TRAKTORIN PERÄVAUNUJEN PAINOISTA JA KYTKENTÄMASSOISTA

Viestiketju:
TRAKTORIN PERÄVAUNUJEN PAINOISTA JA KYTKENTÄMASSOISTA

Juu niinhän se on. Alkutulkinnan antaa sitte setätäti sininen ja lopputulkinnan oikein tiukassa paikassa sitten korkein oikeus, jos se myöntää valitusluvan....
 
Niin kyllähän se n.18tn kärry oli Nuffin edellisversiollakin ihan kohtuudella kiskottavissa, oli vaan nönnö kovin köykänen.....
Uupu se 500 kg lisäpainoa nokalta.... Pysähtyvyys on sit ihan eri asia.....
 
Tossa sanottiin että ylikuormamaksulakikaan ei koske näitä maatalousajoja. Ja 135 massikalla on laillista vetää noin 9 tonnin kärryä jarruttomana 2 tonnin koukkupainolla jos omamassa ei meee yli sallitusta jos nyt oikein tulkitsin elikkä (1700+2000)x2.6 ois 9.6 tonnia jo ilman koukulle tulevaa osaa. Kuulostaa aika julmalta mutta näin noista saa tulkittua
Onko verguissa mainittu max koukkupaino? Tuota lakia tullut tavattua. Aina vaan kosahtaa max kioukukkupainon puuttumiseen. Jos ei ilmoitettu, niin voiko olettaa 3t max painon?
 
Viimeksi muokattu:
Onko verguissa mainittu max koukkupaino? Tuota lakia tullut tavattua. Aina vaan kosahtaa max kioukukkupainon puuttumiseen. Jos ei ilmoitettu, niin voiko olettaa 3t max painon?
Mikä on tyhjänä mitattu taka-akselipaino ja mitä valmistaja on ilmoittanut maksimiksi taka-akselimassaksi eli akselikantavuudeksi ?
Huomioitava on myös se että esim 3tn koukkuun kohdistuva massa keventää keulaa, eli akselipaino kasvaa enemmän mitä koukkupaino on.
Helposti 3tn koukkupainolla akselimassa kasvaa 4tn takana
 
Mikä on tyhjänä mitattu taka-akselipaino ja mitä valmistaja on ilmoittanut maksimiksi taka-akselimassaksi eli akselikantavuudeksi ?
Huomioitava on myös se että esim 3tn koukkuun kohdistuva massa keventää keulaa, eli akselipaino kasvaa enemmän mitä koukkupaino on.
Helposti 3tn koukkupainolla akselimassa kasvaa 4tn takana
Eipä ole minulla tiedossa mikä maxsimi massa. Liekkö Paskalla tietoa? Jarrut rajoittaa kyllä mielenkiintoa isoihin kuormiin.:rolleyes:
 
Käyttäjän käsikirjassa painot on mainittu.

Mikä verku se olikaan ?
 
165 tosin siinä 175 kone.vm 70. Lienekkö just se sivu uupuu.
 
Lukeeko rekisteriotteessa massoista mitään? Jos ei lue niin voinee olettaa haluamansa massat :virne:
Ainakaan 175 Ohjekirjassa ei ollut mainintaa kantavuuksista eli jos ei virallista tietoa löydy voitaneen olettaa että saa olla vähintään samat massat mitä 175-alustaisessa lusikka-haarukkakoneessa on täysine kauhoineen koska muuten kyseinen laitoskin olis laiton?
 
Viimeksi muokattu:
Lukeeko rekisteriotteessa massoista mitään? Jos ei lue niin voinee olettaa haluamansa massat :virne:
Dextan rekisteröin. Oli lapulla renkaan koot ylhäällä. Kassa täti tiuski, että kyllä he tietää. Nyt on dextassa etupyörät isommat, kuin takapyörät rekisteriotteessa. Saa nähä joutuuko pakilla ajamaan kotiin, jos poliisit pysäyttää.:). Pitää tutkia fergun rekisteriote.
 
Aina noita kärrypainoja pohtiessaan, pitää huomioda myös valmistajan / maahantuojan sallimat koukkupainot.
3 tonnin koukkupainolla voi mennä koukku tai taka-akselin kantavuudet jo yli sallitun.
Että ei asia niin yksinkertainen ole, jos kaikkia ohjeksia noudattaa.
Kuva 6600 foordin kirjasta, jossa sanotaan maksimiksi takasillan kuormitukseksi 4990kg ja staattiseksi koukkupainoksi noin :

IMG_20210223_222704.jpg



IMG_20210223_222024.jpg
 
20210224_190846.jpg
Tossa 8400 vallun painot, saa lisäpainottaa kohtuullisesti ja taka-akselillekin jonkin verran kuormaa.
 
Takaisin
Ylös