään muistanut tuota alkumatkan bussin linjanumeroa, niin lähdin kävelemään kotiin avaimia hakemaan...

En tiedä moniko tiesi, mutta @borg on muuttanut Poriin, pinohima-kaksio, toinen tai kolmas kerros. Kävin viime yönä visiitillä, ihan viihtyisä mesta komentokeskuksella.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin