Turinaa veneistä ja veneilystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mika 82
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuommoset tilapäiset työmaasillat ei oo mikää naurun asia kun ilmestyvät reitille. Aika kova tuomio tais tulla siltatyömaan mestarille helsingissä ku yks kuoli ja toine rampaantu ku koittivat työmaasillan alta mennä väärästä kohtaa ja plaanissa rautapalkkiin. Samasesta työmaasillasta itekki koittanu hämärässä päästä alta mutta jäi valomastosta kiinni. Ku ei tiedetty heti missä virallinen paikka. Onneks oltii ehkä vähän skarpimmassa iskussa ku ne epäonniset kipparit.

Tästä on aina menty niin edelleenkin mennään. Sama on kaikki esteet omalla reitillä. Joka kesä joku yrittää ajaa hinaajan ja tukkilautan välistä. Samoin ex. työkaverit kertoi, että vesikaapelin laskeminen oikein imee veneitä.

Viimeksi muokattu:
Tossa onneks normaalistikin muistaakseni 10 rajoitus, jos sitä noudattaa, niin paremmat mahdollisuudet selvitä hengissä.
Vaan poispäin tullessa kymppi kun loppuu, alkaa 46 rajoitus. Välillä kyllä ihmetellyt, mistä nuo lukemat revitään.
Ei ku korjaus. 20 rajoitus tossa.
Paraisille tullu nopeusnäyttö. Sain hymynaaman, vaikka ajoin ylinopeutta. Taulussa 7, rajoitus 6. Ei ollut tarkoitus.

en ymmämärrä, se on kuitenkin kansainväilinen standardi mitä käytetään kauppamerenkulussa. Tiedän sen kun olen ollut merimhienä viimeiset 10 vuotta.

Onhan ne tuumatkin joissain maissa käytössä, niin voisihan ne solmutkin olla.
Vaan jää käyttäjän tulkittavaksi, nuo ei viralliset mittayksiköt.

En ymmärrä sitäkään, jossain maissa on käytössä long- ja short tonnit, millä ei ole mitään tekemistä meidän metriste tonnien kanssa. Lastipapereihin pitää aina muistaa merkitä MT (mikä tarkoittaa metristä tonnia). Samat maat myös käyttävät jalkamittoja.

Kyllä solmut on käytössä suomessakin ihan virallisesti, laitteissa joiden nopeusmittarikin näyttää vain solmut.
Ja perustuu kartan koordinastistoon. Koko astejärjestelmä pitäisi keksiä uudestaan, mikäli siirryttäisiin si-järjestelmään. Muuten navigointi olisi hyvin vaikeaa. Vesiliikenteen lisäksi käytetään myös lentoliikenteessä eli niissä liikennemuodoissa, missä matkat pituudeltaan puoli maapalloa, eikä ole teitä mitä pitkin pitää kulkea.

Ja perustuu kartan koordinastistoon. Koko astejärjestelmä pitäisi keksiä uudestaan, mikäli siirryttäisiin si-järjestelmään. Muuten navigointi olisi hyvin vaikeaa. Vesiliikenteen lisäksi käytetään myös lentoliikenteessä eli niissä liikennemuodoissa, missä matkat pituudeltaan puoli maapalloa, eikä ole teitä mitä pitkin pitää kulkea.
en tiedä mitä kokemusta sinulla on laivoista, mutta itse olen ollut valtamerilaivoissa pitkään töissä, ja väitän tietäväni niistä jotakin.

en tiedä mitä kokemusta sinulla on laivoista, mutta itse olen ollut valtamerilaivoissa pitkään töissä, ja väitän tietäväni niistä jotakin.
Enemmän laivahistoriasta ja muuten vesillä liikkumisesta. Merillä en ole ollut ammatikseni. Mutta melko hankala olisi alkaa laskemaan metreillä ja kilometreillä.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin