Unet konekansasta

Viimeyö meni Paukepäivillä. Tapahtuma oli siirretty Tyrväänkylään, jotta saadaan pesäeroa Huittisiin. Vähän oli miljöö erilainen ja älytön kulkeminen ees-taas kun mitään et löydä. Tuttuja naamoja ja kalustoa oli kyllä. Olipa joku vesistökin siinä tontin yhteydessä.

@borg soitteli kesken työpäivän ja oli kovin äkäisellä tuulella kun en ensimmäiseen puheluun vastannut kesken palaverin. Kaipaili jotain mun sähköpostiosoitetta, en tiedä miten oli saanut päähänsä osoitteen, jonka alkuosa on eräs henkilökohtainen hallintatunnukseni, loppuosaa en muista. Kova kiire oli asialla.

Ei varsinaisesti konekansasta...mutta näin unta että koitin saada jotain ihme uunia vetämään...välillä puski sauhua sisään niin peevelisti ja välillä hotki taas hommiin. Siinä oli joku kolmiosainen luukku mistä tunki savua...ihan hämärä uni..:outs:

Viime yönä tuli saunottu sauhukopissa ihan hullunlailla 24h ainakin oli lämmitetty ja lisäsin puitakin kesken löylyjen o_O betonkin paloja poksahteli irti katosta sekä kiukaasta ja lenteli lauteille...toivottavasti tämä uni ei toteudu :oops:

Viime yönä tais kolmekin eri unta näkyä. Kaksi ehkä enemmän Konekansaan sopivaa stooria.

Joku oli rakentanut alkuperäisestä Audi Quattrosta amfibio-mallin. Oli varsin persoonallisia ratkaisuja, kun esim. potkurille oli ihan perämoottorista tuttu pystyputki+kulmavaihde ja käännettävissä ylös. Tämä sai voimansa ketjuvälitteisesti kardaanilta. Uppouma rauhallisessa ajossa oli about ajovalojen tasolla. Moottorina Audin rivi5 20v turbo. Sisällä aluksessa olikin sitten pitkä käytävä, useita hyttejä käytävän molemmin puolin, seinät tummaa jalopuuta, lattialla kokolattiamattoa ja kullatut kaiteet ynnämuut helat.

Tilanne oli jotenkin silleen, että mun oli pitänyt ostaa tuo paatti näkemättä, mutta olin tullut toisiin ajatuksiin. Päädyin kuitenkin käymään katsomassa. Amfibiomuutokset olivat ajan myötä alkaneet vuotaa vettä sisään ja hyttitiloissa oli jonkun verran ajan saatossa elämästä ja eläimistä aiheutunutta pölyä. Epäsiistinä pidetty sisältä. Itellä tuli allergisia reaktioita jo vartissa ja paikoitellen olisi kaivannut kahluusaappaita.

Toinen uni, tää keksintö pitää ehkä patentoida, oli sellainen yhdistelmä nopeaan ruuanlaittoon kotona. Rst:stä rakennettu ihme himmeli, johon luukusta mätettiin sisälle pihvit, perunat ja kasvikset. Tuo toimi sitten kuin seula, järjestellen eri ainesosille parhaat olosuhteet, eli kasvikset haudutukseen, perunat vähän lämpimämpään ja pihvit tai muu liha kuumalle lämmölle. Lastaamisen jälkeen keksintö nostettiin vaan kuumalle liedelle ja kypsennyksen jälkeen kehikon ulkokuoren sai irti ja voi napsia appeet lautaselle. Varsinaista soossihommaa tässä versiossa ei (vielä) ollut, enemmän tarkoitus oli noiden kasvisten kautta saada joku etäisesti kastiketyyppinen höystö.

No nyt muistin että n. toissayönä kiihdytin eka kertaa eläissäni sellaisella autolla , jolla ei ollut kanttia ko. tieolosuhteissa painaa kerralla lappua lattiaan.
Edellisiltana oli Kymi kuvaillut vastaavaa auton käyttäytymistä täällä ;)
Tarkkaa kuvaa ei kerennyt taltioimaan koska uni loppui n. 150 km/h vauhdissa ja ei kestänyt kun n. 4 sek.
Oisko ollut se rapiat 500 hv?
Muok. Kehukaahan lisää vehkeitänne niin minä käyn unissani kokeilemassa.
ABCe löytyy.
Traktoreilla en ole paljon ajellut mutta jos kasko on niin kokeillaan niitäkin.
Lennellyt olen paljonkin , mutta vain lyhyitä aikoja ja ilman konetta ihan vaan astraalisti ittekseen.

Viimeksi muokattu:
Onneksi en näe unta kansalaisista ;) mutta vaijerit ja jatkojohdot pitää iloisia karkeloita ja jotenkin rivien ( vai säikeiden ) välissä vinoilevat mulle :(

Lennellyt olen paljonkin , mutta vain lyhyitä aikoja ja ilman konetta ihan vaan astraalisti ittekseen.
Jännä homma tuo lentäminen, monet on kertoneet samaa. Ja ite kanssa ihan toistuvastikin lentänyt semmosia 10 - 50 m pituisia hyppyjä, jotenkin hartioita kiristämällä sai kontrolloitua hypyn pituutta ja korkeutta.
Onkos teidän unet mustavalkoisia vai värillisiä? Onko kellään ollut tekstityksiä?

Onneksi en näe unta kansalaisista ;) mutta vaijerit ja jatkojohdot pitää iloisia karkeloita ja jotenkin rivien ( vai säikeiden ) välissä vinoilevat mulle :(

Jännä homma tuo lentäminen, monet on kertoneet samaa. Ja ite kanssa ihan toistuvastikin lentänyt semmosia 10 - 50 m pituisia hyppyjä, jotenkin hartioita kiristämällä sai kontrolloitua hypyn pituutta ja korkeutta.
Onkos teidän unet mustavalkoisia vai värillisiä? Onko kellään ollut tekstityksiä?
Enovainaa kehui nähneensä elokuvia edellisyönä mitä telkasta näkyi.
Mainoskatkotkin välissä.
Kyllä monet kuulemma leijjuu ja lentelee unissaan. Tai siinä unen ja valveen rajamailla?
Kuumeisena onnistuu helpommin "irtautuminen", muistan jo lapsuusajoilta.
Muok. Tuo väri ja tekstitys juttu olikin yllättävä . Pisti oikein miettimään.

Viimeksi muokattu:
En oikein hyvin uniani muista yleensä. Tuossa tovi sitten oli joku uni, missä oli Linda-niminen linja-auto, mutta se kyllä oli ihan linjaliikenteessä. Ja olisiko kaikki saman firman bussit olleet nimeltään Linda. En tarkkaan muista, mutta jotain tuon tapaista sekoilua...

No nyt muistin että n. toissayönä kiihdytin eka kertaa eläissäni sellaisella autolla , jolla ei ollut kanttia ko. tieolosuhteissa painaa kerralla lappua lattiaan.
Edellisiltana oli Kymi kuvaillut vastaavaa auton käyttäytymistä täällä ;)
Tarkkaa kuvaa ei kerennyt taltioimaan koska uni loppui n. 150 km/h vauhdissa ja ei kestänyt kun n. 4 sek.
Oisko ollut se rapiat 500 hv?
Muok. Kehukaahan lisää vehkeitänne niin minä käyn unissani kokeilemassa.
ABCe löytyy.
Traktoreilla en ole paljon ajellut mutta jos kasko on niin kokeillaan niitäkin.
Enskerralla otat setkasta tyypit :traktori: siitä se unelmoiminen sitten alkaa 🏁

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin